Citat:
Ursprungligen postat av
Infinitewin
men kursen för avanza zero och global står fortfarande fredag 24e så det är inte dagligen den uppdateras som det står där
Kursen uppdateras dagligen för fonder som handlas dagligen, men beroende på fond och fondbolag kan det ske med en viss eftersläpning i kursen som visas på Avanza. Merparten som handlas dagligen brukar uppdateras på Avanzas sida någon gång på kvällen, men vissa fonder uppdateras inte innan en eller ett par dagar efter aktuell handelsdag. Vad jag vet hämtar Avanza all fonddata från Morningstar så när kurserna uppdateras är beroende av när Morningstar får in NAV-kurserna från fondbolagen.
Nu äger jag inte några Avanza-fonder för tillfället men jag har för mig att Zero brukade uppdateras på kvällen tidigare när jag ägde den. Så möjligen har Avanza Fonder blivit slöare med att uppdatera NAV-kurserna för sina fonder för jag kollade idag och kursen för gårdagen uppdaterades inte förrän vid 10-tiden på förmiddagen idag. Global-fonden tror jag uppdaterades drygt en timme senare eller något sånt. Så det är väl förmodligen vad du kan förvänta dig för de två fonderna nu om det inte är något tillfälligt lagg.