• 1
  • 2
2025-01-29, 16:54
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Oj, det låter konstigt för de är ju sega som sjutton. Du har inte vassa knivar eller liknande i diskhon som råkar skära upp dem? Jag diskar dem för sig, liksom konservöppnare och annat som är vasst.

Ja det kan nog faktiskt vara knivarna. Min sambo säger att jag diskar som att tredje världskriget brutit ut..
Citera
2025-01-29, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanneElement
Hej Sverige.

Jag handdiskar och är mer eller mindre tvungen att använda gummihandskar vintertid, om jag inte vill att händerna ska gå sönder. Jag har senaste veckorna testat gummihandskar från SKONA, ICA, COOP, Vileda och Clas Ohlson. Alltså flera olika tillverkare och ingen håller mer än en dag eller två innan det finns hål och revor. Jag misstänker att man i besparingsåtgärder gjort gummihandskarna sämre för att spara pengar. Det som är förvirrande är att det skett nu och samtidigt. Används i grund och botten samma leverantör av handskar? Eller har jag bara otur?

Någon annan gummihandske-användare där ute som kan bekräfta eller dementera detta?

Handskarna som Delaval säljer är bra, lika så deras diskborste. Diskborsten är överlägsen allt annat jag har sett
Citera
2025-01-29, 19:25
Medlem
Genomskinliga, mjölig dålig passform generellt. Hatar dessa.

Svarta och blå (sjukhusvarianten) bäst i test enligt mig, fast känner att dom blivit 'träligare' samt lättare att gå hål i.
Inget större eller annorlunda moment än förr ska tilläggas. Snålat in på legeringen nånstans? Miljökrav? Billigare?
Citera
2025-01-29, 19:58
Citat:
Ursprungligen postat av OneAndOnly.IceMan
Handskarna som Delaval säljer är bra, lika så deras diskborste. Diskborsten är överlägsen allt annat jag har sett

90:- för ett 1 par Vågar jag lita på ditt ord?
Citera
2025-01-29, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanneElement
90:- för ett 1 par Vågar jag lita på ditt ord?
nej de som heter mjölkhandskar, som kommer i 100 pack..
Dem som heter diskhandskar är ju absolut mer slitstarka... men de vet jag inget om.
Citera
2025-01-29, 20:35
Medlem
Larasofts avatar
Billiga från öob, 10 kr, håller bättre än viledas. Men akta dem för gafflar och knivar, krävs en viss teknik.
Citera
2025-01-29, 21:30
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Billiga från öob, 10 kr, håller bättre än viledas. Men akta dem för gafflar och knivar, krävs en viss teknik.

Samt att naglarna som är klippta de behövs slipas.
Citera
2025-01-29, 22:53
Medlem
killawifes avatar
Kvaliteten är sämre på de som lågprisvaruhusen säljer(gasp!). Om man köper dessa hos riktiga leverantörer så får man bättre handskar. De kostar dock betydligt mer. Varför är det så? Jo för att vill man ha något ordentligt så kostar det lite mer att tillverka det. Men det går givetvis att hitta billiga produkter som är tillräckligt bra för att man ska kunna använda dem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in