Igår, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Vänta bara tills gängledarna börjar utfästa skottpengar på poliser på de där forumen där tiotusentals prospects väntar på uppdrag. Det är en tidsfråga. Ordningsmakten kommer elimineras, eller åtminstone neutraliseras, av en armé snorungar. Då kommer Strömmer ha att göra...

Det är ett reellt hot ja, då Sverige varit väldigt öppna med var poliser och andra jobbar.
Citera
Igår, 20:01
Medlem
Carpedijems avatar
Och nu framgår det att regeringen och militären är tveksamma till att sätta in militär styrka på gatorna. Det är inte någon lösning säger dom.

Jag undrar vad de har för andra S rockärmen?

Jag tror att det inte sätter in militärer för att de vet att de inte kommer kunna stoppa dessa våldsdåd. Det kommer bara visa hur förfallet och maktlöst Sverige har blivit.
Citera
Igår, 20:01
Medlem
Charles-Calthrops avatar
Låt Socialdemokraterna och Moderaterna bilda en ny regering med Sveriges bästa för ögonen och ta itu med all sorts skit som drabbat detta land. Dom får ge och ta gentemot varandras principer men ska fanimej ha Sverige och svenskarnas väl och ve högst på dagordningen.

Resterande partier kan ägna sig åt självrannsakan och inse fakta att dom ej har någon funktion i samhället.
Citera
Igår, 20:06
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carpedijem
Och nu framgår det att regeringen och militären är tveksamma till att sätta in militär styrka på gatorna. Det är inte någon lösning säger dom.

Jag tror att det inte sätter in militärer för att de vet att de inte kommer kunna stoppa dessa våldsdåd. Det kommer bara visa hur förfallet och maktlöst Sverige har blivit.

Jag håller med om att det är en dålig idé att sätta in försvarsmakten. Att ha soldater på gatorna som saknar utbildning för att handskas med polisiära uppgifter kan ställa till problem. Däremot så bör frågan lyftas om att återinföra beredskapspolisen som man väldigt korkat nog lade ner eller att införa ett gendarmerie.
Citera
Igår, 20:12
Medlem
Flaskpostenss avatar
Man börjar ju undra hur pass infiltrerat våra regeringar, politiska partier diverse myndigheter egentligen är
Citera
Igår, 20:16
Medlem
Carpedijems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Jag håller med om att det är en dålig idé att sätta in försvarsmakten. Att ha soldater på gatorna som saknar utbildning för att handskas med polisiära uppgifter kan ställa till problem. Däremot så bör frågan lyftas om att återinföra beredskapspolisen som man väldigt korkat nog lade ner eller att införa ett gendarmerie.

Oavsett vad måste något göras med hårdhandskarna
Citera
Igår, 20:18
Medlem
Chariters avatar
Jag väntar med spänning på nyheten att den sk. ”Offentlighetsprincipen” äntligen ska inskränkas. Denna idioti har medfört att Sverige näst efter Mexiko -har flest sprängningar I VÄRLDEN!

Finns det någon medborgare(förutom gängkriminella) som anser att dessa uppgifter bör vara offentliga?

Om regeringen vill minska antalet sprängningar och mord kan vi börja med att göra det olagligt för alla dessa hemsidor (mrkoll, upplysning, birthday, ratsit, Eniro m.fl) att publicera medborgares bostadsadresser, inkomster, eventuella hundar och vilka bilar inkl. regnummer som körs. Det är omöjligt att få bort sina uppgifter i dagens samhälle och om du lyckas så håller det ändå bara i någon månad, men det spelar ju ingen roll eftersom google ändå visar dina uppgifter.

Det är så fruktansvärt naivt i dagens samhälle att tillåta att dessa uppgifter är öppna för vem som helst att ta del av.

Börja där och jag garanterar att det per automatik medför en minskning av våldsdåden som nu eskalerat.
Citera
Igår, 20:23
Medlem
om man kan ge bort 350k för att åka på hemresa varför kan man inte lägga upp en bounty på 400k per tips som leder till arrestering. eller 1mil för den som dödar gängledare?
Citera
Igår, 20:44
Medlem
TiredEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carpedijem

Självklart inte. Meanwhile... 13,5 miljarder går till ett ännu mer brådskande säkerhetshot.

Största Ukrainapaketet hittills

Citat:
I paketet ingår bl.a. finansiering av ukrainska satsningar på drönare och raketer med lång räckvidd. Försvaret ska också donera materiel, bl.a. 16 stridsbåt 90, 1 500 pansarvärns- robotar och 200 pansarskott.

Källa: https://www.svt.se/nyheter/snabbkoll...ketet-hittills
Citera
Igår, 20:50
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Jag väntar med spänning på nyheten att den sk. ”Offentlighetsprincipen” äntligen ska inskränkas. Denna idioti har medfört att Sverige näst efter Mexiko -har flest sprängningar I VÄRLDEN!

Finns det någon medborgare(förutom gängkriminella) som anser att dessa uppgifter bör vara offentliga?

Om regeringen vill minska antalet sprängningar och mord kan vi börja med att göra det olagligt för alla dessa hemsidor (mrkoll, upplysning, birthday, ratsit, Eniro m.fl) att publicera medborgares bostadsadresser, inkomster, eventuella hundar och vilka bilar inkl. regnummer som körs. Det är omöjligt att få bort sina uppgifter i dagens samhälle och om du lyckas så håller det ändå bara i någon månad, men det spelar ju ingen roll eftersom google ändå visar dina uppgifter.

Det är så fruktansvärt naivt i dagens samhälle att tillåta att dessa uppgifter är öppna för vem som helst att ta del av.

Börja där och jag garanterar att det per automatik medför en minskning av våldsdåden som nu eskalerat.

Att bara myndigheter vet medborgares bostadsadresser och inkomst kommer INTE HJÄLPA ETT SKIT när klanerna redan infiltrerat varenda myndighet, tom. försvarsmakten.
Kan klanerna använda försvarsmakten för ammunition, kan dom använda andra myndigheter för addresser. Eller är du naiv och kanske tror folks addresser kommer skyddas bättre än försvarets ammunition?

Svenska gäng använder försvarets ammunition
https://www.svd.se/a/yEK0k2/svenska-...ttsakra-vastar
Senast redigerad av doncroce Igår kl. 21:04.
Citera
Igår, 21:04
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Helt otroligt att maskineriet skall mala så långsamt. Man har haft tid att agera under lång tid och nu sitter man där med noll kontroll över läget.

DN Debatt. ”Ett misstag att lägga ner beredskapspolisen” DN 2023-10-11

Särskilda beredskapspolisen kan återuppstå i ny tappning – utredning tillsätts i närtid - SVT 2023-06-29

Återinför beredskapspoliser Polistidningen 2022-10-11

Verkligheten trycker på – beredskapspolisen måste återupprättas Altinget 2021-06-18

Det var fel att avskaffa beredskapspolisen Svenska Dagbladet 2019-08-11

Ygeman stänger dörren för beredskapspolisen Altinget 2017-03-13
Citera
Igår, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Det var inte mycket de hade att komma med. Litet mer av samma sak som tidigare. Några månaders tidigareläggning av någon åtgärd.

Det räcker inte alls. Läget är så dåligt, och de kriminella så många, att det krävs radikala, kanske kontroversiella grepp för att få slut på detta.

Sådana förslag behöver komma från den som bestämmer och leder. Men på pressträffen lät alla fyra som byråkrater.

Oppositionen är å andra sidan inte bättre.

Här krävs att någon modig politiker kliver fram och föreslår nya sorters åtgärder.
+1

Imorgon är det femårsdagen för första Covid-19-fallet och jag minns något om att politikerna hade s k borgfred med varandra ett tag innan det började kritiseras vad regeringen beslöt som som åtgärder.
Sankingsregering som under andra världskriget är vi inte framme vid än.

Rikspolischefen i Aktuellt kl 21. Lite mer energisk men samma tjänstemannanivå prat.
Avgå Vi vill testa en välrakad man från Uppsala istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in