• 1
  • 2
Igår, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Skumt och trist förstås. Det finns väl trådar om hur hantera sånt där. Är du med i Nix, vilket företag gäller det, kan du spela in skiten och lägga upp. Bäst är annars att spilla deras tid, lägg luren på P1 och gå därifrån, eller ställ idiotiska motfrågor tills de tröttnar.

Jag skulle föreslå ett vänligt och bestämt nej och lägga på framför att slösa deras tid, vara stöddig, fisa i luren eller liknande. Ofta har de som ringer upp dig din identitet och telemarketingbranschen är ganska smutsig, har inte sällan kopplingar till kriminalitet.
Citera
Igår, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overpass
Har råkat ut för bedrägliga telefonförsäljare flera gånger, anmäler men det händer ingenting, trots att de står med på Svensk Handels Varningslista!

En telefonförsäljare ringde mig. Jag sa nej tack och lade på luren, då ringde han igen, jag sa nej tack och lade på luren, då ringde han igen, jag sa nej tack och la på luren, då ringde han igen, jag sa nej tack och la på luren ...

Jag sa nej tack och la på luren 4-5-6 gånger, men då ringde han 5-6-7 gånger. Så då kände jag mig tvingad att svara. Då sa han att han inte skulle ljuga, flera gånger, men han ljög, fick jag veta långt senare.

Företaget står på Svensk Handels Varningslista! Varför gör svenska myndigheter ingenting?!? De borde ta den listan och starta grupptalan mot varenda företag på listan!!! Jättemånga företag lider på grund av deras passivitet!

Har anmält till Konsumentverket, men de hjälper inte företag, det finns ingen som hjälper oss, har skrivit till Regeringen och krävt att de ska öppna en avdelning på Konsumentverket som hjälper företag.

Det är väl bara att spärra nummret alternativ att inte svara eller lägga på.
Citera
Igår, 14:54
Medlem
tomatlarss avatar
Man bör ju förbjuda telefon försäljning där det inte är kunden som tar iniativet och är den som rinnger.
Citera
Igår, 18:31
Medlem
vemsfels avatar
Har du en smartphone kan du ”tysta” alla inkommande okända nummer. På så vis kan du själv lösa problemet utan att behöva lita på att någon annan löser det.
Citera
Igår, 19:13
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Man bör ju förbjuda telefon försäljning där det inte är kunden som tar iniativet och är den som rinnger.
Telefonförsäljning och dörrknackningsförsäljning borde förbjudas. Även uppsökande försäljning av el och teleabonnemang på gator och torg, d v s där säljaren försöker ta kontakt med dig för att sälja på dig något du inte bett om.

När det gäller telefonsäljare så svarar jag inte på nummer jag inte känner igen. Vill man ha tag i mig så går det dock utmärkt att tala in ett meddelande så ringer jag upp. Eller så får man skicka SMS. Gatusäljare säger jag bara "inte intresserad" till, och fattar de inte den saken går jag bara vidare. Är de riktigt på så skäller jag något så överjävligt på dem och frågar varför de inte respekterar ett nej.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in