Igår, 13:04
Medlem
Jag underar var Magdalena Andersson är?
Har inte sett henne i media idag, trots att hon igår krävde "en akut handlingsplan!"
https://www.dn.se/sverige/s-ledaren-...handlingsplan/
Och det var väl just mot sådant hon ville ha sin handlingsplan?
Eller var det bara mot icke-muslimskt våld?

Borde inte partiledarna gemensamt och under parollen "Je suis Momika" bränna en symbolisk koran, för att visa att man inte tänker backa för våldet, oavsett vem som står bakom?

Och kanske en offentligt anordnad bokbrännar-dag i varje kommun nu till helgen, där vanliga människor kan visa sin solidaritet genom att bränna en helig skrift för den religion de tycker minst om: Muslimer kan bränna en Tanak eller en Tora, eller varför inte en bibel. Medan folket i övrigt kan bränna vad dom vill. Bara för att visa solidaritet.
Citera
Igår, 14:04
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Har inte sett henne i media idag, trots att hon igår krävde "en akut handlingsplan!"

Hon är ju i opposition, så hon kan ju inte dra igång någon akut handlingsplan. Hon föreslog ju att man skulle samla sig över partigränserna.

Det är val nästa år. Det är helt naturligt att hon visar på handlingskraft. Hon är fullt medveten om att Kristersson inte kommer att nappa. Han vill köra det här racet själv och visa sig handlingskraftig. Det är som sagt valår nästa år.
Även gängkriminalitetsfrågan går att utnyttja för egna syften. Det kommer därför inte att bli någon gemensam kraftsamling över partigränserna.
Citera
Igår, 14:18
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
https://www.dn.se/sverige/s-ledaren-...handlingsplan/
Och det var väl just mot sådant hon ville ha sin handlingsplan?
Eller var det bara mot icke-muslimskt våld?

Hon krävde en akut handlingsplan innan veckan är slut. Den är inte slut. Men nu har ju statsministern erkänt att de misslyckats och har noll kontroll, så förhoppningsvis väntar regeringens avgång.
Citera
Igår, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Hon krävde en akut handlingsplan innan veckan är slut. Den är inte slut. Men nu har ju statsministern erkänt att de misslyckats och har noll kontroll, så förhoppningsvis väntar regeringens avgång.

Så regeringen borde avgå därför att dom inte går med på opositionens krav? Konstig syn på demokrati, i så fall.

Fast det vore ju klädsamt om Magdalena erkände sin del i att det blivit såhär. Det var ju hon och hennes parti som styrt åtta av de senaste 10 årent. Det var i hennes skolsystem dessa barn gick. Det var i hennes samhälle som deras föräldrar uppfostrade dem. Det är hennes lagstiftning som gällt tills nu.
Citera
Igår, 14:26
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Så regeringen borde avgå därför att dom inte går med på opositionens krav? Konstig syn på demokrati, i så fall.

Fast det vore ju klädsamt om Magdalena erkände sin del i att det blivit såhär. Det var ju hon och hennes parti som styrt åtta av de senaste 10 årent. Det var i hennes skolsystem dessa barn gick. Det var i hennes samhälle som deras föräldrar uppfostrade dem. Det är hennes lagstiftning som gällt tills nu.

Nej, de borde avgå för att de misslyckas med regeringens främsta uppgift - att skydda befolkningen.

De 14-åringar som spränger trappuppgångar var 11 när nuvarande regering tog makten. Då fick de skarp kritik för sin avsaknad av förebyggande åtgärder. De ryckte på axlarna. Resultatet ser vi nu.
Citera
Igår, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Nej, de borde avgå för att de misslyckas med regeringens främsta uppgift - att skydda befolkningen.

De 14-åringar som spränger trappuppgångar var 11 när nuvarande regering tog makten. Då fick de skarp kritik för sin avsaknad av förebyggande åtgärder. De ryckte på axlarna. Resultatet ser vi nu.

Vi ser olika på saker. Den nuvarande regeringen är inte perfekt, men de försöker göra något.
Den tidigare delade ut PUT och medborgarskap till föräldrarna till dagens kriminella. Det är en jäkla skillnad enligt mig.
Citera
Igår, 14:40
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Vi ser olika på saker. Den nuvarande regeringen är inte perfekt, men de försöker göra något.
Den tidigare delade ut PUT och medborgarskap till föräldrarna till dagens kriminella. Det är en jäkla skillnad enligt mig.

Du missar helheten. Det handlar inte om specifika åtgärder - 7 av 10 reformer för att stävja kriminaliteten ligger ju sossarna bakom. Problemet är allt annat regeringen gör, som ökar kriminaliteten i andra änden. Som den rekordhöga arbetslösheten, minskade statsbidrag till kommunerna, försämringarna i a-kassa, sjukförsäkring, bostadsbidrag o.s.v. Den typen av högerpolitik leder alltid till ökad kriminalitet, men i dagens volatila läge blir det helt samhällskollapsande. Inget kommer bli bättre förrän vi får en ny regering.
Citera
Igår, 16:12
Medlem
polseks avatar
Citat:

Trams. Vår statsminister var statsråd och deltog aktivt i Reinfeldts öppna era hjärtan-politik in i det sista. Moderaterna ska fan inte komma undan sitt ansvar för migtationspolitiken, både under Bildt på 90-talet och under Reinfeldt.

De har pressat igenom reformer, inte sällan i strid med vad berörda myndigheter själva velat, inom kriminalpolitiken. Det är sant.

Men vad viktigare är, de har försämrat a-kassan och aktivt bidragit till att vidga klyftan mellan den välmående medelklassen och de som inte har fasta anställningar på heltid, eller av olika skäl står utanför arbetsmarknaden helt. Det är precis så man skapar parallellsamhällen och utanförskap vilket är själva grunden för hur en 15-åring kan drömma om moppe och epatraktor samtidigt som en annan fjortis erbjuder sig att skjuta någon för skitpengar, i en annan stadsdel i samma kommun.

De enda som gynnats i det här landet under de senaste åren är försvarsindustrin och myndigheterna i rättsväsendet.

Jag är inte ens sosse, men utgångspunkten för all debatt måste vara ärlighet i problembeskrivningen. Ulf är en jävla pajas som slagit rekord i att hålla presskonferenser och säga självklarheter med huvudet på sned och se bekymrad ut. Ryser.
Citera
Igår, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polsek
Trams. Vår statsminister var statsråd och deltog aktivt i Reinfeldts öppna era hjärtan-politik in i det sista. Moderaterna ska fan inte komma undan sitt ansvar för migtationspolitiken, både under Bildt på 90-talet och under Reinfeldt.

De har pressat igenom reformer, inte sällan i strid med vad berörda myndigheter själva velat, inom kriminalpolitiken. Det är sant.

Men vad viktigare är, de har försämrat a-kassan och aktivt bidragit till att vidga klyftan mellan den välmående medelklassen och de som inte har fasta anställningar på heltid, eller av olika skäl står utanför arbetsmarknaden helt. Det är precis så man skapar parallellsamhällen och utanförskap vilket är själva grunden för hur en 15-åring kan drömma om moppe och epatraktor samtidigt som en annan fjortis erbjuder sig att skjuta någon för skitpengar, i en annan stadsdel i samma kommun.

De enda som gynnats i det här landet under de senaste åren är försvarsindustrin och myndigheterna i rättsväsendet.

Jag är inte ens sosse, men utgångspunkten för all debatt måste vara ärlighet i problembeskrivningen. Ulf är en jävla pajas som slagit rekord i att hålla presskonferenser och säga självklarheter med huvudet på sned och se bekymrad ut. Ryser.

Så som jag minns det var det rekord i skjutningar 2021, året före valet
https://tidningensyre.se/2021/26-maj...117%20skadades.
Och rekord i skjutningar 2018, året före Corona.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ots-ihjal-2018

Men då var väl inte Uffe statsminister, väl? Kommer du ihåg vem som var det?
Vems reformer som

Citat:
vidga(de) klyftan mellan den välmående medelklassen och de som ... av olika skäl står utanför arbetsmarknaden helt.

Maskineriet på Sveavägen 68 jobbar övertid för att lägga ut dimridåer, och vissa går på det.
Citera
Igår, 23:01
Medlem
polseks avatar
Citat:
Så som jag minns det var det rekord i skjutningar 2021, året före valet
https://tidningensyre.se/2021/26-maj...117%20skadades.
Och rekord i skjutningar 2018, året före Corona.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ots-ihjal-2018

Men då var väl inte Uffe statsminister, väl? Kommer du ihåg vem som var det?
Vems reformer som

Maskineriet på Sveavägen 68 jobbar övertid för att lägga ut dimridåer, och vissa går på det.

Trots att jag klart och tydligt skrev att jag inte är sosse. Imponerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in