Nej. Varken koranbrännare eller brännare av Heliga Bibeln ska ha någon staty i vår kristna rike. Om så vore det hele en stor seger för sekuläriterna och ateisterna. Är det dit vi vill som nation?
Nej. Varken koranbrännare eller brännare av Heliga Bibeln ska ha någon staty i vår kristna rike. Om så vore det hele en stor seger för sekuläriterna och ateisterna. Är det dit vi vill som nation?
En åsikt så god som någon. Salwan offrade livet för att du skulle få uttrycka den åsikten. Det är väl ändå värt en staty.
Reagerar på att flera skribenter kallat honom "inte en Lars Vilks eller Salman Rushdie" med argumentet att han inte uppnådde samma "konstnärliga höjd" som de.
Jag anser tvärtom!
Salwan Momika står högre än de - till och med högre än Rasmus Paludan - i "status" då han gjorde det han gjorde rakt och rättframt - och tydligen helt utan polisbeskydd/personskydd mot slutet.
Om man ska jämföra Paludan och Momika så har ju Paludan jobbat objektivt sett mer än Momika mot islam, men Momika tog upp den tunga bördan när Paludan drog sig tillbaka till Danmark. Han fortsatte kampen. Han stod ensam och rakryggad mot den vrålande muslimska horden. Och hans medhjälpare då.
Rushdie vill jag inte uttala mig om, men Lars Vilks var lite feg i sin kritik av islam. Han kritiserade men ändå inte, på ett typiskt svenskt sätt.
Momika drämde näven i bordet och sa som det var om muslimer och islam.
Ja, vi bör ha en enorm staty över Momika på bästa plats i Stockholm!
Irakier. Varit här i 3 år. Jävliskt svensk. Men sätt en staty med en brinnande koran i handen i valfritt utsatt område, kunde vara kul de få timmarna det fick vara kvar.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!