• 6
  • 7
Idag, 07:47
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
En industrirobot kan ju se ut lite hur som helst beroende p vilken arbetsuppgift den ska utfra, en humaniod konstruktion r ju tmligen begrnsande.

Mnga byggen kan u tex gras via montering av frdiga element med robotkranar, svetsrobotar och liknande dr rr fr vatten, avlopp, ventilation och att dra el i kan lggas redan vi konstruktionen av elementen, eller som det redan idag finns en del maskiner fr, 3D print tekniker.
Absolut, men du kan rkna med att en humaniod framver kommer montera ihop allt. r lite sugen faktiskt p att utveckla humanioder. Men frmst fr att de ska kunna gra jobb som mnniskan ej br gra. Exempelvis springa in i rkfyllda lokaler.
Citera
Idag, 07:54
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurretWithHatch
Jag ser inte att jurister, psykologer, ingenjrer eller lkare r i farozonen ver huvud taget. Yrkeskategorier som tillhr hgskolans mest skta utbildningar, och dessutom tilltalar ngon eller flera av dessa discipliner de allra flesta mnniskor.

Mjligen jurister men ven dr finns det lagregler p att folk i olika situationer har rtt till juridiska bitrden ssom advokater. Vill man verkligen fretrdas av AI i rttegngssalen, be my guest men jag tror knappast srskilt mnga vill det.
Knappast elektriker, bilmeckar eller frisrer heller. Finns mngder med jobb som grs bst av mnniskor
Citera
Idag, 08:04
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Att utveckla humanoida robotar handlar inte om effektivitet fr produktionskedjorna, utan om gimick och visa att man kan.
Humanoida robotar r inte effektivast som arbetare.

Det dr stmmer inte tror jag.

Utan man frsker efterlikna mnniskan och den mnskliga kroppen eftersom hela samhllet och all infrastruktur r anpassat efter den mnskliga formen.

Dock s undrar jag varfr ingen har frskt utveckla en kantaur. Den formen hade haft alla frdelar humanoid kropp har men inga nackdelar.
Senast redigerad av Hardstekt Idag kl. 08:09.
Citera
Idag, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antiw
Jag tnker mer p krnvapenkrig som evt frstr hela civilisationen. Inte vanliga krig.

Ja, d blir det nog mer n en lite frdrjning, beroende p omfattningen.

Dock inget troligt scenario. Small det inte under kalla kriget lr det inte gr det nu heller.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in