• 6
  • 7
Igår, 17:03
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag har redan lämnat Sverige, av olika anledningar. Annars rekommenderar jag en röst på Alternativ för Sverige, då SD har tyvärr tappat förtroendet.
Citera
Igår, 17:06
Medlem
DaEzzs avatar
Det mest underhållande med sådana här TS är alla misslyckade socialfall och incels som sitter hemma hos morsan i typ Alingsås och lajvar att de "redan har lämnat Sverige" när det räcker med en snabb koll på deras inläggshistorik för att se att de ljuger, det är riktigt roligt
Citera
Igår, 17:11
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Ja Ungern är kanske ett bra alternativ. Landet har stora problem med att många lämnar landet för att arbeta utomlands. Så där finns många luckor att fylla.

Lycka till med språkstudierna i ungerska, ett finsk/ugriskt språk. Har du lätt att få nya vänner?...
Citera
Igår, 17:14
Medlem
Över tid har det visat sig att det inte spelat någon större roll vilka regeringskonstellationer vi haft i landet. Resultatet har ändå blivit detsamma. Mer och mer kriminalitet.
Inte har det blivit bättre med den här regeringen med Sd som stödparti.

Inför valet lovades det friskt med att ta tag i kriminaliteten men av detta har vi sett inte.
Man kunde sagt inför valet att allt är sossarnas fel och att det skulle ta årtionden att reparera. Men så gjordes inte.
Utan istället lovade tidöpartierna dyrt och heligt att göra något åt kriminaliteten. Valet gällde den här mandatperioden och återigen ökar kriminaliteten, skjutningarna och sprängningar med en hiskelig fart.

Jag anser med fog att dagens regering liksom den förra regeringen inte har kapacitet att ordna någonting alls.
Nej sätt hela riksdagen med polisen, tullen och rättsväsendet på skolbänken. Kom fram till något gemensamt som håller över tid och inte bara mandatperioden.

Svenska folket förtjänar betydligt bättre än det som nu pågår.
Senast redigerad av Tavelramskrok Igår kl. 17:18.
Citera
Igår, 17:17
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PulverBrax
”Whatabout-ism” på hög nivå… du stoppar huvudet i sanden mao och röstar på s eller mp, är jag nära?

Jag avskyr whatabout-ism och är ingen struts utan en örn som spejar över världen och konstaterar fakta. Det ser illa ut lite varstans. Och jag menar f.ö.vem vill bo i t.ex. Thailand med deras tjatter? Inte jag.
Citera
Igår, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Lycka till med språkstudierna i ungerska, ett finsk/ugriskt språk. Har du lätt att få nya vänner?...
Löses väl med Ungerska för invandrare. Jag fungerar som rådgivare för de som lider svårt i dagens Sverige. Har också föreslagit Nordkorea men så klart blir det också lite krångligt. Men vad gör man inte för att minska sitt lidande. Själv har jag inga planer på att lämna Sverige.
Citera
Igår, 20:10
Medlem
Har röstat SD flera gånger nu men är orolig att det finns rysstroll där så vet inte längre.
När Jimmie inte kan välja mellan Usa och Ryssland så är det illa
Citera
Igår, 21:29
Medlem
Enda lösningen är att ge SD 51% så att de slipper och sitta och förhandla med såna som Liberalerna. Har förstått nu att de är ett riktigt sänke i tidösamarbetet och att det är dom som stretar emot vid varje nytt förslag.
Citera
Igår, 22:23
Medlem
Ut ska dom! I Sverige slåss vi med knutna nävar om det ska göras upp. Att gömma sig melon en sprängladdning eller ligga i en buske med pickadoll tillhör nån feg jävla mes kultur. Ut med dom jävla äcklen! Jag är så jävla less på det här. Fega jävla mesar som kallar sig för män. Jävla töntar. Typiskt uppväxta i krigsområden… ÄCKEL!!!
Citera
Igår, 22:48
Medlem
Jag har alltid röstat SD och jag kommer stanna i Sverige! Här vill jag leva, här vill jag dö!
Citera
Igår, 23:16
Medlem
MonacoGuidos avatar
Jag har alltid röstat och till och med varit förtroendevald för ett av riksdagspartierna, men jag funderar allvarligt på att inte rösta nästa val.

Det spelar nämligen ingen roll vad man röstar på, allt går åt fel håll i Sverige. Allt blir sämre och ingen tar någonsin något ansvar för någonting.

Ett stort skäl till att det ser ut på det här sättet beror på hur vårt politiska system är uppbyggt runt en partipolitik där ledningen sätter agendan. All form av nytänkande eller avvikande från partilinjen slås obönhörligen ned. Vår riksdag är en fullständigt pacificerad församling bestående av 349 knapptryckare.

Tidöpartierna har fått sin chans och har hittills misslyckats kapitalt. Sverige är i akut behov av stora strukturella reformer och då räcker det inte med att sänka bensinpriset med några kronor eller höja straffskalan för grovt vapenbrott med två år.

Den dagen då det finns ett realistiskt alternativ som faktiskt vill ta tag i Sveriges problem och genomföra stora reformer i fråga om ekonomin, skatter, rättsväsendet, infrastruktur, sjukvården och liknande eller om Sverige inför enmansvalkretsar kan jag tänka mig att rösta igen.
Senast redigerad av MonacoGuido Igår kl. 23:19.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in