• 1
  • 2
2025-01-31, 12:38
Medlem
J.H.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Risken för ännu en sprängning på samma adress borde vara extremt liten ändå.

Om måltavlan för sprängningen bor kvar, så är nog risken överhängande.
Citera
2025-01-31, 12:50
Medlem
laddsteffes avatar
Jag har gjort en del analyser och jag ser ljust på framtiden för Järva, där finns mycket potential. Jag kommer investera i en Brf där inom kort. Funderar på att köra AirBnb. Mycket fin grönska och bra köttbutiker, god falafel också. När gängvåldet trappas ner kommer Järva återigen blomstra, gäller bara att ha tålamod då det är en långsiktig investering.
Citera
2025-01-31, 15:21
Medlem
Visste inte ens att det fanns bostadsrätter i rinkeby.
Jag har aldrig hört talas om en neger med bostadsrätt.
Citera
2025-01-31, 15:25
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fd.Spermie
Visste inte ens att det fanns bostadsrätter i rinkeby.
Jag har aldrig hört talas om en neger med bostadsrätt.

Mycket Familjebostäder och Hembla där, men finns en del bostadsrätter också. Dom nya husen ovanpå den nya bron ovanför den nya e18 är alla bostadsrätter om jag minns rätt.

Det roliga är att i en BRF brukar man vara mån om att ta hand om allmäna utrymmen och dom som bor i BRF brukar vara något mer skötsamma. Inte i Rinkeby, där kastar man fortfarande sopor genom fönstret, eldar upp sin egen källare, eldar upp bilar på parkeringen och sprider skit runt omkring sig. Lika snuskigt i alla hus där, det är väl samma mentalitet hos alla boende. Vissa hus har vi fått dra om all el/fiber/kabel-tv i källaren 3 gånger på 10 år på grund av att dom eldat upp skiten. Man hittar lika bra där nere i källaren som hemma efter allt skit som hänt där.
Citera
2025-01-31, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfritt2035
Det ökande våldet i Stockholm påverkar bostadsmarknaden, enligt Mäklarsamfundet. Allt fler bostadsköpare prioriterar trygghet framför faktorer som ekonomi och närhet till grönområden. Mäklarna märker också att spekulanter ställer nya frågor och undviker vissa områden.

Även om bostadspriserna generellt har stigit i Storstockholm sedan 2018, har priserna i utsatta områden som Spånga-Tensta sjunkit. Ett exempel är en lägenhet i Rinkeby som nyligen såldes för en halv miljon kronor mindre än vad den köptes för 2018.

Mäklarsamfundet varnar för att det grova våldet kan få långsiktiga konsekvenser, där fler väljer att lämna Stockholm. Om spekulanter möts av polisavspärrningar och skador från sprängningar vid visningar kan det minska intresset för att köpa bostad i drabbade områden.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...-valdsvagorna/
https://www.sverigesradio.se/artikel...bostadsmarknad

Skulle det ha sprängts mer i Västerort??
Citera
2025-01-31, 17:17
Medlem
Muslimfritt2035s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Skulle det ha sprängts mer i Västerort??

Rinkeby är en no go zone, det kan spela roll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in