• 3
  • 4
Igår, 23:36
Medlem
Du måste meddela. Du kommer ju bara att riskera att få skabb igen om du nu ska ha sex med den kliande tjejen igen. Eller med någon av de andra.

Du ska dock inte använda ordet "skabb" tycker jag. Måste finnas någon mer medicinsk beteckning som inte känns så äcklig. Skabb, då tänker man ju på djur som tappar pälsen, usch. Hoppas du blir frisk snart.
Citera
Idag, 00:11
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Om man har utekatt kan man få det
Haft flera utekatter samtidigt hela livet. Aldrig fått.
Citera
Idag, 00:23
Medlem
Svidmyras avatar
Skabb är ingen könssjukdom och du behöver inte kontakta dina sexpartners. Gå till ett apotek och köp t.ex. Tenutex (eller beställ det på nätet). Behandla dig själv och håll käften både innan och efter. Någon av dina sexpartners kanske meddelar dig att hon har skabb. Då blir du både förvånad och förskräckt och slipper bli misstänkt.

Skulle apotekaren, eller nån bekant som råkat se vad du har köpt, fråga vad du ska ha medlet till så kan du säga att du ska ha det till din morsas/fasters/bekants höns som har fått fotskabb (vanligt hos höns och svåra fall kan botas med just Tenutex trots att det är tänkt för flatlöss, skabb och liknandepå människor).
Senast redigerad av Svidmyra Idag kl. 00:26.
Citera
Idag, 01:34
Medlem
exteriorzs avatar
Hur fan lyckas man få skabb 2025 har du legat med en prostituerad i ett u-land?

Genuin fråga då jag bara trodde djur som bor i skogen kan drabbas eller folk som bor utomhus i dåliga förhållande
Citera
Idag, 03:46
Medlem
Fiercefuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnynator
Som rubriken lyder så har jag fått skabb, fick reda på det idag och ska börja första behandlingen om någon timme. Tycker inte sjukdomen i sig är så problematisk/jobbig eller ens äcklig. Det som gör det fruktansvärt är hur det tar på mitt psyke. Jag har sedan årsskiftet flyttat till en ny stad och ett nytt land. Hunnit träffa och sova med 3 olika tjejer vilket innebär att jag "måste" meddela de om detta. Detta känns oerhört jobbigt, kommer ju bli känd som skabbmannen direkt. Senast i förrgår sov jag med en tjej som jag hunnit träffa flera gånger. Då märkte jag att hon låg och kliade sig innan hon somnade.

Vad hade ni gjort i detta fall? Meddela eller låtsas som ingenting och sedan bli den som eventuellt blir meddelad? Skabb är ju relativt smittsamt så det är inte alls säkert att dessa personer kommer tro att jag smittat de då det tydligen tar 2 till 10 veckor innan man börjar märka av sjukdomen. Om någon har lite tips på hur jag inte blir deprimerad över detta så tas det emot varmt...

Nu är ju skabb faktiskt nästan lika vanligt som dagisungar och löss.. Ta och köp en Tenutexsalva till vardera tjej, köp också varain blomma och ett nytt lakan och påslakan set. Ge dom inslaget i present. Skriv ett schysst brev i paketet där du meddelar att du tyvärr fått skabb och det är amittsamt, be om ursäkt och att de inte ska hata dej. Sen tycker inte jag de kan kalla dej ngt alls utan du har värdigt visat att du tar ansvar vilket är det alla tjejer vill. Själv hade jag kompisar som fick låna en dubbelsäng över ett lov för spela dator o hånga o ena grabben hade fått skabb, ovetande såklart men självklart fick andra också för de delade säng. Jag låg i samma rum men på soffan och klarade mej. Grabb 2 där hann smitta sin flickvän. Inget skämmigt. Bara lite jobb med sängklädesrutinen under behandlingen.
Citera
Idag, 08:55
Medlem
Haha ha varit med om samma sak själv, dock var det 2 tjejer.

Fick det när jag tränade kampsport och delade skydd. Kan gå massa mysiga grejer på kampsportsgym av någon anledning
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in