Citat:
Ursprungligen postat av
Johnnynator
Som rubriken lyder så har jag fått skabb, fick reda på det idag och ska börja första behandlingen om någon timme. Tycker inte sjukdomen i sig är så problematisk/jobbig eller ens äcklig. Det som gör det fruktansvärt är hur det tar på mitt psyke. Jag har sedan årsskiftet flyttat till en ny stad och ett nytt land. Hunnit träffa och sova med 3 olika tjejer vilket innebär att jag "måste" meddela de om detta. Detta känns oerhört jobbigt, kommer ju bli känd som skabbmannen direkt. Senast i förrgår sov jag med en tjej som jag hunnit träffa flera gånger. Då märkte jag att hon låg och kliade sig innan hon somnade.
Vad hade ni gjort i detta fall? Meddela eller låtsas som ingenting och sedan bli den som eventuellt blir meddelad? Skabb är ju relativt smittsamt så det är inte alls säkert att dessa personer kommer tro att jag smittat de då det tydligen tar 2 till 10 veckor innan man börjar märka av sjukdomen. Om någon har lite tips på hur jag inte blir deprimerad över detta så tas det emot varmt...
Nu är ju skabb faktiskt nästan lika vanligt som dagisungar och löss.. Ta och köp en Tenutexsalva till vardera tjej, köp också varain blomma och ett nytt lakan och påslakan set. Ge dom inslaget i present. Skriv ett schysst brev i paketet där du meddelar att du tyvärr fått skabb och det är amittsamt, be om ursäkt och att de inte ska hata dej. Sen tycker inte jag de kan kalla dej ngt alls utan du har värdigt visat att du tar ansvar vilket är det alla tjejer vill. Själv hade jag kompisar som fick låna en dubbelsäng över ett lov för spela dator o hånga o ena grabben hade fått skabb, ovetande såklart men självklart fick andra också för de delade säng. Jag låg i samma rum men på soffan och klarade mej. Grabb 2 där hann smitta sin flickvän. Inget skämmigt. Bara lite jobb med sängklädesrutinen under behandlingen.