Citat:
Ursprungligen postat av
Tillfkonto12
I Ryssland ställer man om civila industrier till militära i flygande fläng. Jag undrar om vi inte borde göra det också. Blir lite lättare om man kan tvinga industrin att gå över till militär produktion. Nuvarande produktion är helt otillräcklig sett till det faktiska behovet. Jag lite inte längre på att NATO kommer att skydda oss med Trump vid makten. Vi måste se till vårt eget hus. Vore bra också om vi kunde koordinera detta med andra länder som också ligger i farozonen, Finland, Polen och Baltikum tänker jag då främst på. Nu försöker ju Finlands president spela cool för att inte provocera men frågan är om det är en så bra idé egentligen. Liknar eftergiftspolitik enligt mig. Vi borde istället skärpa tonläget men vi saknar resurser att backa upp det med.
Osäker på var detta hör hemma någonstans. Mod får gärna flytta.
Tillägg: Vi borde även börja utveckla kärnvapen. Egentligen borde vi ha påbörjat det redan för länge sedan. Vi har definitivt kapacitet och know how för för att göra det, relativt snabbt också om bara viljan finns.
För info, moderatorer flyttar vare sig de ”får” eller ej.
Nej, som svar på din fråga. Vi har inte ens utlyst undantagstillstånd än. Det kommer alltid flera gånger först.