2025-02-01, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gardinrull
Aha, det var han alltså. Följer HA och diverse mcgäng. Har det någon relevans i sammanhanget?

Ingen aning om det har någon relevans bara att han verkar vara anhållen för mord. Vet bara att han har psykiska problem och han är även missbrukare. Hur han känner de 2 som har blivit mördade vet jag faktiskt inte.
Citera
2025-02-01, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanktBotvid2311
En slump att han är från Jävrebyn, där Elliots mobil försvann ?

Det har du fan rätt i. Men jag har för mej att Kangas har bott i Öjebyn de senaste åren på ett gruppboende kopplat till Rättpsyk i Öjebyn.
Citera
2025-02-01, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jumpyclown
Då tidigare adress har varit bla rättspsyk samt c/o adress
Antar jag att det finns en god man?
Kan någon av dessa herrar vara god man senaste tiden åt honom
Vem vet kanske som i fallet för ett par år sedan då en förvaltare i Piteå attackerades i sitt hem.

Nej, han har haft 'särskild adress' fler än en gång (jag har sett två olika). Nu är det någon i Västra Frölunda som står listad om du slår upp honom. Denna person är alldeles troligt hans gode man.
Citera
2025-02-01, 22:29
Medlem
Var det han som knivskar en person på Lasarettsvägen när han inte blev intagen på psyket?
Citera
2025-02-01, 22:31
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvisst123
Det har du fan rätt i. Men jag har för mej att Kangas har bott i Öjebyn de senaste åren på ett gruppboende kopplat till Rättpsyk i Öjebyn.

Han kanske knackar bög och rånar dom ?

Går det verifiera tidpunkt när han satt inne mot Elliots försvinnande ?
Senast redigerad av SanktBotvid2311 2025-02-01 kl. 22:33.
Citera
2025-02-01, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fritolkning
Jonathan Joka på Facebook.

Förtydligar med en länk.
MGM andra profil på fb: https://www.facebook.com/share/15rz9eziaY/
Citera
2025-02-01, 22:41
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Du verkar vara insatt?

Inte direkt. Jag utgår från det som framkommit om händelsen. Jag skulle bli mycket förvånad om offren inte har haft kontakt med eller varit bekanta med gärningsmannen.
Citera
2025-02-01, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikke
Framstår det inte redan nu som polisiärt uppklarat?
Med tanke på vad som kommer fram i tråden, och att åklagarmyndigheten säger att det rör sig om sannolika skäl. Kanske t o m finns ett erkännande.

Det verkar så, frågan är väl närmast hur länsman fick in denna person så snabbt på radarn, någon koppling borde finnas för att MGM skulle slumpmässigt ta ihjäl två äldre herrar i deras bostad verkar långsökt om man inte har någon form av koppling mellan MGM och de mördade herrarna.
Citera
2025-02-01, 22:45
Medlem
Han bodde då i Jävre för 1 år sedan, i detta hus.
https://www.pt.se/nyheter/javre/arti...g-ut-/lz422vqr

För ca 4 år sedan kom vederbörande fram till mig när jag stod och lossade gods på ett äldreboende i stan. Har frågade om han fick rappa för mig, pratade med "orten-brytning" fast han ju är helsvensk
Jag avskyr rap så jag svarade att det jag klarade mig utan.

Då svarade han att "då rappar jag för dig ändå" varpå han började köra på om braj, utanförskap och den ständiga övervakningen av polisen.

Förbannade pundarjävel
Citera
2025-02-01, 22:53
Citat:
Ursprungligen postat av mistermartin
Han bodde då i Jävre för 1 år sedan, i detta hus.
https://www.pt.se/nyheter/javre/arti...g-ut-/lz422vqr

För ca 4 år sedan kom vederbörande fram till mig när jag stod och lossade gods på ett äldreboende i stan. Har frågade om han fick rappa för mig, pratade med "orten-brytning" fast han ju är helsvensk
Jag avskyr rap så jag svarade att det jag klarade mig utan.

Då svarade han att "då rappar jag för dig ändå" varpå han började köra på om braj, utanförskap och den ständiga övervakningen av polisen.

Förbannade pundarjävel

Han kanske brände upp Elliot där inne.
Citera
2025-02-01, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marabouchoklad123
C/o adressen brukar leda till godman/förvaltare. Så nån av männen var nog inte godman till mgm.

Citat:
Ursprungligen postat av jumpyclown
Då tidigare adress har varit bla rättspsyk samt c/o adress
Antar jag att det finns en god man?
Kan någon av dessa herrar vara god man senaste tiden åt honom
Vem vet kanske som i fallet för ett par år sedan då en förvaltare i Piteå attackerades i sitt hem.
Tänkte mer om det var bytt godman nyligt och att adressen inte var uppdaterad ännu.
Citera
2025-02-01, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det verkar så, frågan är väl närmast hur länsman fick in denna person så snabbt på radarn, någon koppling borde finnas för att MGM skulle slumpmässigt ta ihjäl två äldre herrar i deras bostad verkar långsökt om man inte har någon form av koppling mellan MGM och de mördade herrarna.

Han har tydligen sagt åt folk att han dödat två pers. Så polisen fick upp ögonen för honom ganska fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in