Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Kommer nog aldrig komma i bråk med polisen. Men det man vet snacka fan aldrig med dom. De har en uppgift. Sätta dit någon för ett brott = de har dig i sitt korshår. Snackar du är det enkelt jobb för dom. Värre förmodligen för dig. Så högst troligt inga kommenterar på allt är bäst. Vi har ju sett med bevis att polisen inte är det värsta gänget i stan.
Du lyfter en förbannat viktig punkt, huruvida den är smartast att inte kommentera varierar såklart från fall till fall men man ska definitivt inte snacka utan att konsultera sin advokat först för precis som du skriver är risken inte obefintlig att polis och åklagare förblindas i sin hets att få någon fälld.
Har själv varit med om det och att se förundersökningsprotokollen från en del "brottslighet" jag är dömd för gör att man kan hålla sig för garv. Det kan vara skrämmande att se hur åklagaren väljer och vrakar, klipper och klistrar och utelämnar detaljer från åtalet. Då gäller det att hänga med. Sen är det viktigt med vettiga nämndemän, jag har exempelvis blivit oskyldigt dömd pga 3:e handsuppgifter från ett vittne som hävdade att han hade fått information av en annan person som han inte hade en aning om vem det var.
Visst, jag har väl en viss historik och får kanske räkna med lite "hårdare" tag, men allvarligt talat så är verkligen en del domar skeva hur man än vrider och vänder på det och det är tydligt att åklagaren är allt annat än opartisk ens initialt.