2025-02-02, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
I mina ögon väljer man att vara särbo i de flesta fall för att underlätta i föhållandet, alla klarar inte av att bo tillsammans, vet hur många som helst som har det hur bra som helst i särbo förhållanden.
Det kanske var TS ärliga chans att få det att bli bra tillslut eftersom det varit knackigt.

Att tjejen i fråga ringer och vill ha en paus säger väl mycket mer om henne än TS så hur drar du kopplingen om att det var TS idé?

Det fetstilade:
1. Vad träffar du för män egentligen men tanke på det sätt du skriver? Antagligen riktigt dåliga.
2. Varför skulle det bara vara krav på män och inte kvinnor i ett förhållande? Antagligen för att ni vet hur lätt det är för kvinnor att få ragg.

Män är också mer logiska i sitt tänk generellt, kvinnor är mer emotionella.
Man kan liksom inte gå runt och sucka i ett förhållande och sedan hoppas att den andre ska ändra på sig eller uppfylla sina behov.
Samma skit om man har krav på partnern, man måste ju diskutera om varför och hur man ska uppnå detta i normala förhållanden.

Däremot så är det dock "männen" som det är fel på i det stora hela när det gäller dejtingmarknaden, män är så äckligt desperata så man vill kräkas.

Ja tanken med särbos var att vi skulle få lite andrum efter åtta år. Problemet var att hennes mamma sov över hos oss i längre perioden och vi hade haft tjafs om det som blivit väldigt infekterad fråga. Kände vi kunde köra särbo 1 år eftersom möjlighet fanns då hon lätt kunde ta en studentlägenhet mitt emot skolan.

Att hon sen efter typ 3 veckor som särbo vill ha paus gör att jag ifrågasätter hela relationen nu. Älskade hon mig inte lika mycket?
Citera
2025-02-02, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Jobbar med att acceptera att de är slut med tjejen sen 8 år.

Åtta år är en lång tid då vi var sambos och sågs varje dag.

Nu ett halvår senare har hon redan träffat någon ny.
Tror inte det är något seriöst, jag har anledning att tro så men det spelar ingen roll. Känner sån besvikelse över det.

Känner en sån stor besvikelse av att hon träffar någon ny så snabbt, vi skiljdes inte som ovänner och när hon sa att vi skulle ha paus för ett halvår sen hade vi till och med sex sista gången.

Att hon redan kan ligga med någon annan får mig att känna sån besvikelse över att hon inte hade samma känslor för mig som jag haft för henne. Hade trott att hon skulle vara singel en längre period efter vårt långa förhållande för att bearbeta alla känslor som byggts upp under åren.

Nu känner jag mer besviken och ifrågasätter vem hon var egentligen. Det får mig att ångra hela förhållandet. Men det är sjukt tufft att ångra åtta år av sitt liv. Blir svårt att acceptera en sån tanke. Vet inte hur jag kan se detta på ett bättre sätt som kan hjälpa mig?

Nu känner jag äckel och kraftig besvikelse över att hon inte klarar av att vara själv en stund?

Vi träffades senast i oktober-november och hade ingen aning om att hon redan skulle träffa någon ny..

I min erfarenhet så gör män slut när de känner att det inte går att försöka/fortsätta längre. Därefter försöker vi bearbeta våra känslor om uppbrottet. Kvinnor har redan gjort detta när de väljer att göra slut. Det vill säga, när kvinnor gör slut har de även emotionellt avslutat relationen till skillnad från män.
Citera
2025-02-02, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalimist8
I min erfarenhet så gör män slut när de känner att det inte går att försöka/fortsätta längre. Därefter försöker vi bearbeta våra känslor om uppbrottet. Kvinnor har redan gjort detta när de väljer att göra slut. Det vill säga, när kvinnor gör slut har de även emotionellt avslutat relationen till skillnad från män.

Ja hon måste ha funderat på detta längre än vad jag förstått.

Min ångest nu är hur jag ska hitta någon lika bra eller bättre? Man vill inte känna att man byter ner sig, det kommer bara öka ångesten? Och om jag tänker så känns det som jag riskerar att vara singel länge vilket i sin tur gör att jag får ångest då det känns som barn frågan inte ska dra ut på tiden för långt med tanke på min ålder
Citera
2025-02-02, 10:57
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Har du statistik på att flytta isär är ett plus i relationer? Normalt sätt är det att flytta ihop som för samman människor.

Lägg inte mäns fel på mig. Jag har inte uppfostrat dem och står utan ansvar och om de är många skiterfarenheter så är det fortfarande ett bevis på hur vanligt skitmän är, inte något som har med mig att göra.

TS tjej har löst problemet. Uppenbart.
Jag är kvinna och ni män skiter fullständigt i vad vi säger och oavsett hur tydligt det framgår. Och ja, du ska kunna anpassa dig och läsa mellan raderna för att komma på vad som gör en annan människa glad och lycklig med dig.

Kvinnor i relationer är ofta kvinnor som var desperata efter en relation och som trodde att allt de inte gillade skulle bli bättre.

Om du vill ha någon ska du också ta ansvar för personens välbefinnande. Åt båda håll såklart.

Jag vet inte vilka de där desperata mönnen är på dejtingmarknaden då de uteslutande består av väldigt självupptagna män som försöker med allt och alla tills de lyckas och det är inte samma sak som att de är uppvaknande, förföriska och gör insatser för att visa en personlighet. Alla try ker på gilla på allt och alla och sedan rabblar de samma hjärndöda frågor eftersom de skiter I svaren och knappast minns dem eftersom de är för slöa i huvudet för att komma på med nya frågor. Män frågar t.ex aldrig frågor som berör vem någon är som person, bara vad de gör Att män inte intresserar sig för vilka kvinnor är och därmed av sig själva inte klarar av att komma på sådana frågor- visar vad de har att erbjuda i en relation.

Män är inte desperata på dejtingmarknaden utan självupptagna. De söker efter desperata kvinnor.

Händer ikväll?
Ses?
Gör du då?
Arbetar du med?
Fin du är?

Osv är inte tecken på desperata män utan likformade opersonliga och lata typer som är för korkade för att kunna få en kvinna som älskar dem eftersom de bara älskar dem själva. De ställer inte relevanta frågor och gör inte relevanta ansträngningar eftersom de inte bryr sig ett smack om kvinnors tankar, känslor, behov, drömmar osv.

Dejtingmarknaden är åt helvete eftersom männen är åt helvete och kvinnor står med ett utbud nog att de kan tänka måste jag verkligen nöja mig med det här som jag inte för en sekund söker? Dejtingmarknaden är åt helvete för att män inte längre har övertaget att säga livsgnistan ur kvinnor och skita I deras tankar och känslor och behov.

TS ville ha utrymme. Hans brud ville ha kärlek. Båda fick vad de drömde om.

Du kan inte fråga efter statistik när du själv kommer med påståenden, alla formar sig efter vad de har varit med om såklart.

Sen att du missuppfattar att det endast ligger på kvinnan är ganska konstigt och komiskt på samma gång.
"Läsa mellan raderna" det är just här problemet ligger, ni kvinnor kanske skulle prata mer med era partners.
"Du måste ändra dig för mig, men kom fan inte med krav om hur jag ska va" Det är så kvinnor tänker generellt.

Jo, män är desperata på dejtingmarknaden, tror du att du är den enda som männen skriver till?
Vi ordentliga män sitter inte och gillar allas foton och skriver till den första vi kommer över, vi har lite mer krav än så.
Citera
2025-02-02, 11:05
Medlem
Citat:
Ja hon måste ha funderat på detta längre än vad jag förstått.

Min ångest nu är hur jag ska hitta någon lika bra eller bättre? Man vill inte känna att man byter ner sig, det kommer bara öka ångesten? Och om jag tänker så känns det som jag riskerar att vara singel länge vilket i sin tur gör att jag får ångest då det känns som barn frågan inte ska dra ut på tiden för långt med tanke på min ålder

byta ner dig? kärringen du hade har antagligen levt gott på dig medan hon studerat och du jobbat. och till råga på det så har legat och sugit någon annans bult under tiden. var glad över att du är av med skiten istället. hon kan glatt suga ut någon annan stackare. det är hennes förlust.
Citera
2025-02-02, 11:06
Medlem
Citat:
Du har en del rätt.

Visst har jag gjort mycket bra och visat henne väldigt mycket kärlek. Jag älskade henne.

Men jag blev samtidigt tveksam till relationen senaste åren pga. Ett specifikt problem som gjorde att jag tvekade på om de var rätt. De gjorde i sin tur att jag är i den här situationen nu. Sen vet man aldrig om hon ändå skulle lämnat mig tillslut när hon pluggat klart och sitter med 50 k i månaden? Det kan vi inte vara säkra på eller hur?

Men du har rätt i att om jag hittar en ny kärlek kommer jag gå snabbare framåt med barn etc. Och inte tveka på det sättet som jag gjort. Dock i denna relation ville hon inte diskutera barn utan sa att hon först var fokuserad på att klara av studierna sen får hon se. Jag började ifrågasätta vår relation och vad som var det långsiktiga målet och syftet. Skulle hon dra när hon pluggat klart? Hur mycket älskade hon mig? Sånna frågor dök upp.
Är gräset grönare på andra sidan? Bättre hitta någon som vill ha barn nu?
Men nu när jag sitter här själv saknar jag henne ändå så pass mycket att jag skulle fixa allt för att vår relation skulle fungera. Lätt att vara efterklok, jag vet. Men så är de väl för alla?
Det är första gången för mig med en längre relation , har inget annat jämförbart tidigare...

Varför jag skriver trådar är för att jag är helt förkrossad av detta. Söker någon väg framåt och är desperat över att försöka må bättre. Mår skit över att det tagit slut och att hon kommit fram till detta.
Jag förstår, förlåt för min hårda ton.

Saken är att vi alla gör misstag och relationer är något vi lär oss,först av andra, sedan av att pröva oss fram och skaffa erfarenheter.

Du bör vara försiktig när du skaffar barn då alla inte är som de ska och barn har sin förälder kvar även om man kan lämna dem som dålig partner.

Man ska inte utnyttja människor men gå ut och flörta med damerna och låt det sedan ta den tid detta. 1- 1 o 1/2 år kan det ta normalt sett när man har åkt på ordentlig hjärtesorg men en dag så känns det inte längre.

https://www.exboyfriendrecovery.com/...stops-hurting/
Citera
2025-02-02, 11:16
Medlem
Citat:
Du kan inte fråga efter statistik när du själv kommer med påståenden, alla formar sig efter vad de har varit med om såklart.

Sen att du missuppfattar att det endast ligger på kvinnan är ganska konstigt och komiskt på samma gång.
"Läsa mellan raderna" det är just här problemet ligger, ni kvinnor kanske skulle prata mer med era partners.
"Du måste ändra dig för mig, men kom fan inte med krav om hur jag ska va" Det är så kvinnor tänker generellt.

Jo, män är desperata på dejtingmarknaden, tror du att du är den enda som männen skriver till?
Vi ordentliga män sitter inte och gillar allas foton och skriver till den första vi kommer över, vi har lite mer krav än så.
Är du ens läskunnig? Jag skrev att vi kvinnor alla har samma utbud dvs samma män Självklart tror jag inte att jag är den enda när jag kan logga in och se dem i min bostad vara aktiva i ett annat rum eller lägga upp skitstories för att spela förkrossande för andras kvinnors uppmärksamhet.

Ni män ställer en massa krav men gör inte ett skit och det är dagens sanning. Har precis sett en himla massa olika unga söta tjejer på Tiktok med videor om att de accepterar att de "inte duger " som annat än ons och att bli utnyttjade av killarna. Svenska tjejer dvs som då träffar män i Sverige.

De flesta av er män är inte annat än billiga. Du själv sitter här och försöker trycka ner mig med att jag "inte är den enda" ni skriver till för att i nästa sekund ljuga om att ni är monogama. Vet du vad det gör dig? Till ett helt vanligt jävla as. Sexistisk och kvinnohatare som är så ingrodd i ditt kvinnoförtryck att du ser det som normalt att säga att "män bara intresserar sig för mig när de vill ligga och inte bryr sig om mig" medan du samtidigt hittar på att du själv är en bra man. Snälla, du är en jävla fitta men du är inte van vid brudar som helt tappat respekt för din sort. Som säger det rakt ut. fitta och om jag vill smeka en sådan medhårs har jag en mellan benen, jag behöver inte dig för det.
Citera
2025-02-02, 11:30
Medlem
Citat:

Tyvärr är det obotligt, min förbannelse (att vara heterosexuell och lagd för män). För tro mig, jag hade bytt läggning på direkten. Och inte bara det, med heterosexualitet kom en slags "obekvämhet" (som gränsar till homofobi/transfobi) för jag hade om jag varit en bättre kvinna annars utan tvekan uppvaktat en transsexuell fd kvinna. För ni män är överlag skit. Men man kan tyvärr inte välja att attraheras av er. Sannolikt hade majoriteten kvinnor bytte läggning omedelbart annars för att män inte är värda allt de tillskriver dem själva som ,edfödd rätt över andra. Jag hade definitivt gjort det men vad säger man?

https://youtu.be/UNIlkrwKLbo?si=zDNT0FygHNdJ84hk
Citera
2025-02-02, 11:31
Medlem
Citat:

Tyvärr är det obotligt, min förbannelse (att vara heterosexuell och lagd för män). För tro mig, jag hade bytt läggning på direkten. Och inte bara det, med heterosexualitet kom en slags "obekvämhet" (som gränsar till fobi) för jag hade om jag varit en bättre kvinna annars utan tvekan uppvaktat någon som förtjänar uppmärksamhet. För ni män är överlag skit. Men man kan tyvärr inte välja att attraheras av er. Sannolikt hade majoriteten kvinnor bytte läggning omedelbart annars för att män inte är värda allt de tillskriver dem själva som ,edfödd rätt över andra. Jag hade definitivt gjort det men vad säger man?

https://youtu.be/UNIlkrwKLbo?si=zDNT0FygHNdJ84hk
Citera
2025-02-02, 11:40
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Är du ens läskunnig? Jag skrev att vi kvinnor alla har samma utbud dvs samma män Självklart tror jag inte att jag är den enda när jag kan logga in och se dem i min bostad vara aktiva i ett annat rum eller lägga upp skitstories för att spela förkrossande för andras kvinnors uppmärksamhet.

Ni män ställer en massa krav men gör inte ett skit och det är dagens sanning. Har precis sett en himla massa olika unga söta tjejer på Tiktok med videor om att de accepterar att de "inte duger " som annat än ons och att bli utnyttjade av killarna. Svenska tjejer dvs som då träffar män i Sverige.

De flesta av er män är inte annat än billiga. Du själv sitter här och försöker trycka ner mig med att jag "inte är den enda" ni skriver till för att i nästa sekund ljuga om att ni är monogama. Vet du vad det gör dig? Till ett helt vanligt jävla as. Sexistisk och kvinnohatare som är så ingrodd i ditt kvinnoförtryck att du ser det som normalt att säga att "män bara intresserar sig för mig när de vill ligga och inte bryr sig om mig" medan du samtidigt hittar på att du själv är en bra man. Snälla, du är en jävla fitta men du är inte van vid brudar som helt tappat respekt för din sort. Som säger det rakt ut. fitta och om jag vill smeka en sådan medhårs har jag en mellan benen, jag behöver inte dig för det.

Personangrepp för att man inte håller med, klassiskt.
Jag är varken eller, jag är för att man ska diskutera och komma fram till lösningar vilket är moget.
Du kanske skulle prova utan att bli så emotionell?

Nåja eftersom du uppenbarligen inte har kapacitet att diskutera som en vettig människa så är diskussionen över här ändå. Good talk
Citera
2025-02-02, 12:22
Medlem
Citat:
Ja har inget annat val.

Måste försöka hitta mental styrka att gå vidare bara...

Det är skitjobbigt men tro mig, det försvinner.
Citera
2025-02-02, 13:51
Medlem
Citat:
Skulle gärna göra det. Men vad ska jag jobba med där?
Inte jobba, åk på semester
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in