2025-02-06, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samsonite71
Din jämförelse haltar och du blandar historia med nutid, skulle Hitler leva och ÄGA Volkswagen eller om det var en oligark som var nazist som ägde så skulle jag ABSOLUT INTE köpa eller köra det märket.

Att du tror det handlar om det är vad jag menar är feltänket, det handlar om att nuvarande ägare tjänar pengar på oss NU med vilka han kan kunnat köpa X där han kan påverka val både i USA och i Europa.

För att se till att hans makt inte växer och hans möjlighet att finansiera mer och värre saker framöver så undviker man märket idag. Skulle Musk stiga åt sidan och sälja av sitt innehav så tror jag Tesla har en bra framtid men jag vet inte. Har en nedåtspiral väl startat kan den vara svår att bromsa.

Att sluta köpa Tesla nu skulle inte påverka hans ekonomi på den nivån.

Tänk om han gör stora framsteg med space x? Tänk hur många löner hans bolag betalar ut och tidigare bolag betalat ut. Tänk om USA blir till det bättre?
Tänk vilka skatter han betalat och betalar in?

Nej då. En gest och man är dömd att förlora allt! En Paolo Roberto. En grej och allt ska förstöras.

Sen har du absolut en poäng i att Tesla säkert skulle tuffa på bra utan Elon också. Vilket kanske blir så. Han har rätt mkt annat han pysslar med och det finns ju en risk att Tesla hamnar längre ner på listan och han kliver av.
Citera
2025-02-06, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Att sluta köpa Tesla nu skulle inte påverka hans ekonomi på den nivån.

Tänk om han gör stora framsteg med space x? Tänk hur många löner hans bolag betalar ut och tidigare bolag betalat ut. Tänk om USA blir till det bättre?
Tänk vilka skatter han betalat och betalar in?

Nej då. En gest och man är dömd att förlora allt! En Paolo Roberto. En grej och allt ska förstöras.

Sen har du absolut en poäng i att Tesla säkert skulle tuffa på bra utan Elon också. Vilket kanske blir så. Han har rätt mkt annat han pysslar med och det finns ju en risk att Tesla hamnar längre ner på listan och han kliver av.

Det är iof inte bara Tesla som pressas, även X ser ett frånfall på användare. Att han sysselsätter många människor råder det ingen tvekan om men det blir sekundärt och de pengar han drar in gör att han kan agera på det sätt han gör.

Det du nämner med att en gest satt igång detta så anser jag att du har fel, det är snarare kulmen på allt han gjort och när väl hitlerhälsningen skedde så kände många att nej nu räcker det fan.

Det är så många händelser som ackumulerat under åren som gör att det nu blev en så stark reaktion. Allt från när han gick ut och anklagade någon räddningsledare i Thailand för att vara pedofil för att han inte ville ha Musks överdiminsionerade ubåtar i de grottor de arbetade i till att han gått ut och påverkat valet i USA trots att han själv sa att X skulle vara neutralt, att han pushade för afD och snackade om "Make Europe Great Again" etc.

Jag är väldigt pro företagande men det ger inte människor carte blanche att agera hur som helst. Farliga människor behöver stoppas innan de blir maktfullkomliga. Den dagen de kommer efter något som står DIG nära kan det vara för sent.
Citera
2025-02-06, 14:53
Medlem
Citat:

Nja , det är ju inte bara gesten , utan support till AfD och lägga sig i diverse angelägenheter i länder han över huvud taget inte har koppling till. För att inte tala hur hans X ofiltrerat sprider lögner och narrativ..

/Dick
Citera
2025-02-06, 16:40
Medlem
Teslas försäljning rasar i Europa
https://x.com/buitengebieden/status/1887469694791094582
Citera
2025-02-07, 12:45
Medlem
Snart börjar Musk stämma bilköpare för att dom inte väljer Tesla.
Citera
2025-02-08, 20:35
Medlem
korrekturlacks avatar
Jag gör tummen ner när jag ser en Tesla. Tycker jag alla andra ska göra också.

THUMBS DOWN TO TESLA 👎🏼

Man borde även starkt börja ifrågasätta företag som fortsätter att köra runt i bilarna. Exempelvis Taxi Stockholm borde köra dom på skroten.

De som kör runt i dem och har känt sig så jääävla Allan Ballan ska få veta hur jävla illa det numer är att stödja den där yrpellen till rikast på planeten. Han har förstört varumärket på egen hand och folk borde få returnera bilarna med full återbetalning.

Sieg heil på dig själv Edolf Muskolini.
Citera
2025-02-08, 20:48
Medlem
bl-gr-ns avatar
Tesla representerar inte Woke eller Globalism, inte heller MENA-länder...
Däremot Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz och Opel samt andra märken som Porsche och Audi...
Som var hängivna producenter åt Hitlers krigsmakt och viktiga för Nazisternas hela krig.

Porsche var god vän med Hitler och konstruerade även stridsvagnar åt nazisterma.
Volkswagen är en ren Nazist beställning.

Mercedes-Benz och övrig tysk bilindustri har arabländer investerat deras oljepengar i deras aktier.

Vänstern föredrar bilmärken som Hitler och Nazisterna skapade eller använde för att driva andra världskriget med.
Citera
2025-02-08, 21:36
Medlem
BAB7s avatar
Tesla Showroom i Nederländerna vandaliserat med spayade hakkors och slagord som "nej till nazister" och "fuck off fascist".
https://www.dutchnews.nl/2025/02/tes...iti-swastikas/
Citera
2025-02-09, 16:40
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrekturlack
Jag gör tummen ner när jag ser en Tesla. Tycker jag alla andra ska göra också.

Löjligt. Tramsigt.
Lite femårings fasoner över det hela.

Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Tesla Showroom i Nederländerna vandaliserat med spayade hakkors och slagord som "nej till nazister" och "fuck off fascist".

Ja folk ser uppenbarligen det som dom själva vill se.

Vill man se en hitlerhälsning så ser man det och vill man se en människa som tackar av hela sitt hjärta så ser man uppenbarligen det.

Världen är sjuk.

Nej jag vill absolut inte ha en Tesla men trots allt så bidrar herr Musk med något till världen i jämförelse med vänsterpacket som mest bara vill förstöra och slå sönder.

Ja världen är sannerligen sjuk.
Citera
2025-02-09, 19:31
Medlem
BAB7s avatar
Förtroendet för Tesla rasar brutalt snabbt nu

Undrar om det inte håller på att gå riktigt utför nu för Tesla.

Enligt en ny svensk undersökning rasar nu svenskarnas förtroende för varumärket Tesla.
63% av svenskarna anger nu att de har en negativ bild av Tesla.
Endast 11% av svenskarna har en positiv bild av varumärket Tesla.

https://omni.se/novus-svenskar-har-b...tesla/a/alejLd

Samtidigt rasar försäljningen rejält i både europa och Kina för Tesla.
Tex i Sverige minus 44%, i Nederländerna minus 42% , Tyskland minus 59% och Frankrike minus 63%.
Även i Kina minus 12%.

Dessutom angrepp från media, som spinner på "Tesla-skammen" och inte minst fysiska angrepp på tex Teslas Showroom i Nederländerna som klottrades ner med hakkors och slagord, och Tesla-bilar som sattes i brand i Dresden i natt, och övriga rapporter om skadegörelse på Tesla-bilar.
Det finns till och med vänsterextrema grupperingar som på nätet uppmanar folk att ansluta sig till deras kamp för att "krossa Tesla" som de uttrycker det.

Även flera stora företag ansluter sig till bojkott av Tesla när de köper in bilar .
Ex Rossman, en av Europas största apotekskedjor och flera andra bolag, då de anser att Tesla inte är förenligt med företagets värdegrund.

Frågan är:
Överlever Tesla detta, eller är det början på slutet vi ser här?
Senast redigerad av BAB7 2025-02-09 kl. 19:39.
Citera
2025-02-09, 19:37
Medlem
Baalzamons avatar
Så länge våra styrande kräver elbilar och Tesla bygger bland de mest konkurrenskraftiga sådana kommer de fortsätta leva och frodas
Citera
2025-02-09, 20:00
Medlem
Framtiden ser helt klart mörk ut för Tesla. Vanligt folk med normala politiska värderingar kommer att undvika märket för att inte förknippas med eller stödja Musks allt mer fascistiska ståndpunkter.

De som gillar den person som Elon har blivit är i regel outbildade människor utan någon högre inkomst, och har därför inte råd med hans bilar, i den grad de kan tänka sig en elbil överhuvudtaget.

Insåg han inte att han skulle göra sig omöjlig hos sin huvudsakliga kundgrupp? Eller bryr han sig inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in