Citat:
Ursprungligen postat av
Billybilsson
Jag försöker vara en man, men just nu är jag en pojke med stor kofta. Känner att jag fuckat upp hela livet. Du hade en medicin med lång halveringstid. Jag har missbrukat hela mitt vuxna liv. Jag vill lägga ner, verkligen.
Jag tror verkligen på dig! Du radierar godhjärtlighet och vett. Det är långt ifrån kört för dig.
Det bästa tipset du kan få är vägledning till Han som befriar ifrån allt mörker: Jesus Kristus.
Be Han om hjälp med detta, och låt din vilja gå hand i hand med det du ber Han om. Så ska du se hur enkelt Han gör det för dig jämfört med resan ensam.
Det allra bästa tipset du kan få är: sök Gud i fängelset. Han möter många där. Mest för människor när de hamnat i fängelset äntligen ödmjukar sig o söker. Så gör det! Du kommer få läsa Guds Ord där om du begär det, Bibeln.
Gud möter den som söker. Han är otroligt varm och nådig, Hans kärlek är mycket större än dina synder och potentiellt agg du har emot Honom. Han kan förstå alla perspektiv även om dom är fel o Han inte håller med om de. Gud älskar dig verkligen, och det gör Han personligt. Kärleken är personlig. Han känner dig mer än du känner dig själv.
Börja prata med Gud nu o se er personliga relation blomstra (inte religion/slaveri, nej! utan frihet i en personlig relation.) Se hjälpen, se lättsamheten manifesteras inom dig o ut. Låt denna fängelsevistelse vara den mest välsignade period du hittills upplevt. Bara Gud kan göra en sån motsägande ironi total verklighet.
Från fängelset o framåt kommer ditt liv vara fyllt med frid o ljus, befrielse. Tro mig och på Han som sänt mig, på Han som ger mig orden, Hans Ande inom mig.
Jag tror verkligen på dig o ditt hjärta, din förmåga o din kvarlevande godhet! Många blir förstörda och mörka av världen, därför har jag lärt mig att uppskatta och respektera dom som lyckats behålla sitt goda hjärta intakt.
Gud välsigna dig <3