2026-01-01, 03:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dottertillendotter
Hej, tack för svar! Och en fråga till dig, känner du att Venlafaxinet tillför något, humörmässigt? Jag tycker inte att det verkar hjälpa mig även om jag förstås inte vet hur alternativet skulle vara. Jag har också hört att det är svårt att sluta med Venlafaxin men har som sagt känslan av att dem inte är helt rätt för mig.

Bra fråga. Lite svårt att svara på då jag ätit antidepp i snart 18 år så vet knappt nåt annat. Allt jag vet från försök att sluta är med venlafaxin är att jag får jag svår insomnia och blir väldigt psykiskt instabil. Så har nu tyvärr ställt in mig på att käka Venlafaxin eller iaf antidepp resten av livet.

Gör inte som jag bara & försök sluta själv med antidepp. Prata med din läkare om du har en bra läkare och inte något hopplöst dravel.
Citera
2026-01-01, 14:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trefalga
Men varför kommer du med moralpinnen när du som du själv skriver haft en blandmissbruk? Hur skiljer sig 7oh ifrån alla andra droger? Jag kan förstå att du är sur att det blev olagligt, men att lägga skulden på folk med problem(som du tydligen själv också har) är löjligt? Varför jag bråkar med dig är för att jag inte förstod anledningen till ditt inlägg? Speciellt inte nu efter ditt andra svar.

Det är ju förmodligen av samma anledning som när du hade ett blandmissbruk som folk höjjer doser på 7oh, och om du är så inkörd och kunnig så borde du förstå att anledningen till varför folk kör på 100-200 är för att dem inte känner något på 2 tabletter.

När jag körde 7oh hade jag varit hyffsat ren, men även då så gav mig 2 tabletter bara en kort sjuss. Därav var jag tvungen om jag skulle njuta av skiten, ta 10 tabletter utspritt. Precis som vilken annan drog. ALLA vet att man BÖR vara försiktig med rusmedel, men ALLA med ett beroende/beroendepersonlighet vet också att det är lättare sakt än gjort. Vi behöver inte bråka eller fortsätta och jag menade inget illa. Men nu vet jag var du står och du vet var jag står. Mvh
Problemet är att alla ser igenom en missbrukares lögner förutom missbrukaren själv. Har du hört talas om honeymoon phase? När man går på en ny substans brukar allt vara en dans på rosor, sedan vänjer sig kroppen, sedan behöver man ta fem gånger mer i dos, sedan brakar helvetet loss.
Citera
2026-01-01, 21:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trefalga
No worries, förlåt själv. Gott nytt år!
Oj, förlåt råkade citera fel användare.
Kan störa mig lite på hur vissa torskar skriver så förskönande om substanser. De är aldrig 100 % ärliga, eller så är de i sin honeymoon phase som sagt. Hur många väldigt unga människor läser och agerar efter sådana inlägg? Förmodligen för många.
Citera
2026-01-03, 16:07
Medlem
Beefcake-Charlies avatar
Finns det några lagliga allternativ till 7-oh tillgängliga i Sverige?
Citera
2026-01-03, 16:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beefcake-Charlie
Finns det några lagliga allternativ till 7-oh tillgängliga i Sverige?
Inte i dagsläget men det kommer förmodligen en analog på denna så småningom.
Citera
2026-01-08, 17:28
Medlem
Japalawangas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalmHaest
Är det fler än jag som slutat med denna utan problem?

Tog 0,5-2 tabletter per dag under 4+ månader, och märkte knappt av något AT alls. Trappade ner till 0,25 tabletter per dag sista veckan, och tog lite kratom när jag gick ner till 0, vilket verkar ha gjort susen.

Tråkigt att den förbjuds. Denna, till skillnad från kratom, gav inte de fysiska bieffekterna och hade i mitt tycke lindrigare AT än kratomet (som också var lindrig).

Vet inte vilka doser ni andra varit uppe i, men om det är så att ni snittade 100 + mg per dag, så är det ju tydligt att det inte var substansen som var problemet. Ledsamt att ni har ett så allvarligt missbruk, men det blir för mig konstigt att beskylla en substans, för något orsakat av mänskliga faktorn i kombination med noll respekt för berusningsmedel.

Hoppas att ni som ställt till det för er tar er ur detta utan att bli allvarligt sjuka eller göra något ni kommer ångra, opioider är inget att leka med om man inte behandlar dem med respekt.

Ingen av dem, kratom eller 7-oh, gav några biverkningar alls knappt så fort jag blandade det med en liten dos av någon första generations antihistamin. Blir lika illamående av dessa som vanliga opiater och de kliar ibland en del med. Vilket förvånade mig först då jag trodde det var vallmo, som opiaterna extraherats från, som jag var allergisk emot i väldigt lång tid.
Citera
2026-01-08, 17:34
Medlem
Japalawangas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Äter själv venlafaxin och misslyckades kapitalt när jag försökte sluta med den. Jag fick värre abstinens utan venlafaxinet än jag fick utan kratom och tom 7oh. Så ta det försiktigt. Venlafaxin är känd för att vara svårt att sluta med.

Nya tag 2026 för oss!

Aaa. Det finns många nya studier som tyder på att SSRI och framförallt SNRI kan ge Benzo-liknande AT om man använder det för länge. Men detta har såklart inte uppmärksammats så mycket i media då dessa kassa antidepp genererar miljoner och inte går att knarka på. Staten är helt okej med att skriva ut ett beroendeframkallande läkemedel till höger och vänster så länge man inte kan få ett rus av det.
Citera
2026-01-14, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fetagamlakommunist
Yooo, testa sublingualt, minst 10 minuter. Ta typ 1/2 kork i taget om det blir för mycket.

Om du inte redan gör det, men tänkte bara utifall.

Peace be with you 🙏 ✨️

Nåt tips för o maska smaken på denna shot? Den smakar så jävla mycket kemikalier och annan skit, jag testade ha under tungan i drygt 10 min, höll fan på o kräkas när jag skulle svälja skiten.

Beställde shottar i december för tabletterna var slut och åkte utomlands i en månad så det blev min sista beställning tyvärr haha. Testade shottarna bara o svälja innan dess och verkade inte göra mycket.
Citera
2026-01-15, 21:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LaFIare
Nåt tips för o maska smaken på denna shot? Den smakar så jävla mycket kemikalier och annan skit, jag testade ha under tungan i drygt 10 min, höll fan på o kräkas när jag skulle svälja skiten.

Beställde shottar i december för tabletterna var slut och åkte utomlands i en månad så det blev min sista beställning tyvärr haha. Testade shottarna bara o svälja innan dess och verkade inte göra mycket.
Enligt någon i tråden var det bara rövpana som endast fungerade på shotarna, mer än bra.
Citera
2026-01-17, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
Enligt någon i tråden var det bara rövpana som endast fungerade på shotarna, mer än bra.

Haha jo läst detta men ser inte det som ett alternativ tyvärr😂
Citera
2026-01-18, 01:55
Medlem
fetagamlakommunists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
Om han är för kinkig för att fixa lite (bokstavligen) choklad-smak så är han nog inte redo för riktiga metoder heller 🤭 men visst visst
Citera
2026-01-18, 12:24
Medlem
Någon som vet hur det går för herrarna på SchutzStaffel? Hoppas stt de inte stängt ner helt och hållet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in