Citat:
Ursprungligen postat av
insikter
Jag bryr mig faktiskt inte så mycket om du är från SS och gjort ett konto där du ska kunna se trovärdig ut eller om du bara är någon random person som försöker förespråka fördelerna med den här substansen. Det gör varken från eller till för folk kommer falla illa när dom får slut på pengar/får beställningar beslagtagna och när det kommer en kriminalisering och SS har redan tagit det här steget. Jag skulle aldrig försöka höja denna produkten som något positivt för effekten/kostnaden/kommande kriminalisering kommer fucka folk om dom inte redan har ett aktivt opiatmissbruk. Detta är redan något som folk som kan påverka lagstiftningen vet om och tagit intresse i.
Förstår ärligt talat inte vad du vill uppnå här. Jag har redan konstaterat att priset är orimligt, särskilt i jämförelse med vanlig kratom, och att effekten inte var något jag själv fann särskilt tilltalande. Visst finns det personer som fått problem med dessa ämnen, men alla skräckhistorier bör tas med en nypa salt. Däremot finns det folk som kommer att uppskatta de här alkaloiderna, och det går inte att förneka.
Vad man vet om dessa ämnen hittills är att de verkar
betydligt säkrare än de flesta opioider. De är
partiella agonister och det gör det näst intill
omöjligt för dem att orsaka totalt andningsstillestånd. 7-OH kan sänka andningen
något mer än Mitragynin. Mitragynin orsakar inte någon påtaglig andningspåverkan alls. De skiljer sig alltså kraftigt från majoriteten av opioider du hittar på gatan eller som vården skriver ut. Tramadol och Buprenorfin är undantag. Till skillnad från Tramadol orsakar de inte heller plötsliga
krampanfall, eller åtminstone inte i närheten av samma omfattning.
Om du vill motsäga något av det jag sagt, gör det. Just nu verkar det mest som att du undviker det. Den som står fast vid det hen säger skulle inte hålla på så, och det du skriver tillför inget till diskussionen.