2025-08-26, 16:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Får dom göra det?

Nä, men samtidigt var säkert HCs grejor utblandade med kratom så vad är skillnaden.

Eller, om det är lagligt får de väl göra det om det framgår på något sätt antar jag.

Om du menar förverkningen verkade det ju hända med difluorodiazepam..
Citera
2025-08-26, 16:54
Avslutad
Citat:
Ja verkligen. 7oh är jävligt potent. Tänker inte köpa, vill inte bli beroende.

7-OH känner jag ändå är okej att erbjuda på marknaden, med tydliga varningar självklart.

Men Pseudoindoxyl känns direkt oansvarigt, jag hade inte sålt denna om jag var SS. Denna är betydligt mycket mer skada än nytta.

Citat:
Ursprungligen postat av Rabbits
Som jag förstår skulle detta kunna plockas och förverkas även om det inte är olagligt numera. Dessutom skickas det från utlandet.

Ja, det kan dom nog säkert. Men den riktiga frågan här är inte huruvida tullen tar och förstör den utan snarare om import kan medföra straffansvar.

SS säger att det inte ska vara några problem, men i och med att de flyttat verksamheten till annat EU-land så blir jag osäker. Visst att det blir enklare att driva verksamheten i annat EU-land då svenska polisen inte kan trakassera dem och det blir billigare, men det är ändå lite röd flagga här känner jag.
Citera
2025-08-26, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbits
Nä, men samtidigt var säkert HCs grejor utblandade med kratom så vad är skillnaden.

Eller, om det är lagligt får de väl göra det om det framgår på något sätt antar jag.

Om du menar förverkningen verkade det ju hända med difluorodiazepam..
Inte värt att köpa känns det som. Dyrt, risk att tullen plockar det och väldigt beroendeframkallande med en horribel AT. Vad gör man om lagret tar slut och man tagit varje dag i nån vecka? Då är man körd. Tänker du köpa?
Citera
2025-08-26, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
7-OH känner jag ändå är okej att erbjuda på marknaden, med tydliga varningar självklart.

Men Pseudoindoxyl känns direkt oansvarigt, jag hade inte sålt denna om jag var SS. Denna är betydligt mycket mer skada än nytta.

Ja, det kan dom nog säkert. Men den riktiga frågan här är inte huruvida tullen tar och förstör den utan snarare om import kan medföra straffansvar.

SS säger att det inte ska vara några problem, men i och med att de flyttat verksamheten till annat EU-land så blir jag osäker. Visst att det blir enklare att driva verksamheten i annat EU-land då svenska polisen inte kan trakassera dem och det blir billigare, men det är ändå lite röd flagga här känner jag.
Dessutom skickas det från Nederländerna vilket ökar risken att det plockas av Tullen.
Citera
2025-08-26, 17:01
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Dessutom skickas det från Nederländerna vilket ökar risken att det plockas av Tullen.

Skickar SS från holland? Vart står det? Ser att priserna är i euro men hittar inget vart de skickar ifrån.
Citera
2025-08-26, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pOXE
Skickar SS från holland? Vart står det? Ser att priserna är i euro men hittar inget vart de skickar ifrån.
Dom har flyttat sin verksamhet dit. Gå till Företags fakta så ser du deras adress. Det förklarar varför dom använder ups och dhl och inte PostNord.
Citera
2025-08-26, 17:18
Medlem
Citat:

Om det är lagligt så borde man inte kunna bli straffad väl?
Citera
2025-08-26, 17:20
Avslutad
Citat:
Om det är lagligt så borde man inte kunna bli straffad väl?

Nej, absolut inte. Är det lagligt så är det bara köra på tills myndigheterna bestämmer sig för att klassa den.
Citera
2025-08-26, 17:24
Medlem
Citat:
Nej, absolut inte. Är det lagligt så är det bara köra på tills myndigheterna bestämmer sig för att klassa den.
Aa precis. Men har tullen rätt att plocka paketet?
Citera
2025-08-26, 17:24
Avslutad
Tydligen så finns mitt konto kvar på SS, jag trodde de hade raderat all vår information som utlovat och startat nytt?
Citera
2025-08-26, 17:54
Medlem
Lifestealers avatar
100 tabletter för 450 euro hahaha

Men det är klart, är de som 80mg oxy i styrka kan det ju vara värt. Speciellt den starkare varianten Mitragynin Pseudoindoxyl

Vad säger flashback?

Och varför flytta verksamheten utomlands om det nu är lagligt? Tror på att göra folk hooked så folk fortsättter köpa, även efter klassning.
Senast redigerad av Lifestealer 2025-08-26 kl. 18:36.
Citera
2025-08-26, 17:56
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Aa precis. Men har tullen rätt att plocka paketet?

Om en substans misstänks ha rusprofil kan de förverka den även fast den är laglig, mer än så borde inte hända.
Senast redigerad av Lifestealer 2025-08-26 kl. 18:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in