• 5
  • 6
2025-02-02, 20:56
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterParkarbetare
Dom är ledsna och uttrycker sina känslor på ett livligare sätt än svenskar.
So what?
Trådens fråga är varför skriker de, alla är vi ledsna när nån nära dör. Men varför skriker hucklen så hysterisk. Det kanske du kan svara på... Du kan inte svara "so what" för TS vill veta varför de skriker...
Citera
2025-02-02, 20:58
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Trådens fråga är varför skriker de, alla är vi ledsna när nån nära dör. Men varför skriker hucklen så hysterisk. Det kanske du kan svara på... Du kan inte svara "so what" för TS vill veta varför de skriker...

Är du blind? Jag förklarade ju
Citera
2025-02-02, 21:12
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Nu kanske jag misstar mig (åt båda håll) men du verkar antyda att trådstarten beror på kvinnohat? Så uppfattade jag det inte.

Hur som helst, evolutionen "framavlar" ingenting, avlar gör människor.
Rätt svårt att leda i bevis, men prova gärna, att nedärvda beteenden inte ytterst har med artens överlevnad att göra, vilket du förefaller påstå.
Sociala interaktioners yttre fernissa kan säkert förklaras med kulturell variation men dit hör knappast vissa typer av skrik vid överraskningar m.m.
Jag tror inte att trådstarten beror på kvinnohat. Jag vet att människor avlar, jag använde termen lite lustigt. Självklart gör människor många saker som inte handlar om artens överlevnad, som att vissa kvinnor men inga män tydligen höjer rösten när de är konfronterade med något, eller vad TS nu jiddrar om.
Citera
2025-02-02, 22:43
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Knappast hela förklaringen eftersom skrik också kommer i situationer där parning knappast är prioriteten.

Precis därför lade jag till "vid Upphetsning", de skriker dock alltid för att få uppmärksamhet.
Citera
2025-02-02, 22:48
Medlem
Jag har också noterat att kvinnor skriker i tid och otid. När jag är ute och går på kvällarna brukar de skrika hysteriskt när jag står och tittar på dem genom fönstret.
Citera
2025-02-03, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Kanske lever ett ovanligt tråkigt liv men jag brukar då fan inte skrika.
Det kanske bara är du och damerna som vrålar?

Du vet att det nu mera är förbjudet att skrika i ett förhållande och framför små barn?! Bra lag! Man ska inte skrika framför små barn! Man ska tala annars lyssnar ingen på vad du säger!
Citera
2025-02-03, 16:57
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannen12345
Du vet att det nu mera är förbjudet att skrika i ett förhållande och framför små barn?! Bra lag! Man ska inte skrika framför små barn! Man ska tala annars lyssnar ingen på vad du säger!
Man ska inte skrika på barn, bara om dom är idioter. Så verkar kanske vara fallet här.
Citera
2025-02-04, 22:51
Medlem
deddds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Varför utgår du ifrån att det handlar om att man stör sig? Tycker snarare att det verkar som att folk som kommenterar tycker att det är lite lustigt.

Själv är jag nyfiken eftersom jag blir tyst vid smärta, rädsla eller ilska, jag kan liksom "inte gå och tugga tuggummi på samma gång" som Uggla sjöng. Jag kan inte springa lika fort om jag skriker, inte heller tänka ordentligt eller fatta beslut.
Dig vet jag inte om det är det. Men på generell basis, och sannolikt orsaken frågan poppat upp i huvudet på dig.

Det är ett förakt bakom, eller nedvärderande, eller att det är ett felaktigt beteende. Eller alla tre.
Du lär dig vad det snackas om när du är på ett ställe. Kanske sägs det även då och då på andra ställen, där det uppfattas annorlunda. Men det är inte där det kommenteras hela tiden.
Det är på ställen med enormt svaga män detta kommenteras om och om och är en extrem upphakning, och inte något gulligt uppskattande.
Citera
Igår, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se

Det står ju i direkt korrelation med hur starkt band vi har gentemot en person som har gått bort , ju mer vi investerar emotionellt i personen i fråga dessto starkare blir utloppet vi uttrycker när denna personen dör.

Mena folk och sydamerikaner är ett bra mycket livligare och passionerat folk jämförelsevis med Skandinavier.

Edit : betraktat från Generellt perspektiv, givetvis finns det även väldigt passionerade skandinavier
Senast redigerad av dammage Igår kl. 02:24.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in