Citat:
Ursprungligen postat av
firmahasten
Det är väl det som är musks "poäng" här, dvs att företagen tillsammans valde att bojkotta X , "de skapade en kabal" typ. Vill minnas att det är specifikt ett företag ( ett annonseringsföretag som är någon form av mellanhand) han har babblat mest om minns dock inte vilket.
Men ja, han verkar hamna på tunnare o tunnare is..
Inte superinsatt i det amerikanska rättssystemet men det här med förbudet mot kartellbildning, handlar väl om att konkurrerande företag inte ska kunna gå ihop ( i hemlighet) för att driva upp priserna på varor för konsumenterna.
Om det är
det som lagen är avsedd att förhindra, så har jag väldigt svårt att se att Musk skulle kunna driva detta vidare.
Citat:
Ursprungligen postat av
ricardo22
Han köpte X för 44 miljarder dollar, det har fortfarande ett stort värde.
Hans förmögenhet är uppskattad till 420 miljarder dollar. Så även om X har halverats i värde så tror jag knappast att han " börjar bli desperat ".
Om han är desperat med de pengarna så undrar jag vad Jeff Bezos som är den nästa rikaste och har 200 miljarder dollar mindre känner.
SpaceX drar inte fruktansvärt mycket pengar, de tjänar fruktansvärt mycket pengar.
Idag värderas X till mindre än 10 miljarder dollar. Det har alltså tappat nästan 80% av sitt värde hittills och raset lär bara fortsätta om ingenting görs.
Hans förmögenhet består till största delen av aktieinnehav i hans företag, framför allt Tesla, som enligt många är ett av världens mest övervärderade företag.
En bubbla som väntar på att spricka, med andra ord. Och när den bubblan spricker så är merparten av Musks förmögenhet helt bortblåst.
Amazon anses
inte vara ett av världens mest övervärderade bolag, så Bezos förmögenhet är solid, till skillnad från Musks.
SpaceX är
helt beroende av den amerikanska staten. När amerikanska staten inte längre är intresserade av att göra affärer med SpaceX, så går företaget i graven pga olönsamhet.
Så här uttryckte Trump själv sig om Musk och hans företag:
When Elon Musk came to the White house asking me for help on all of his many subsidized projects, whether it's electric cars that don't drive long enough, driverless cars that crash, or rocketships to nowhere, ... telling me how he was a big Trump fan and republican, I could have said, "drop to your knees and beg," and he would have done it...
Citat:
Ursprungligen postat av
GustafBradson
Såg en rätt klockren
meme på temat.
Bill Gates säger att han ska donera miljarder till medicinsk forskning och dåren med MAGA-keps svarar med att det är en konspiration för att chippa människors hjärnor och kontrollera dem.
I nästa ruta säger Elon Musk "I will
literally put a chip in your brain" och dåren med MAGA-keps svarar "TAKE MY MONEY!"
Citat:
Ursprungligen postat av
Unoboss
Jag bojkottra fan X. Fb är bättre. Plus att jag börjar ogilla Musk starkt. Har inget med ideologi att göra. Men han är makt galen cynisk och oskön. Och en lögnare. Att han har skugg spelare på sina spel och sen påstår att det är han som gjort allt.
Alltså killen är skönhetsoppererad men ser ändå helt skev ut. Han är obehaglig. Därför skiter jag i X och nöjer mig med kära flashback.
Kunde inte sagt det bättre själv.