2025-02-02, 14:23
Medlem
Hegamons avatar
Har tillgång till 3-fas strömuttag i en lokal. Hade ni börjat bryta KASPA nu? För håller sig Kaspa under 0.3 dollar så blir det svårt få någon vidare lönsamhet i brytningen. Knepigt med Kaspa för lönsamheten minskar när flera börjar bryta och det blir ju kontinuerligt svårare.

Däremot om Kaspa kommer över 1 dollar, då blir det ändå lönsamt skulle jag faktiskt tro. Maskinen jag tänkt köpa är en sådan nedan som bara kan bryta Kaspa. Alternativet är att lägga pengar på en plattform och köpa Kaspa direkt. Vad skulle ni gjort?

https://oneminers.com/products/bitma...hoCy4wQAvD_BwE

Det är väldigt svårt säga framtiden om KASPA då många ser potential och många andra gör inte det. Som med många andra altcoins så är respektive commuity helt inne på sin sak, men det gäller ju oavsett om det är KASPA eller något annat altcoin i regel.
Citera
2025-02-02, 15:28
Medlem
Hegamons avatar
16A säkring och 2.5 mm ledning har jag till mitt 3-fas-uttag. Maskinen är på 3500 watt så det ska fungera, tror jag till 98% iaf.

Det blir gambling det här om jag bryter Kaspa. Kan bli så KASPA blir skrot och jag inte tjänar något vidare på brytningen, men det risken bör jag ta? Brytningen kommer igång inom en eller två veckor.

Jag är lite osäker på om jag ska Köpa kaspa nu när den ligger lågt och eventuellt sätta på 2X leverage, eller köpa maskinen. Går kaspa upp längre fram blir det lönsamt med med dagens nivå är det inte direkt lönsamt. Kaspa kan vänta en teknisk utveckling vilket i sig kan öka priset. Jag ser det som en investering på flera år. Återigen så finns möjlighet med gratis el i Chile men där är jag inte för tillfället.

Hur skulle ni gjort? Hur ser ni på saken?
Citera
2025-02-02, 22:39
Medlem
Hegamons avatar
Nej, det är inte riktigt värt det. Det är nog bättre köpa Kaspa nu när den är mycket låg, kanske sätta på x2 leverage. Om Kaspa ökat ökat i värde, så okej, men i dag är det för lågt. Strömmen kommer kosta mera än brytningen. Jag räknar på det och det ser inte enkelt ut. Bra kan vara att köpa Kaspa. Kanske förlorar lite på det gentemot maskinen i vissa scenarier, men njae,
Citera
2025-02-03, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Nej, det är inte riktigt värt det. Det är nog bättre köpa Kaspa nu när den är mycket låg, kanske sätta på x2 leverage. Om Kaspa ökat ökat i värde, så okej, men i dag är det för lågt. Strömmen kommer kosta mera än brytningen. Jag räknar på det och det ser inte enkelt ut. Bra kan vara att köpa Kaspa. Kanske förlorar lite på det gentemot maskinen i vissa scenarier, men njae,

Tror du glömde byta konto
Citera
2025-02-03, 20:06
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry

Vadå? Jag brukar få de bästa svaren när jag resonerar med mig själv.
On t, så tror jag att det lönar sig bättre att köpa Kaspa i dippen.
Citera
2025-02-03, 20:12
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry

Jag förklarar för dom som vill läsa inklusive mig själv till viss del.
Citera
2025-02-03, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag förklarar för dom som vill läsa inklusive mig själv till viss del.

Sure... slutar inte förvånas över flashback...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in