• 5
  • 6
2025-02-04, 08:44
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Japan behöver bara ta en titt på Europa..
Citera
2025-02-04, 09:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Japan borde titta på det europeiska exemplet och inte ge sig in på detta.

Japan är ungefär där Sverige var tidigt 70-tal när Palme och Anna-Greta Leijon började tala om flyktingar och mångkultur.

Tror du att Japan är självständigt och att de själva väljer, styr och utformar sin politik?

Japan är lika icke-självständigt som Sverige och alla andra vita västländer på jorden.

Massinvandring av icke-vita från tredje världen drog igång ungefär samtidigt och har genomförts på samma sätt och med samma argument och narrativ från media, politik och näringsliv i alla vita västländer, från Sverige och Belgien till Australien, Kanada och USA. Det var ingen slump, ingen "olyckshändelse" och inget "misstag" som råkade inträffa samtidigt och på samma sätt i en lång rad olika länder.

Japan har inte "berikats" lika mycket som vita länder ännu men Japan styrs av samma krafter som styr USA, Sverige och Europa och nu har de bestämt att även Japan ska bli brunt.

Medel-IQ i "Integration och invandring" ligger väl tyvärr någonstans runt 70 så de flesta användare här inne frågar sig fortfarande (över 20 år efter att alltihop redan mycket grundligt gåtts igenom och förklarats) "Hur kunde detta hända?" "När ska politikerna vakna?" och "Var det Olof Palme som låg bakom alltihop?".

I&I ger mest intryck av att vara en daglig verksamhet för mongon. Eller kanske ett SD-möte någonstans ute i landet där illaluktande 85 år gamla gubbar sitter och nickar till när de inte yrar osammanhängande.
Citera
2025-02-04, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Den japanska regeringen överväger att låta invånare på Gazaremsan komma till Japan för medicinsk behandling och utbildning, sade premiärminister Shigeru Ishiba på måndagen.

Regeringen "kommer att göra ansträngningar för att förverkliga" landets acceptans av människor från det krigshärjade palestinska territoriet för att ge hjälpen, sa Ishiba vid ett möte i representanthusets budgetutskott
.

https://www.nippon.com/en/news/yjj20...pm-ishiba.html

Det är fascinerande att Japan, som har en sluten immigrationspolitik, överväger att ta emot flyktingar från Gazaremsan.

Är det på grund av befolkningsminskning och åldrande?
Skulle tippa på att det handlar om en väldigt liten grupp människor från Gaza som får komma till Japan.
Japan har en helt annan syn på invandring jämfört med exempelvis Sverige
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2025-02-04 kl. 14:21. Anledning: ....
Citera
2025-02-09, 22:50
Medlem
senhackarens avatar
Det är bra. Japan behöver invandring.
Citera
2025-02-10, 12:51
Medlem
Trodde Japan strävade efter att vara ett renligt land.

Aja, bidrar det till att smutsen inte kommer hit så är det bara positivt.
Citera
2025-02-10, 12:52
Medlem
Om de nu bestämmer sig för det, så blir det nog inte så jättemånga de tar emot.

Palestinier kommer inte att bete sig värre än de horder av hundratusentals äckliga kinesiska turister som våldför sig på de större Japanska städerna varje dag.
Citera
2025-02-10, 13:10
Medlem
Är chockad, japan är väl inte dom mest invandrarvänligaste länderna direkt som Kina, superhomogent. Brist på barnfödande har dom i landet, så dom kanske intresserad av att bli muslimer och låta deras kvinnliga befolkning föda 10 barn i snitt och stanna hemma.

Inget land i väst har kunnat hantera dessa människor. Jag hade förhoppningar att USA, kunde handskas med dom men dom är lika mesiga som Europa har det visat sig.

Tveksam om Japan är så mycket bättre i att hantera Mellanösterns skräpfolk. Det låter ju bra att ta dit dom och utbilda dom osv men det trodde vi i väst också men det har ju dom bevisat att dom är inte är direkt intresserad av.

Däremot så tror jag det går att handskats med dom men man måste ha noll tolerans direkt då kommer dom fatta annars kommer dom köra över det land dom kommer till.
Jag tror Kina hade kunnat hantera dom, dom har ju redan låg tröskel till deras Muslimer som dom har. Dom vet hur dom ska handskas.
Citera
2025-02-10, 13:31
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Är chockad, japan är väl inte dom mest invandrarvänligaste länderna direkt som Kina, superhomogent. Brist på barnfödande har dom i landet, så dom kanske intresserad av att bli muslimer och låta deras kvinnliga befolkning föda 10 barn i snitt och stanna hemma.

Inget land i väst har kunnat hantera dessa människor. Jag hade förhoppningar att USA, kunde handskas med dom men dom är lika mesiga som Europa har det visat sig.

Tveksam om Japan är så mycket bättre i att hantera Mellanösterns skräpfolk. Det låter ju bra att ta dit dom och utbilda dom osv men det trodde vi i väst också men det har ju dom bevisat att dom är inte är direkt intresserad av.

Däremot så tror jag det går att handskats med dom men man måste ha noll tolerans direkt då kommer dom fatta annars kommer dom köra över det land dom kommer till.
Jag tror Kina hade kunnat hantera dom, dom har ju redan låg tröskel till deras Muslimer som dom har. Dom vet hur dom ska handskas.

Tror nog att Japan screenar noga, vilka som tas in. Finns faktiskt också en amerikansk kongressledamot som sa sig vara positiv till Gaza-bor., de hade inga problem med palestiner hävdade han. Jag vet..jag häpnade också över det..

..och jag antar att det är samma sak där : Screeningen är noga. Speciellt efter 9/11.
Citera
2025-02-10, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tror nog att Japan screenar noga, vilka som tas in. Finns faktiskt också en amerikansk kongressledamot som sa sig vara positiv till Gaza-bor., de hade inga problem med palestiner hävdade han. Jag vet..jag häpnade också över det..

..och jag antar att det är samma sak där : Screeningen är noga. Speciellt efter 9/11.

Man vet ju egentligen inte förrän personerna är på plats däremot tror jag att Japan i så fall tar in väldigt lite flyktingar, kanske ett par 100 för att kolla hur det går. Dom lär ju inte göra som Sverige, Tyskland och England, ösar in 100.000 tusentals. Men jag tror inte heller att Japan kommer erkänna att det inte funkar så när muslimerna börja kräva en massa saker så kommer dom ge med sig. Exakt samma sak som väst, vägrar erkänna att det inte funkar.
Citera
2025-02-10, 14:18
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Man vet ju egentligen inte förrän personerna är på plats däremot tror jag att Japan i så fall tar in väldigt lite flyktingar, kanske ett par 100 för att kolla hur det går. Dom lär ju inte göra som Sverige, Tyskland och England, ösar in 100.000 tusentals. Men jag tror inte heller att Japan kommer erkänna att det inte funkar så när muslimerna börja kräva en massa saker så kommer dom ge med sig. Exakt samma sak som väst, vägrar erkänna att det inte funkar.

Det fetade tror jag har mycket att säga till med, varför kongressledamoten i Usa inte har några problem. Man har inte krav på något, utan det är upp till dig själv, och dina två händer. Vilket leder till att man slipper oönskade individer. Samt att det blir fängelsestraff om du är driven åt det hållet, istället för saft och bulla på soc.

Man får istället människor som är mer drivna, och tar till vara på en chans man fått..
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in