• 1
  • 2
2025-02-03, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LsdGuru
Han låg inte med henne förens hon var 9 och var i puberteten. Använd inte uttryck du ej förstår.
Sahih hadither berättar att Aisha lekte med dockor när Muhammed tog henne. Det är shirk för flickor efter puberteten.

Nu är i princip alla hadither och Sira om Muhammed bevisat påhitt. Se Oxford doktor och expert på hadither Joshua Little som förklarar varför utförligt. Han har också publicerat en avhandling som visar specifikt varför haditherna om Aisha är påhittade.

Dock legitimerar Koranen giftermål och sex med flickor innan de börjat menstruera.

On topic: Självklart har Ebba rätt om att mordet på Momika är ett mycket tragiskt och skamligt misslyckande.
Citera
2025-02-03, 20:09
Avstängd
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LsdGuru
Nej det gör han inte. Han är i Paradiset. Vart nånstans tror du själv att du hamnar?
Jag tror på en Gud men ej på religösa texter jag tror vår energi omvandlas kanske kommer vi tillbaka till världen pånytt i en annan kropp eller blir ett djur jag vet ej men tror vår energi inte dör med oss när vi avlider.
Citera
2025-02-03, 20:22
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://www.expressen.se/nyheter/sve...-misslyckande/

[b]

Bra att hon sa det direkt...misslyckande. Håller ni med?
Ebba är också med i hela sk misslyckandet så..?

Jag tycker du borde sluta shitposta obegripliga inlägg.

Kan du omformulera till svenska som är förståelig och sen fråga forumet med ordentliga frågor som är relevanta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in