• 1
  • 2
2025-02-06, 13:29
Medlem
Laprass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tallmister
Intressant lista! Sparar ned den

Bara att hojta om du har vidare frågor om certifieringar, finns 1.000.000 olika certifieringar inom IT men det viktigaste är att utfärdaren av certifieringen har gott rykte hos rekryterare. (Utöver innehållet i kursen självklart.)
T.ex. så finns Juniper som är en tillverkare av nätverkshårdvara, dom är väldigt stora i USA och tävlar med Cisco för marknadsandelar, dessvärre är deras motsvarighet till CCNA som heter JNCIA inte lika populär och därför vet färre rekryterare osv om den. Speciellt här i sverige där väldigt få företag kör Juniper jämfört med Cisco.

Nu är jag ingen stjärna på just nätverk men har rätt bra koll på cybersäkerhet, om det är något som är intressant så finns denna hemsida av Paul Jerimy som har en otrolig mängd info om olika certifieringar inom säkerhet.
Citera
2025-02-06, 14:36
Medlem
tallmisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lapras
Bara att hojta om du har vidare frågor om certifieringar, finns 1.000.000 olika certifieringar inom IT men det viktigaste är att utfärdaren av certifieringen har gott rykte hos rekryterare. (Utöver innehållet i kursen självklart.)
T.ex. så finns Juniper som är en tillverkare av nätverkshårdvara, dom är väldigt stora i USA och tävlar med Cisco för marknadsandelar, dessvärre är deras motsvarighet till CCNA som heter JNCIA inte lika populär och därför vet färre rekryterare osv om den. Speciellt här i sverige där väldigt få företag kör Juniper jämfört med Cisco.

Nu är jag ingen stjärna på just nätverk men har rätt bra koll på cybersäkerhet, om det är något som är intressant så finns denna hemsida av Paul Jerimy som har en otrolig mängd info om olika certifieringar inom säkerhet.
Tackar! Det var en jäkla massa certifieringar som var plottade på den hemsidan
Just nu jobbar jag mig mot lightversionerna av CCNA, dvs CCST. Sen planerar jag att gå mot CCNA.
Vet inte riktigt vad jag är sugen på sen, jag skall studera nätverk, infrastruktur och cybersäkerhet i höst tänkte jag.
Det kan ju inte vara en nackdel att lära sig lite mer om cybersäkerhet och moln också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in