Idag, 08:50
Medlem
Kan någon göra ljud utan att ändra nåt färutom qtt ta bort skotten?såg någon lagt upp, hör inga röster där heller
Citera
Idag, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aprilomaja
Han hade inte kunnat genomföra någon masskjutning utan skjutvapen.
Det sker massvis med skjutningar i landet där ingen har någon licens på vapnet.
Sverige har redan extremt hårda vapenlagar men det måste ju hända något om det ska ske en utredning om innehav, och det räcker med ett mindre brott som inte har med vapen att göra. Eller en orosanmälan.
Det är extremt lätt att mista vapenlicens i Sverige.
Mycket lättare än i vissa grannländer.
Citera
Idag, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SegPanda
Exakt, det hade blivit en masspåkörning med bil och knivattack i stället.

Men han hade inte kunnat köra på folk utan bil.

Samma sak med kniv.

Folk är verkligen så trångsynta att dom tror att detta hade kunnat förhindras om han inte hade haft licens.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aprilomaja
Han hade inte kunnat genomföra någon masskjutning utan skjutvapen.

Landet drunknar i illegala insmugglade helautomatiska f.d militära vapen som du lätt får tag på. Vill man skjuta ihjäl folk behöver man inte vapenlicens och skytte som hobby. Svenska legala vapen används nästan aldrig i brottsligt syfte.
Citera
Medlem
SegPandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CypherX
Inne på skolan? Nu va du smart va.
Klart som fan att riskerna för skjutningar minskar om man drar in licenser för extremt olämpliga personer. Skärp dig.

Du hittar bara på nu och lägger ord i andras munnar va?
Klart som fan han skulle kunna utföra en sådan attack som jag beskrev krävs inte mycket planering för det.
Sedan har jag aldrig sagt att olämpliga personer ska ha vapenlicenser, vart får du det ifrån? Pfft.
Citera
Idag, 08:52
Medlem
CyberSilvias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
TV4 vill kanske få mer drag här i Örebro?

Googla på koranbränningarna här i stan. Örebro är en krutdurk.

Den mycket luddiga ljudupptagningen är perfekt för den som vill tolka in lite vad man vill i en kaotisk händelse.

Vidrigt.

Ja, så är det nog. Vi vet ju inte hur han pratar, ingen har hört honom innan detta (knappt hans familj..) Och som du säger, det går att få till vad man vill, speciellt om man loopar. Men med tanke på infon vi har om jobb och soc etc, är det ju mer troligt att han skulle säga något om jobb än Europa. Även om de vill låta mer trovärdiga med "experter" och James Bond-teknik, så kan de inte veta. Riktigt oansvarigt.
Citera
Idag, 08:53
Medlem
eScapeGoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedonismmm
Har folk verkligen såhär lite koll på ast-diagnoser? Till att börja med får ingen diagnosen ”asperger” längre. För det andra är alla på autism-spektrat individer, dvs fungerar olika. Att säga att vi ska låsa in alla med autism är som att säga att vi ska låsa in alla med adhd. Förstår du hur snett det låter? Vi är inte nazi-tyskland
Om Nazi-Tyskland låste in autister så kanske Sverige borde bli mer som Nazi-Tyskland?
Senast redigerad av eScapeGoat Idag kl. 08:55.
Citera
Medlem
Och kärringar är så fantastiska menar du? Soc tanter med flera års studier lyckas inte begripa att killen har någon form av djupare problem ens efter han gått på soc i säkert tio år.
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det märks att Flashback mest har killar som medlemmar. Vi killar snöar gärna in oss på det vi gillar så vissa nördar ner sig vilka vapen och kalibrar, andra om ljud, några om ekonomisk stöd, vissa om psykisk ohälsa. Utöver det så här vi några från extremvänster och höger som säger svennar och blattar och inget annat går in oavsett hur mycket som säger motsatsen
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crillzter
Såklart det finns många vassa och dom tackar jag!

Men läste denna tråd från början och 50+ sidor var rena spekulationer utan någon som helst fakta eller kunskap och rasism + vänstermänniksor som verkade vilja att han skulle vara högerextrem.

Folk vill hellre ha rätt enligt sin ideologi/bias än att faktiskt ta reda på vad sanningen är.

En projektledare kanske hade varit något!

Ja eller att en tråd kan ha undertrådar. Dvs inte fortfarande en tråd men bryta ut så att ljud och vapen är inom samma tråd med en nivå under, psykisk hälsa också osv. Vi har ju moderatorer men dom rensar ju bara skit egentligen och ser till att vi får varningar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pcfreak
Man kan vara skjuten utan att vara död.

Jo men inte gripen då? Om han var skjuten och inte död så hade han varit gripen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CypherX
Inne på skolan? Nu va du smart va.
Klart som fan att riskerna för skjutningar minskar om man drar in licenser för extremt olämpliga personer. Skärp dig.
Ja men då måste man ju veta att just den personen är olämplig. I Sverige startas det en utredning om vapeninnehav för det minsta lilla.
Men gör du inget och inte utmärker dig på något sätt så är det ju ingen som vet.
Citera
Idag, 08:54
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberSilvia
Jag pillade med ljudet lite och postar länken igen, för den som vill försöka höra vad han säger. TV4 står ff kvar vid "Ni ska bort från Europa". Jag hör "Jag kan (ju) inte jobba! Vafan! (skott)" Det låter som en kvinna svarar honom "Men rektorn har.." Så långt kom jag. Mest vill jag lyfta hur jag anser TV4 har och gör fel när de sprider detta som fakta. https://whyp.it/tracks/254660/jobba?token=SJaH2

”Ni ska bort från Europa” har en helt annan stavelseföljd än den som hörs på inspelningen, dvs längden/rytmen mellan vokalerna.

u = kort stavelse
— = lång stavelse).

Inspelningen: u—uuuuu
[kort lång kort kort kort kort kort]

TV 4s påstående:
uu—uu—u [kort kort lång kort kort lång kort]
Senast redigerad av skoputs Idag kl. 08:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in