Igår, 11:54
Medlem
Madagascars avatar
Det har just varit en skjutning i en skola i rebro. 11 dda. Fruktansvrt!

Mnga frgor terstr att f svar p.

Svt:s nyhetssndningar avseende rebrosskjutningen handlar mycket om oro och orosbekmpning. Men det r inte nyhetsfrmedling.

Jag skulle nska att Svt lyfte ut sin orosbekmpning (ska de ht pyssla med detta?) till en egen kanal.

Jag nskar ha nyheter och orosbekmpning separata!

Denna trd syftar inte till att slnga skit p de som faktiskt r oroliga. Kanalen kan heta ngot annat: Kumbaya, Lgerelds-TV eller kanske Trygg.

Vad tycker ni?
Senast redigerad av Madagascar Igår kl. 12:00.
Citera
Igår, 12:11
Medlem
kalkryggars avatar
Att rapportera om "orosbekmpning" r absolut nyheter. Det r ocks samhllsinformation som platsar i nyhetsinslagen. Det r en stor hndelse och hur det pverkar samhllet och mnniskorna.

Det lter mer som att du r den som behver "snuttefilts-TV". Det finns skert en Youtube-kanal fr de som r svagsinta som du.

Vi vuxna mn vill ha en gedigen nyhetsrapportering som SVT har.
Citera
Igår, 12:16
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Att rapportera om "orosbekmpning" r absolut nyheter. Det r ocks samhllsinformation som platsar i nyhetsinslagen. Det r en stor hndelse och hur det pverkar samhllet och mnniskorna.

Det lter mer som att du r den som behver "snuttefilts-TV". Det finns skert en Youtube-kanal fr de som r svagsinta som du.

Vi vuxna mn vill ha en gedigen nyhetsrapportering som SVT har.
Svt bedriver orosbekmpning. Det r det jag vill lyfta ut.

Frvnande att du inte kunde begripa det frn min TS...
Senast redigerad av Madagascar Igår kl. 12:21.
Citera
Igår, 16:57
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Svt bedriver orosbekmpning. Det r det jag vill lyfta ut.

Frvnande att du inte kunde begripa det frn min TS...

Jo jag begrep det och svarade d p det. Mjligt att du har lssvrigheter. Kanske kan frklara din skeva upplevelse av verkligheten. Dr var nog lsningen p det trams du skrev.
Citera
Igår, 17:50
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Jo jag begrep det och svarade d p det. Mjligt att du har lssvrigheter. Kanske kan frklara din skeva upplevelse av verkligheten. Dr var nog lsningen p det trams du skrev.
Varfr tycker du Svt ska bedriva orosbekmpning i sina nyhetsprogram?
Citera
Igår, 22:03
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Varfr tycker du Svt ska bedriva orosbekmpning i sina nyhetsprogram?

Fr att de ska beskriva samhllet och hur det mr. Det hnder ngot stort som pverkar samhllet och mnniskorna. D r det nyheter att rapportera om sjlva hndelsen. Sen behver man rapportera informativt om det som hnt. Vart kan man vnda sig om man behver olika tjnster. Det kan vara hjlp med vart man ska vnda sig om man saknar ngon. Vart ska man vnda sig om man r nrstende p ngot vis med ngon, med omrdet, med staden, med fretag i staden etc.

Sen r det nyheter att rapportera om hur samhllet och mnniskorna mr och hur en sn hr hndelse pverkar mnniskorna i dagarna efter och hur det kan bli kommande tid. Hur frndras samhllet och mnniskorna. Hur utspelar sig sorgen och vad har det fr betydelse fr samhllet och framtiden.

Menar du att detta inte r nyheter? r du autist, psykopat eller ngot som hindrar dig att frst motiveringen jag gr?
Citera
Igår, 22:10
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Fr att de ska beskriva samhllet och hur det mr. Det hnder ngot stort som pverkar samhllet och mnniskorna. D r det nyheter att rapportera om sjlva hndelsen. Sen behver man rapportera informativt om det som hnt. Vart kan man vnda sig om man behver olika tjnster. Det kan vara hjlp med vart man ska vnda sig om man saknar ngon. Vart ska man vnda sig om man r nrstende p ngot vis med ngon, med omrdet, med staden, med fretag i staden etc.

Sen r det nyheter att rapportera om hur samhllet och mnniskorna mr och hur en sn hr hndelse pverkar mnniskorna i dagarna efter och hur det kan bli kommande tid. Hur frndras samhllet och mnniskorna. Hur utspelar sig sorgen och vad har det fr betydelse fr samhllet och framtiden.

Menar du att detta inte r nyheter? r du autist, psykopat eller ngot som hindrar dig att frst motiveringen jag gr?
Skrp dig med invektiven! Helt ondigt.

Rapportera och bedriva r olika saker. Du tycks inte gra ngon skillnad.
Citera
Igår, 22:13
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Skrp dig med invektiven! Helt ondigt.

Rapportera och bedriva r olika saker. Du tycks inte gra ngon skillnad.

Vad exakt r det som de har bedrivit som inte rknas som rapportera? Du fr nog ta konkreta exempel. Fr jag har inte sett ngot som kan beskrivas som att de bedriver ngot istllet fr att rapportera.

Inget illa menat. Jag frsker bara frst hur du kan tolka p det knepiga stt du verkar gra. Men om du som sagt tar konkreta exempel s kanske jag fr ndra mig och sga att du har rtt. Vi fr se nr du terkommer med exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in