Citat:
Ursprungligen postat av
KringEx
Hej!
Jag vill bli av med mitt sug efter att dricka alkohol.
Jag har testat Antabus men p.g.a ganska starka och ihllande magsmrtor avslutades det ganska snabbt.
Campral fick jag utskrivet nr jag satt inne men det hjlpte mig inte ett dugg, jag var lika sugen p brs efter att jag frigavs.
Sen skrivs det ut tv olika lkemedel som r opioidantagonister och dom kan jag inte ta eftersom att jag gr p Suboxone mot mitt opioidberoende.
Jag har lst p en del om Baklofen och det verkar lovande. Finns det ngon som har erfarenhet av det?
Jag har iaf tnkt fresl det nr jag ska p lkarmte.
Fr er som inte vet vad Baklofen r och vad det egentligen anvnds fr s r det ett muskelavslappnande lkemedel som oftast skriv ut till personer med cerebral pares.
Det r en GABA-B agonist, likt GHB och Phenibut, men med minimal missbrukspotential. Jag hoppas att lkaren inte ryggar tillbaka just fr att det r ett lkemedel som gr p en GABA receptor.
"Compared with placebo, baclofen probably helps people with AUD at reducing the risk of relapse and increasing the rate of abstinent days. These effects may be more evident among detoxified than non-detoxified people with AUD. Baclofen probably makes no difference in the rate of heavy drinking days; drinks per drinking days; craving, anxiety and depression severity; number of participants who dropout from treatment for any reason"
https://www.cochrane.org/CD012557/AD...l-use-disorder
Allts finns det viss evidens att baclofen kan hjlpa detoxade alkoholister att hlla sig frn terfall men klarar du inte att hlla dig frn supandet lr inte baklofen hjlpa nmnvrt.