2025-02-05, 21:18
Medlem
Jag gör bland annat energideklarationer och konkurrensen på nätet för det är mördande. Jag har en ganska nystartad hemsida men den kommer långt ner på sökresultaten som har med energideklarationer att göra. Därför undrar jag. Hur skulle det funka om jag gjorde en enkel hemsida som heter något med Energideklarera, energideklaration eller liknande. Själva hemsidans namn måste väl vara viktigt för googles sökmotor? Eller tänker jag fel? Kanske överdriver betydelsen?
Citera
2025-02-05, 21:21
Medlem
Sagodjurs avatar
tror inte något så enkelt skulle fungera, då skulle alla göra det.

kanske funkade på 90-talet, men folk får rätta mig om jag har fel
Citera
2025-02-05, 21:21
Medlem
Dutertes avatar
Mig veterligen så skall du kunna sökords optimera din hemsida eller betala någon som gör det åt dig för att komma högt upp.
Lycka till!
Citera
2025-02-05, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duterte
Mig veterligen så skall du kunna sökords optimera din hemsida eller betala någon som gör det åt dig för att komma högt upp.
Lycka till!

Jo det känner jag till. Men jag vill ta en genväg eller kickstarta optimeringen. Hur man nu ser det.
Citera
2025-02-06, 03:04
Medlem
Det är hårt arbete med SEO som gäller. Många gånger tar det en längre tid att nå en bra ranking. Hemsidans namn är mindre viktigt.
Citera
2025-02-06, 06:34
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevePlasma
Jo det känner jag till. Men jag vill ta en genväg eller kickstarta optimeringen. Hur man nu ser det.

Enda genvägen är att betala Google för att synas.
Citera
2025-02-06, 07:29
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevePlasma
Jag gör bland annat energideklarationer och konkurrensen på nätet för det är mördande. Jag har en ganska nystartad hemsida men den kommer långt ner på sökresultaten som har med energideklarationer att göra. Därför undrar jag. Hur skulle det funka om jag gjorde en enkel hemsida som heter något med Energideklarera, energideklaration eller liknande. Själva hemsidans namn måste väl vara viktigt för googles sökmotor? Eller tänker jag fel? Kanske överdriver betydelsen?
Namnet är bara en del av sökmotoroptimeringen, en rätt liten del till och med.

Sökmotoroptimering är en hel vetenskap, men rent krasst handlar det om att din site behöver ha semantisk riktig html, lite keywords underlättar med (men är långt ifrån det enda som krävs). Att ha länkar in till hemsidan nån annanstans ifrån är bra med.

Som synes är domännamnet en rätt liten del av det som krävs.
Citera
2025-02-08, 17:38
Medlem
Ja just nu använder jag mig av Google ads, vilket väl är det shrodingersPizza menar. Det är dock rätt dyrt i längden. Speciellt för konkurrensutsatta ord.

Länkar till andra sidor förstår jag ska vara väldigt effektivt. Speciellt om dom är högt rankade i området eller har mycket trafik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in