• 7
  • 8
Igår, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men inte heller hans tidigare motståndare Demokraterna eller tidningarna verkar bry sig om att han ljuger.

Republikanerna, demokraterna, tidningarna.- Ingen vågar längre kritisera Trump när han nu bara låter Musk sköta landet. Trump och övriga högre beslutsfattare står alla på storföretagens lönelistor på olika sätt.

Musk är ryssvän. Vill ge Donbas till ryssarna genom omröstning. Musk säljer Starlink till ryssarna att kriga med medan Musk slår av Starlink när Ukraina behöver det. Musk säger att han har bra samtal med Putin.

Tidigare anklagades Trump för att vara styrd av ryssar. Men det var fel, visade Muellerutredningen.

Men nu när ryssvännen Musk får styra USA vågar ingen säga något eftersom USA styrs av storföretagen, inte av folkets representanter.

Visst bryr de sig men de har ju fattat till sist att det inte hjälper att påpeka det och att de varit helt jävla blåsta i hur de hanterat honom. Visst, jag trodde också att han var slut efter 6e Jan men sista året var hotet uppenbart.

Nu gör de säkert rätt i att skita i honom. Frågan är vad i helvete de ska göra om 2 och 4 år.
Citera
Igår, 08:20
Medlem
Det jag inte fattar är vad det ska förhandlas om nu när Trump verkar vilja sätta Putin på plats hellre än att tvinga Ukraina att ge bort hela landet....

Är det piskan kellog jobbar på snarare än moroten?

När vatniks tror vapnen är slut så fattar de inte riktigt.
Nato har flera 1000 stridsvagnar i Europa som i praktiken inte har någon motståndare på 10 är.
Ja, de flesta har rustat ned katastrofalt men inte alla.

Kanske det är nya röda linjer de funderar på.
Det finns flera tänkbara

Polskt luftvärn över västra Ukraina
Frivilliga piloter på semester

Mindre troligt är trupper längs gränsen till belarus.

Kanske stänga ner skuggflottan?
Citera
Igår, 08:52
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
https://apnews.com/article/trump-rus...a1d52d137ca893

juli, 2024

Trump sade att han kunde stoppa kriget i Ukraina på 24 timmar. Det var uppenbarligen en ren lögn, eller hur?

Och politikerna har helt slutit leden bakom storföretagsledaren Musk som nu sköter landet via Trump. Alla högre beslutsfattare står på storföretagens lönelistor på ett eller annat sätt och ingen vågar kritisera Trump eftersom han är Musks marionett. Demokraterna borde attackera Trump stenhårt om detta men ingen vågar göra något när storföretagsledaren Musk i själva verket sköter USA.

Trump ljög om att stoppa kriget! Eller hur?

Han överskattade sin förhandlingsförmåga helt klart. Ryssland var säkert starkare än han trodde.
Citera
Idag, 04:12
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnykterMinstSagt
Ryssland har för mycket krafter för att detta skulle avslutas inom några 24hr som kära trump säljer in på er. Jag hoppas att detta får några av er att vakna till liv. Politik är lögner, lögner och lögner. Sen efter ljuger man mera. Men ni faller för det.
Jag föll som en bajskorv i toalettstolen för jag helt enkelt var för dum för att fatta bättre.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in