• 1
  • 2
2025-04-10, 23:57
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Du blir tilldelad projekt (i Outlier) med en budget. När budgeten är slut så upphör även mjölkandet av guldkon. Ifall du är snabb och effektiv kan du förflytta stora delar av budgeten från projektet till din egen ficka. Inget konstigare än så?

Dessutom kan du vara snabb. Säg att en uppgift har 1h 40m uppskattad tidsåtgång och budgeterad därefter. Du kan ändå bränna av det på dryga timmen och få hela belöningen. Det låter som årets scam men än så länge kommer utbetalningarna.

Nackdelarna är att plattformen är stökig och deras onboarding material är pest.

Vad hindrar dig?

Ska tilläggas att varje intjänad dollar egentligen ska skattas och kanske även momsas? Men dom bitarna får du reda ut själv.

Just det och uppenbarligen (jag vet inte hur han hittade mig) min enda afrikanska släkting som dessutom råkar vara av nobelt-blod skrev för ett tag sedan att för en mindre summa kunde jag hjälpa honom att smuggla ut stora mängder pengar som rättmätig till hörde honom enligt utsago.
Citera
2025-04-11, 01:49
Citat:
Ursprungligen postat av tantr
Det är dock viktigt att man är extremt noggrann. Annars får man bad reviews och blir tillslut kickad från projektet.

Mattematikprojekt samt proggrameringsprojekt brukar dock ge en ersättning på $50 per timme.

Tur att det inte är svenska rättstavning då. Måste säga att det påverkar din trovärdighet lite ändå.
Citera
2025-04-11, 03:37
Medlem
tantrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u-rsprunget
Tur att det inte är svenska rättstavning då. Måste säga att det påverkar din trovärdighet lite ändå.

Tur att det inte var ett grammatikforum, då hade vi alla varit körda. Men tack för lektionen, Svenska Akademien.
Citera
2025-04-11, 06:39
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Just det och uppenbarligen (jag vet inte hur han hittade mig) min enda afrikanska släkting som dessutom råkar vara av nobelt-blod skrev för ett tag sedan att för en mindre summa kunde jag hjälpa honom att smuggla ut stora mängder pengar som rättmätig till hörde honom enligt utsago.

Vad får dig att jämföra datagenerationsplattformar med nigeriabrev? Det är guldrush på data, det är liksom inga konstigheter. Det du annoterar kan säljas och licenseras till hundratals bolag som vill fine-tuna egna modeller.

Din låga förståelse för flaskhalsarna i modellträning talar för att du antagligen inte är kvalificerad för Outlier, däremot kan du prova Amazon Turk eller vad den nu heter.
Citera
2025-04-11, 17:31
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Vad får dig att jämföra datagenerationsplattformar med nigeriabrev? Det är guldrush på data, det är liksom inga konstigheter. Det du annoterar kan säljas och licenseras till hundratals bolag som vill fine-tuna egna modeller.

Din låga förståelse för flaskhalsarna i modellträning talar för att du antagligen inte är kvalificerad för Outlier, däremot kan du prova Amazon Turk eller vad den nu heter.

Jag har inget behov av några extra inkomster.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in