2025-02-07, 11:27
Medlem
shinystars avatar
Jag var en av dem som verkliigen inte ville ha hotmail, utan istället använde home.se för mail. Funkade klockrent tills dess de på något sätt vaporerade upp i Spray.se och sedan försvann spårlöst.

Nu min fråga: är det någon som har koll på var det tog vägen sedan? Jag gissar att mina gamla mail jag fick och skickade är borta för alltid. Letade precis nu efter ett mail jag vet jag fick för 100 år sedan, och insåg att det måste ju vara i min gamla home.se-brevlåda.
Citera
2025-02-07, 11:47
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Haha home.se, vilket jävla skräp... Om du visste identiteten på en innehavare till en mejl, t.ex. att "adam.adamsson@home.se" tillhörde "Adam Adamsson" som bor på "Adressgatan 1" i "Staden", då kunde du mejla dessa uppgifter till home's kundtjänst och säga att du glömt ditt lösenord till adam.adamsson@home.se, så ger dom dig ett nytt och vips så var du inne på valfri mejl. Jag var dock 11 år gammal vid tillfället och polisen blev inblandad och jag fick inte sitta vid datorn på flera månader.

On topic: Ja dina mejl är borta
Citera
2025-02-07, 12:48
Medlem
Jordgubbes avatar
Home var gratis, men så började de ta betalt (kanske runt 2021). Vet inte om det är möjligt att du köper ett års prenumeration där och ser om mailhistoriken då återuppstår, eller är den möjligheten också passerad? Vad händer om du mailar till tex premium@spray.se och frågar? Kanske finns fler som undrar, som googlat upp din tråd här och är intresserade ifall kört eller vad du kommer fram till.
Citera
2025-02-07, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Home var gratis, men så började de ta betalt (kanske runt 2021). Vet inte om det är möjligt att du köper ett års prenumeration där och ser om mailhistoriken då återuppstår, eller är den möjligheten också passerad? Vad händer om du mailar till tex premium@spray.se och frågar? Kanske finns fler som undrar, som googlat upp din tråd här och är intresserade ifall kört eller vad du kommer fram till.

Det är bortom mig hur nån kan vilja vara kvar på dessa mejltjänster anno 2025. De är lika passé som Aftonbladet Chatt eller Netscape Navigator.

Sannolikt körs de för rost och röta itan givet ansvariga, på nån övergiven server i en muggig garderob. Får ni tillgång till era konton så se till att kopiera ut gammalt kärt innehåll fort och migrera!
Citera
2025-02-07, 21:13
Medlem
Glorfindels avatar
Minns att jag använde home för snart 20 år sedan. Loggade just in på kontot, men möttes av en 404-sida, så det finns nog inte kvar.
Citera
2025-02-08, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dryckeshorn
Det är bortom mig hur nån kan vilja vara kvar på dessa mejltjänster anno 2025. De är lika passé som Aftonbladet Chatt eller Netscape Navigator.

Sannolikt körs de för rost och röta itan givet ansvariga, på nån övergiven server i en muggig garderob. Får ni tillgång till era konton så se till att kopiera ut gammalt kärt innehåll fort och migrera!
Känner exakt samma sak. Helt meningslöst att använda sånt här skit i en värld när det finns så mycket bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in