• 1
  • 2
2025-02-08, 08:18
Medlem
Avfoerings avatar
En trovärdig källa kunde ju vara bra.
Citera
2025-02-08, 08:26
Medlem
immenhusens avatar
Alla stora biståndsorgan gör detta, inklusive SIDA. Helt öppet, dessutom. Vad är nytt, menar du?

/AI
Citera
2025-02-08, 14:09
Medlem
DevilsDens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Jag bara älskar detta! Trump och Musk är ju också US Aid på spåren.

Det ser ut som att Trump tänker dränera träsket på riktigt den här gången. Vilken jävla legend alltså haha.

Nej dom byter bara medier från vänsteråsikter till höger.

Dränera träsket? det blir inget med det, Trump ingår i det träsket. Han är Kabalens lydhund.
Citera
2025-02-08, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBjorkman
Ska bli intressant att se vilka svenska alternativmedia som plötsligt lägger ned. Jag kan tänka mig Bulletin och Kvartal faktiskt. De är ju inte vänster men en liberal "yttersta utpost och alternativ" till en icke-liberal höger. Tror det är en position som är viktig att hålla kontroll på. Uppenbart har Paulina Neuding, Dan Korn och några fler sionister som jag inte kommer ihåg namnet på just nu - varit de som dragit ihop kapitalet.
Bulletin är ju Trumpvänliga så har svårt att tro de skulle fått något stöd. Intressant att BBC fick det näst största bidraget. Man undrar vad det engelska folket anser om detta.
Citera
2025-02-08, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Bulletin är ju Trumpvänliga så har svårt att tro de skulle fått något stöd. Intressant att BBC fick det näst största bidraget. Man undrar vad det engelska folket anser om detta.

Ok Bulletin är kanske mer en renodlad zio-op antar jag.
Citera
Igår, 17:35
Medlem
Vilken förvirrad tråd. Att USAID, i alla fall till stora delar, varit en CIA-front är inget nytt. Har de utfört bra saker också? Kanske. Det är väl en bra täckmantel om man vill smyga in agenter i länder som annars är svåra att få åtgång till. Men målet har ju alltid varit att vara ett verktyg mot all form för vänsterrörelser, fackföreningar, motståndsrörelser etc. som kunnat hindra amerikanska intressse, speciellt i det globala syd.

Att det nu, helt plötsligt, bara år efter att de hjälpt avsätta en vänsterregering i Ukraina och försökt detsamma i Kuba och Venezuela bland annat, skulle vara någon sorts vänsterkomplott är ju en helt förryckt tolkning och något som bara någon som saknar all förankring i politisk teori och historia skulle kunna krysta fram. Innan dess tränade USAID dödspatruller för att stödja militärdiktaturerna i Latinamerika och Sydostasien. Men klart, nu är de väl helt plötsligt woke vänster.

Inget av det här är nytt heller. Det har rapporterats om USAIDs ondska i decennier, men mest i vänstertidningar som varit enkla att tysta. Läs ex detta briljanta skriv från duktiga Mark Ames i numera nedlagda Pando som bland annat avslöjade kopplingarna till Pierre Omydiar som ledde till kaoset i Ukraina vi fortfarande lever med idag.

Bakgrundsläsning som summerar väl vad USAID är och vad de har fått för sig i världen (inte för de lättskrämda):
https://web.archive.org/web/20170705...twitter-clone/
Senast redigerad av ThePrivacyTerms Igår kl. 17:42.
Citera
Idag, 01:33
Medlem
53....so whats avatar
Tja, nu verkar det som om Soros har köpt ett par hundra radiostationer i USA, så vänsterns media kommer att fortsätta...

Forbes har rapporterat om detta när John Kennedy tog upp det.

https://www.youtube.com/watch?v=VQzzdwQD1EE
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in