• 8
  • 9
Igår, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Det framgår i nåt inlägg ovan detta att TS tydligen skrivit andra trådar också som inte är trovärdiga. Så saker är inte alltid som de läggs fram!
Min trådar visar att man kan göra som man själv vill, som med tråden där jag är ordförande för en Brf, tar egna uppdrag.
Det finns inget fel i det, samt det bryter inte mot lagen.
Men jag har lärt mig av bl.a soc att man inte behöver bry sig om moral, man kan göra som man själv tycker är bästa, där jag ändå har övriga i styrelsen som godkänner o föreningen går mycket bra just för jag kan pressa priserna själv.

Är det något jag lärt mig av svenska systemet är att man är fri o göra som man själv vill, likt en handläggare på soc är fri o ta egna beslut, så är även jag som ordförande med styrelsens godkännande lika fri o ta egna beslut. vi bägge två blir dessutom fria från ansvar, som ex jag vid varje års årsstämma röstas om ansvarsfriheten, skulle jag inte få ansvarsfrihet ska man bevisa att jag med uppsåt vilja skada föreningen eller skadat föreningen, men det gör man inte som jag berättat med att själv lägga lägsta pris, dvs det är lika riskfritt för mig o göra så som en hand läggare på soc kan gör sina beslut.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in