2025-02-08, 16:09
Medlem
Volvo950s avatar
Jag fick ett paket på posten av okänd avsändare, brydde mig inte om det så jag inte väntade på något. När jag efter någon vecka blivit nyfiken på vad det kunde vara knatade jag till Postnord och dem sa att det hade gått i retur men problemet var att det inte fanns någon retur adress.

Vad händer då med paketet? Kan tilläggas att det var ca 2 månader sen och jag har inte fått någon ny avi.
Citera
2025-02-08, 16:19
Medlem
fittanstickerframs avatar
Det skickas väl till Post- och telestyrelsen där det blir liggande ett tag innan det destrueras om ingen gör anspråk.
Citera
2025-02-08, 17:20
Medlem
Uluchsheniyes avatar
Numera köps de ofta upp av företag varav vissa, som King Colis, säljer dem vidare till vem som helst som är villig att betala per kilo utan att veta vad de egentligen köper.
Citera
2025-02-08, 19:08
Medlem
Volvo950s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
Det skickas väl till Post- och telestyrelsen där det blir liggande ett tag innan det destrueras om ingen gör anspråk.
Okej då får jag vända mig dit.

Citat:
Ursprungligen postat av Uluchsheniye
Numera köps de ofta upp av företag varav vissa, som King Colis, säljer dem vidare till vem som helst som är villig att betala per kilo utan att veta vad de egentligen köper.
Det låter märkligt.
Citera
2025-02-08, 19:10
Medlem
fittanstickerframs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo950
Det låter märkligt.

Vad annars ska man göra med paket som saknar både mottagare och avsändare? Iofs skulle man kunna skicka dem till tullen, de verkar ha mycket plats för att hålla paket hur länge som helst.
Citera
2025-02-08, 19:10
Medlem
TurretWithHatchs avatar
Är väl inte märkligare än att folk köper trisslotter eller spelar andra turspel och nitar. Skulle inte förvåna mig om avansen är högre för att köpa okända paket än att köpa trisslotter.
Citera
2025-02-08, 19:14
Medlem
Det skickas ut många bluffmail och SMS om paket som ej existerar, de vill att du öppnar länken och indentifierar dig sen nyper de dina pengar.
Citera
2025-02-08, 19:21
Medlem
Volvo950s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
Vad annars ska man göra med paket som saknar både mottagare och avsändare? Iofs skulle man kunna skicka dem till tullen, de verkar ha mycket plats för att hålla paket hur länge som helst.
Paketet har mottagare. Det skulle hämtas senast efter 14 dagar och jag kom försent. Men det har ingen avsändare.
Citera
2025-02-08, 21:11
Medlem
Kanske var mamsen som skickade karameller?
Citera
2025-02-08, 21:13
Medlem
https://www.king-colis.com/sv

Borttappat paket 3 kg endast 676,98 kr. Fler storlekar finns.

Ja, det finns idioter för allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in