• 1
  • 2
2025-02-08, 22:05
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dart100
Precis och den kommer troligtvis att bli repig stenskott osv med tiden det är ett tillbehör till en motorcykel.
Jag köpte en spis med en skada på plåten längst ned och oroade mig lite för att jag skulle reta mig på. Först nu när jag läser det här, som jag kom ihåg det. Men det är förstås olika på olika saker och hur man själv bedömer det. En väldigt synlig sak, skulle jag nog vilja så bra ut just när man sätter dit den och känner lite stolthet över utseendet, men efter några år är det glömt. Sen är det förstås frågan om vad det är, dekoration, funktion eller båda.
Citera
2025-02-09, 16:16
Medlem
dart100s avatar
Det känns som att jag behåller den skadade varan till ett lägre pris det är inget fel på funktionen och för att se skadan som inte syns om man inte vänder på delen och kollar nära manfår nästan ha förstorings glas för att se den.
Det är bara jag som hänger upp mig lite på att är det nytt så ska det vara felfritt.
Men jag får inte ens en beg sån här el för det priset jag får ge för en ny med lite små skador och jg kommer att glömma bort skadan efter ett tag eftersom att den inte syns utan vända på delen och titta väldigt nära.
Tack för hjälpen ni fick mig att behålla delen som det ändå lutade åt att jag skulle göra hela tiden.
Citera
2025-02-09, 19:09
Medlem
Citat:
MEN det var små små skador på varan som bara syns om man vet om dom det påverkar inte funktionen alls.Jag mailade dom med foto på skadan dom skrev tillbaka att jag kan skicka tillbaka varan och få en ny eller få varan nersatt med 2 000 kr och beålla varan med full garanti osv.
Behåller jag varan så får jag alltså en ny vara med nästan osynliga skador fö 5 000 kr som kostar minst 8 500 kr i sverige.
Hur skulle ni göra behålla varan för och få den för 5 000 kr eller skicka tillbaka och få en oskadad vara men då betala 7 000 kr.
Jag funderar om jag kommer att störa mig på skadan i framtiden men den kommer inte att synas vid normal användning.
Hur skulle ni göra ? Behålla varan ?
Hur kan du ens behöva fundera och posta om det??
Citera
2025-02-09, 19:44
Medlem
dart100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Hur kan du ens behöva fundera och posta om det??
Varför inte det kan väl vara trevligt och höra hur andra skulle göra.
Citera
2025-02-09, 19:53
Medlem
Citat:
Varför inte det kan väl vara trevligt och höra hur andra skulle göra.
Om du vill höra det i klartext - Hur kan det vara trevligt att visa att du inte kan tänka själv eftersom du ställer en sådan fråga?!
Den här tråden borde inte vara under Ekonomi, den borde vara under Psykologiska problem...
Citera
2025-02-09, 21:09
Medlem
dart100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Om du vill höra det i klartext - Hur kan det vara trevligt att visa att du inte kan tänka själv eftersom du ställer en sådan fråga?!
Den här tråden borde inte vara under Ekonomi, den borde vara under Psykologiska problem...
Ja du är fri att tycka och tänka vad du vill
Citera
2025-02-10, 00:34
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Hej och god kväll jag har köpt en ganska dyr vara på internet från en känd stor handlare (inte amazon) från tyskland ny pris när den kom var runt 12 000 nu kostar den i sverige 8 500 - 10 000 kr på rea .Jag köpte varan från tyskland på rea för 7 000 kr med fri frakt.
MEN det var små små skador på varan som bara syns om man vet om dom det påverkar inte funktionen alls.Jag mailade dom med foto på skadan dom skrev tillbaka att jag kan skicka tillbaka varan och få en ny eller få varan nersatt med 2 000 kr och beålla varan med full garanti osv.
Behåller jag varan så får jag alltså en ny vara med nästan osynliga skador fö 5 000 kr som kostar minst 8 500 kr i sverige.
Hur skulle ni göra behålla varan för och få den för 5 000 kr eller skicka tillbaka och få en oskadad vara men då betala 7 000 kr.
Jag funderar om jag kommer att störa mig på skadan i framtiden men den kommer inte att synas vid normal användning.
Hur skulle ni göra ? Behålla varan ?

Vad är det för något? Hade själv utan tvekan behållit. Tom. den typen av produkter jag helst vill ha.
Grymt bra när något yttepyttefel så man får fet discount.

Grejen är ju också att man i regel själv repar sina saker efter några månader så skit samma.
Citera
2025-02-24, 09:40
Medlem
dart100s avatar
Jag var och tittade på samma vara i fysisk butik (där den var mycket dyrare) och ungefär hälften var det samma små märken på.

Så jag tog beslutet att köpa denna varan till ett mycket bra som en annan här skrev man kommer ändå att repa och göra märken på den när den används.

Så nu är jag en nöjd ägare till denna varan.
Citera
2025-02-25, 08:19
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Jag var och tittade på samma vara i fysisk butik (där den var mycket dyrare) och ungefär hälften var det samma små märken på.

Så jag tog beslutet att köpa denna varan till ett mycket bra som en annan här skrev man kommer ändå att repa och göra märken på den när den används.

Så nu är jag en nöjd ägare till denna varan.

Varför är varan så hemlig? Är det nåt skämmigt?
Citera
2025-02-25, 17:34
Medlem
dart100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Varför är varan så hemlig? Är det nåt skämmigt?

Nä då det är en motorcykel pryl
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in