• 1
  • 2
2025-02-09, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
hur ofta använder du aleppotvålen

En till två gånger i veckan.
Citera
2025-02-09, 12:58
Medlem
Citat:
Ok va kul ..tycker du att ditt hår växer snabbare .

Jo det växer nog lite snabbare.
Citera
2025-02-09, 13:06
Medlem
Citat:
Tvättar håret en dag i veckan.med balsam...och håret är vackrare än någonsin.. kan det va skadligt för hår och hårbotten. Vad tror ni

Sköljer du håret med vatten de andra dagarna eller låter du bli det?
Citera
2025-02-09, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tokismatte
Jag är kvinna. Jag slutade använda vanligt schampo för fem år sen. Nu använder jag balsam eller aleppotvål. Förr fick jag tvätta håret varje dag för annars blev det fett och äckligt. Nu behöver jag bara tvätta håret en eller två gånger i vecka. Mitt hår har blivit tjockare och finare. Inga problem med hårbotten.

När jag var långhårig så tvättade jag håret max 1gg per vecka, schampoo förvisso.
Funkar utmärkt. Det krävs ett par veckor avväjning för att sluta med daglig tvätt dock, rn period av svinto-hår…
Sen sköljde jag håret dagligen i duschen efter jobbet bara.
Håret har aldrig sett bättre ut.
Rekommenderas. Men tjejer med tvångstanken på att otvättat hår är äckligt, kommer troligen ha det jobbigt.
Citera
2025-02-09, 15:05
Medlem
En annan suverän metod för att tvätta håret är med rågmjöl, faktiskt. Ta tre matskedar finmalet rågmjöl och blanda med tre dl lagom varmt vatten i en flaska och skaka. Massera in i hår och hårbotten och skölj noga. Se upp dock, golvet i duschen blir väldigt halt.
Citera
2025-02-09, 15:08
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Tunt och grått .

Allvarligt talat, för hårets utseende spelar det såklart ingen roll vad man använt de senaste 20 åren. Bara de senaste veckorna spelar in möjligen.
Exakt samma för kroppen. Typ om man tränat hårt vs bara ätit mcdonalds senaste 20 åren. Vad man gjort de senaste veckorna är viktigast. Eller vänta
Citera
2025-02-09, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AztekaRoad
Sköljer du håret med vatten de andra dagarna eller låter du bli det?
Ja varje dag och sista sköljen kallt vatten
Citera
2025-02-09, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tokismatte
En annan suverän metod för att tvätta håret är med rågmjöl, faktiskt. Ta tre matskedar finmalet rågmjöl och blanda med tre dl lagom varmt vatten i en flaska och skaka. Massera in i hår och hårbotten och skölj noga. Se upp dock, golvet i duschen blir väldigt halt.
tack för tips
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in