• 5
  • 6
Igår, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dryslian
Så om för lågt eller för högt östrogen kan skapa en typ av ångest kan det inte vara det som lagt sig i halsen ? För tidigare problemen som ja beskrev var för något helt annat som löste sig med bröst problem som i sin tur orsakade att man mådde dåligt för de höll i sig såpass lång tid men efter det passerade mådde jag varken dåligt eller hade ångest om något alls mådde som vanligt .. det vart först 2 v efter kuren starta jag börja känna av hals problemet .. vissa i tråden har sagt att arimidexen kanske kan ta bort det samt att man mår lite mer normalt igen kan det inte vara värt o testa ? 🙏 däremot om jag hoppar av kommer det inte bara bli att jag mår skit endå? Eller eventuellt bli värre med symptomen jag redan har då jag bara slutar tvärt ? MVH

Dina fysiska symptom både bröst och halsen är pga ångest. Det yttrar sig just där och det är väldigt vanligt att män får fysiska symptom före dom kopplar att något är fel.

Du leker med elden så att säga med att fortsätta kura när något uppenbart är fel, många får grov ångest på bara TRT som jag skrivit tidigare och det är inte pga för högt östrogen, utan hormonerna i sig som ger det. Vissa kan inte sova alls osv. ett tips är att läsa på Reddit i TRT forumet om folks erfarenheter, och då är dessa medicinskt övervakade av läkare. Du ser jämnt och ständigt trådar ploppa upp om hur folk mår skit, dom historierna är nästan fler än dom som upplever guld och gröna skogar.

Du kommer inte må skit om du hoppar av, det har gått alldeles för kort tid för det.
Citera
Igår, 20:14
Medlem
dryslians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB007
Dina fysiska symptom både bröst och halsen är pga ångest. Det yttrar sig just där och det är väldigt vanligt att män får fysiska symptom före dom kopplar att något är fel.

Du leker med elden så att säga med att fortsätta kura när något uppenbart är fel, många får grov ångest på bara TRT som jag skrivit tidigare och det är inte pga för högt östrogen, utan hormonerna i sig som ger det. Vissa kan inte sova alls osv. ett tips är att läsa på Reddit i TRT forumet om folks erfarenheter, och då är dessa medicinskt övervakade av läkare. Du ser jämnt och ständigt trådar ploppa upp om hur folk mår skit, dom historierna är nästan fler än dom som upplever guld och gröna skogar.

Du kommer inte må skit om du hoppar av, det har gått alldeles för kort tid för det.

ska läsa absolut och du har kanske rätt med att de bara kan vara hormoner osv så du säger då att aridimex inte kommer hjälpa mig något alls med "ångesten" som uppstått? kan mycket väl stämma med ångesten i halsen då jag ibland kan poppa i mig en halv imovane o blir helt lugnt o "normal" o somnar gott
Citera
Igår, 20:16
Medlem
dryslians avatar
Citat:

5 veckor tänkte köra 12 v säker på att det inte behövs något som ja ska ta efter kurat om jag nu hoppar av helt? hcg?nolva, eller något annat?
Citera
Igår, 20:19
Medlem
dryslians avatar
en fråga när jag bokar in mig på werlabs eller testmottagningen.se

Vad är bästa o hålla koll på beroende på svaren som kan visa att det va det som eventuellt orsaka denna biverkning osv? för högt Ö? för lågt? etc?

med andra ord vad ska ja ta med mig därifrån som kanske kan förklara något?
(även om det har förklarats redan) men folk säger olika pga det pga de pga det kanske en mix av allt?
Citera
Igår, 20:37
Medlem
Citat:
5 veckor tänkte köra 12 v säker på att det inte behövs något som ja ska ta efter kurat om jag nu hoppar av helt? hcg?nolva, eller något annat?

Nej, du har knappt hunnit stänga ner dig.

Citat:
en fråga när jag bokar in mig på werlabs eller testmottagningen.se

Vad är bästa o hålla koll på beroende på svaren som kan visa att det va det som eventuellt orsaka denna biverkning osv? för högt Ö? för lågt? etc?

med andra ord vad ska ja ta med mig därifrån som kanske kan förklara något?
(även om det har förklarats redan) men folk säger olika pga det pga de pga det kanske en mix av allt?

Du har omöjligt för lågt östrogen, det kommer vara förhöjt, hur förhöjt återstår att se.

Dina problem kommer med stor sannolikhet inte åtgärdas av att slänga in en AI, med din kunskapsnivå i vilken dosering hade du ens tänkt börja med? När ska du göra uppföljningstestet för att se hur mycket AIn har sänkt östrogenet? Vilken östro:testo ratio siktar du på att ha?

Folk som går på TRT får som sagt hjälp med detta av en professionell läkare, om någon mår dåligt testar dom med att sänka dosen främst och eventuellt slänga in en AI och försöka hitta en sweetspot i östrogen:testo ration för just den patienten. Detta kan ta flera månader att finna ut. Vissa patienter pallar inte och slutar istället med TRTn.

En AI är även mer skadligt än själva testosteronet och andra steroider.
Citera
Idag, 05:12
Medlem
dryslians avatar
Citat:
Nej, du har knappt hunnit stänga ner dig.

Du har omöjligt för lågt östrogen, det kommer vara förhöjt, hur förhöjt återstår att se.

Dina problem kommer med stor sannolikhet inte åtgärdas av att slänga in en AI, med din kunskapsnivå i vilken dosering hade du ens tänkt börja med? När ska du göra uppföljningstestet för att se hur mycket AIn har sänkt östrogenet? Vilken östro:testo ratio siktar du på att ha?

Folk som går på TRT får som sagt hjälp med detta av en professionell läkare, om någon mår dåligt testar dom med att sänka dosen främst och eventuellt slänga in en AI och försöka hitta en sweetspot i östrogen:testo ration för just den patienten. Detta kan ta flera månader att finna ut. Vissa patienter pallar inte och slutar istället med TRTn.

Ja sanningen är att vad det nu än är så känner jag att det är alldeles för jobbigt att fortsätta må såhär om de ska pågå varje dag liksom så bestämd mig att hoppa av idag .. dock så kom beslutet efter jag hann köra sista sticket idag haha så nu är de slut med detta får bara hoppas jag återgår till
Normal och det inte tar allt för lång tid 🙏 tackar för svar
Citera
Idag, 08:05
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retarderad-Indian
Du har för högt östrogen.

Den där " borta i huvudet" känslan är brain fog. Lägg till arimidex/ aromasin. Högt östrogen får hjärnan att gå lite i spinn också vilket lätt leder till ångest/ olustkänslor.

Mvh

Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
Lyssna på detta inlägg ts, håller med till 100%

Vad du än gör ignorera dessa två sopor.

Finns ingen som får högt östrogen av den pissdosen du ligger på och att springa runt och käka adex som det vore popcorn är bland det mest efterblivna folk i dopingforumen av någon efterbliven anledning verkar rekommendera varandra.

Jävla 12 åringar som precis lärt dig vad Aromatase är för något och ska känna sig smarta genom att rekommendera AI till kaffet
Citera
Idag, 08:06
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:

+1111
Citera
Idag, 08:06
Medlem
Citat:
Ja sanningen är att vad det nu än är så känner jag att det är alldeles för jobbigt att fortsätta må såhär om de ska pågå varje dag liksom så bestämd mig att hoppa av idag .. dock så kom beslutet efter jag hann köra sista sticket idag haha så nu är de slut med detta får bara hoppas jag återgår till
Normal och det inte tar allt för lång tid 🙏 tackar för svar

Bra beslut. Starkt jobbat.

Du är tillbaka på nolltid och kommer börja må bra igen snabbare än snabbast.

Önskar dig all lycka till, kriga på!
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in