Citat:
Så om för lågt eller för högt östrogen kan skapa en typ av ångest kan det inte vara det som lagt sig i halsen ? För tidigare problemen som ja beskrev var för något helt annat som löste sig med bröst problem som i sin tur orsakade att man mådde dåligt för de höll i sig såpass lång tid men efter det passerade mådde jag varken dåligt eller hade ångest om något alls mådde som vanligt .. det vart först 2 v efter kuren starta jag börja känna av hals problemet .. vissa i tråden har sagt att arimidexen kanske kan ta bort det samt att man mår lite mer normalt igen kan det inte vara värt o testa ? 🙏 däremot om jag hoppar av kommer det inte bara bli att jag mår skit endå? Eller eventuellt bli värre med symptomen jag redan har då jag bara slutar tvärt ? MVH
Dina fysiska symptom både bröst och halsen är pga ångest. Det yttrar sig just där och det är väldigt vanligt att män får fysiska symptom före dom kopplar att något är fel.
Du leker med elden så att säga med att fortsätta kura när något uppenbart är fel, många får grov ångest på bara TRT som jag skrivit tidigare och det är inte pga för högt östrogen, utan hormonerna i sig som ger det. Vissa kan inte sova alls osv. ett tips är att läsa på Reddit i TRT forumet om folks erfarenheter, och då är dessa medicinskt övervakade av läkare. Du ser jämnt och ständigt trådar ploppa upp om hur folk mår skit, dom historierna är nästan fler än dom som upplever guld och gröna skogar.
Du kommer inte må skit om du hoppar av, det har gått alldeles för kort tid för det.