2025-02-09, 09:39
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Huruvida personen i fråga faktiskt har ”Säpo efter sig” vet vi inte, men vi vet att Flashback rör sig i en snårig gränd. Ett land med helt egna lagar och regler. Konsekvenserna om man bryter mot någon av Flashbacks regler, till exempel som att spekulera om användarnas identiteter, kan i värsta fall leda till att man blir bannlyst från forumet.

Men att uttrycka tankar om att begå riktigt grova brott är helt okej. Att tråden dessutom fortfarande finns kvar är anmärkningsvärt, speciellt eftersom forskning visar att gärningsmän vid den här typen av dåd inspirerar varandra. Flashback erbjuder en hel plattform där de kan inspireras av varandra.

Det räcker inte att politikerna pratar om låsta skolor och högre säkerhet (det bokstavligen räcker inte, kolla bara på USA), utan ett verkligt förebyggande arbete måste göras, och dessa individer (oftast ensamagerande unga män som radikaliseras på internet) måste fångas upp på de platser där de kan fångas upp. Så om Flashback vägrar ta ansvar för den här typen av innehåll, vem ska då göra det? Vem ska ta hand om alla dessa rop på hjälp?

https://veckorevyn.com/nyheter/kroni...on-gjorde-det/
Citera
2025-02-09, 09:53
Medlem
Raktinyllets avatar
Tror allt manshat som blivit socialt accepterat och som diverse "feminister" (manshatare) får skriva ut helt obesvarat i stora tidningar som Expressen och liknande är farligare än någon troll-tråd på Flashback. Läser dagligen direkta hån mot män och ständigt får Linda Skugge och liknande individer lufta sitt vidriga manshat. Det tror jag personligen radikaliserar många fler unga män än någon tramsig tråd på Flashback.
Citera
2025-02-09, 10:03
Medlem
Merwinnas avatar
Nu har jag förstås inte läst allting i sådana trådar, men vad jag har läst så är det även många som avråder, som uppmanar trådstartaren att i stället söka hjälp o.s.v.. Något samarbete där man hetsar upp varandra att verkligen begå dådet, eller ger varandra råd om hur det ska göras, har jag aldrig sett. Jag är inte alls säker på att det vore bättre om dessa personer inte hade någonstans att skriva, utan bara satt ensamma med sina tankar. Sedan tycker jag att andra användare kunde tänka ett varv på vad och hur de svarar någon som uppenbart mår dåligt, ibland.
Citera
2025-02-09, 10:35
Medlem
fittanstickerframs avatar
Forskningen visar också att fokus på den här typen av gärningsmän med häftiga klipp på polissirener och konstant spammande av foton på gärningsmän och allmänt fokus på dem inspirerar copycats. Men det skiter ju media i, så länge det säljer klick. Klicka här för att se Rickards selfies i Bangkok! Gör som han om du vill bli känd!

Det här drevet mot Flashback börjar bli löjligt utdraget.
Citera
2025-02-09, 11:04
Medlem
Det är knappast flashbacks fel att Sverige har översvämmats av invandrare från Mellanöstern. Muslimer som är mycket mer våldsbenägna än svenskar.

Det är heller inte flashbacks fel att kommunen inte fångar upp unga elever som mår dåligt.
Folk har vittnat om att Rickard gick runt hela sjuan med handen framför ansiktet o luvan uppdragen, pratade inte med någon.
Hur fan kan lärare, kuratorer o andra vuxna låtit detta ske? Det har synts på långt håll att killen inte mådde bra men som vanligt fanns det väl inte resurser till att hjälpa honom. Kanske hade vi sluppit denna skjutning om man lagt pengarna på skolan istället för att skänka 150 miljarder till EU coronafond.
Alla pengar som invandringen kostar, hade skola vård och omsorg fått ta del av dessa så kan jag näst intill garantera att denna skjutning uteblivit.

Felet är inte flashbacks utan politiker och deras väljarbas.

Veckorevyn kan för övrigt dra åt helvete. Sponsrade fröken Sverige o hetsar unga tjejer till att må dåligt för sitt utseende.
Sprider numera manshat, HBTQP++ propaganda o är bara allmänt efterblivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in