2025-02-10, 02:23
Medlem
Tjena! Skaffade nyligen större säng och köpte till mig ett Ikea täcker storlek 240x220. Och påslakan från Jysk i samma storlek. Men fan ett sånt här täcke själv är omöjligt att få bra i alla hörn. Och efter en stund är det antingen massa räcke vid fötterna eller uppe vid huvudet.
Något tips för att få täcket att bli perfekt i påslakanet? Eller är det så att Jysk kan ha gjort ett för litet påslakan på längden?
Citera
2025-02-10, 02:35
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drawnnn
Tjena! Skaffade nyligen större säng och köpte till mig ett Ikea täcker storlek 240x220. Och påslakan från Jysk i samma storlek. Men fan ett sånt här täcke själv är omöjligt att få bra i alla hörn. Och efter en stund är det antingen massa räcke vid fötterna eller uppe vid huvudet.
Något tips för att få täcket att bli perfekt i påslakanet? Eller är det så att Jysk kan ha gjort ett för litet påslakan på längden?

Skippa påslakan helt. Mycket skönare med bara täcket. Luftigare och bättre. Snyggt också med bara täcket. Smutsigt snabbt? Nej. Tvätta efter ett halvår. Torka med tennisbollar och det blir som nytt.
Citera
2025-02-10, 11:15
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Är ju samma med vanlig storlek på täcken och lakan. Spelar heller ingen roll om man använder nya lakan eller äldre lakan. Det blir aldrig bra. Har de ändrat något med täcken de senaste åren? Har ingen minne av att det var så med täcken man hade förut.
Citera
2025-02-10, 12:18
Medlem
tomatlarss avatar
du får hålla up det och skaka till det inan du lägger dig då jämnar det ut sig.
Citera
2025-02-10, 12:25
Moderator
Maviels avatar
Jag tror det beror lite på vad man har för täcke och hur man själv sover. Jag har ett tunnare täcke och det stannar fint på rätt plats i påslakanet. Jag tror att jag sover ganska stilla också. Maken snurrar runt under natten och varje morgon får jag skaka rätt täcket igen då det korvat sig inne i påslakanet. Sonen har samma sorts täcke som maken men upplever inte de problemen för honom.
Citera
2025-02-10, 15:22
Medlem
Jysk's vanliga dubbelpåslakan är 200x220, är du helt säker att du köpt rätt storlek?

På hemsidan har de endast en modell som är 240x220 och det är denna:
https://jysk.se/sovrum/paslakanset#f...g&sort=default
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in