Igår, 00:08
Medlem
En läkarstudent på universitetet i Göteborg har gjort livet, surt för all personal. Detta har tydligen pågått i flera år och han är välkänd inom universitetet för sitt gränslösa beteende.
Att inte ens få avsluta sina studier, dålig sjukdomsinsikt delux….
(jag hittar ingen tråd om detta, mod får flytta om tråden ligger fel)

Citat:
I många år har en lång rad anställda på Göteborgs universitet översköljts med mejl från en student på läkarprogrammet och fått ta emot anklagelser och hot om diverse anmälningar. En del av dessa hot har också förvekligats. Studenten har även ringt personal privat och då lämnat meddelanden med ”oacceptabelt innehåll”, enligt en utredning som Göteborgs universitet gjort.

Kortat ner citatet på grund av regel 1.02 - upphovsrättskyddat material - samt lagt till länken som TS missade.

https://www.gp.se/nyheter/goteborg/l...1-fb30e5248afa

/Moderator
Senast redigerad av Parongatan Igår kl. 03:57. Anledning: Kortat ned citatet enligt regel 1.02
Citera
Igår, 00:35
Medlem
Severlohs avatar
Citat:
– Jag tycker att det är universitetet som har förföljt mig under många års tid. Jag har intyg som gör att jag har rätt till vissa lättnader vid examinationer, dem har jag inte fått.

Bra, jag skulle inte vilja bli behandlad av något asocialt mongo som behövde "lättnader" för att klara sina tentor.
Citera
Igår, 00:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Men hur kan detta fortgått? Måste röra sig om person med extra privilegier. En gay blatte möjligen.

Annars även om det är en rättighet att studera så skriver man ju under vissa uppförelsekoder när man skriver in sig på en utbildning.
Citera
Igår, 00:43
Medlem
Sagodjurs avatar
Så det går alldeles utmärkt att vara sinnessjuk och ändå utbilda sig i Sverige... det förklarar förmodligen varför det ser ut som det gör bland professorer och lärare på universiteten...
Citera
Igår, 00:50
Medlem
Den aktuelle studenten uppges ha sagt: "Jag har intyg som gör att jag har rätt till vissa lättnader vid examinationer, dem har jag inte fått."

Utifrån citatet ovan kan man anta att det är fråga om en person med någon typ av neuropsykiatrisk diagnos. Visst, det finns människor med den typen av diagnoser som fungerar alldeles utmärkt i arbetslivet. Men om en person har så svårt med normal social interaktion som denne student verkar ha, så är läkare nog inte ett lämpligt yrke.

Kan för övrigt tillägga att personer med känslomässiga störningar och denna typ av "rättshaveristiskt" beteende med jämna mellanrum dyker upp på landets universitet och högskolor. Det finns säkert någon/några individer av detta slag på samtliga högre utbildningar.
Citera
Igår, 00:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Den aktuelle studenten uppges ha sagt: "Jag har intyg som gör att jag har rätt till vissa lättnader vid examinationer, dem har jag inte fått."

Utifrån citatet ovan kan man anta att det är fråga om en person med någon typ av neuropsykiatrisk diagnos. Visst, det finns människor med den typen av diagnoser som fungerar alldeles utmärkt i arbetslivet. Men om en person har så svårt med normal social interaktion som denne student verkar ha, så är läkare nog inte ett lämpligt yrke.

Kan för övrigt tillägga att personer med känslomässiga störningar och denna typ av "rättshaveristiskt" beteende med jämna mellanrum dyker upp på landets universitet och högskolor. Det finns säkert någon/några individer av detta slag på samtliga högre utbildningar.

Ungefär som Lucy Kittridge (de som sett Goliath fattar). En person som har dessa handikapp och sedan är väl medveten om hur att utnyttja dom till sin fördel. Genom att få tex bara hota med anmälan som sedan ett universitet som Göteborgs är livskraja att få. Kan tom bli negativ press internationellt det om de gör något som nedvärderar en sådan student.
Citera
Igår, 01:08
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Bra agerat. Tvivelaktiga personer kan bli telefonförsäljare.
Citera
Igår, 01:17
Medlem
Kan ingen kurskamrat läcka namnet (maskat)?
Citera
Igår, 01:20
Avstängd
Hur fan lyckades dåren ens komma in på läkarutbildningen?
Citera
Igår, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inipatienten
Kan ingen kurskamrat läcka namnet (maskat)?

J*hn E*lund
Citera
Igår, 02:00
Medlem
Han kan väl fortsätta plugga inlåst på psyk?
Citera
Igår, 02:10
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FEDAM
J*hn E*lund

Tror det är denna snubben. Han är ende person som likeat läkarstudent.se's artikel där GU kritiseras angående en student på GU som inte fått göra omtenta.

Han är dock väldigt anonym på fejjan. Verkar va från Sandviken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in