• 8
  • 9
Igår, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Flytta till Kivik. Bra klimat, fin natur och inga babbar.

Citat:
Ursprungligen postat av Roma-Termini
Hur mycket snö är det där om vintrarna? 😅

Och dyrt som fan..
Citera
Igår, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammutballe
(FB) Krisen i Filipstad: Socialbidragen har mångdubblats

(FB) Filipstad - pedofilernas paradis. 11-årigt flickoffer låstes in bland våldtäktsmän

Men jag vet inte, kanske är trevligt. Alla städer har sina problem. Kanske Östersund?

Har dom förstört mitt fina Filipstad?😱
Jävla sossar!!!
Citera
Igår, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roma-Termini
Hej! Jag är nog inte ensam om att känna en otrygghet i dagens Sverige. Nu bor jag i Norrköping, men vill flytta till en mindre ort som fortfarande är svensk, trygg och utan kriminalitet. Inga moskéer och låg invandring. Vilka alternativ finns? Storstäderna går såklart bort. Men jag vill gärna ha ett litet samhälle och skog i närheten. Bra vintrar och hyfsat billiga priser på hus och bostäder. Vilka städer går att bo i enligt er?

Sunne kanske?
Skidbacke, litet centrum, Systembolag, korvkiosk. Antar att dom har rätt bra vintrar.

Endast varit där på sommaren
Senast redigerad av Lostinflashback Igår kl. 17:59.
Citera
Igår, 18:13
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Problemet är att "lugna" orter utanför städerna ofta har psykskadade svenskar. Därav alla skeva mord som skett runt om i landet utanför städerna.

Du får välja, mångfalden av storstäderna och allt det för med sig eller risken att hamna brevid en psykopat ute på landet.

Det man skulle vilja ha är en ej berikad mindre ort där svenskarna inte är white trash eller psykopater.

Frågan blir om det ens finns något sådant ställe i Sverige? Öland eller Gotland kanske?

Båstad
Citera
Igår, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Vilnius hör till Europas mest våldsamma städer. Mord per 100 000 invånare slår alla svenska städer med hästlängder.

Däremot tror jag morden där liksom här drabbar folk i vissa väldigt speciella och marginaliserade kretsar. Det är liksom inte helt korrekt att Sverige är så otryggt bara för att skjutningar går upp. Det är inget som drabbar Svensson.
Europas tryggaste stadskärnor.
OBSERVERA!!! Stadskärnor.
Aldrig i helvete att det är tryggaste städerna.
Citera
Igår, 20:33
Medlem
kajus333s avatar
Det spelar väl ingen roll var man bor, bara man är rätt klädd.

Citera
Igår, 22:34
Medlem
bakispillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fakeolog
I Lombolo fanns det väldigt mycket somalier när jag var där med jobbet för några år sedan iaf.

Det finns, men väldigt mycket är en överdrift med tanke på hur det ser ut på andra orter runt om i landet. Plus att majoriteten av invandrarna drog när Migrationsverket försvann från stan.
Citera
Igår, 23:54
Medlem
Pungsvings avatar
Flytta till någon av småstäderna som rekommenderas, men ett hus lite utanför på landet till lägre pris. Inga araber orkar köra dit för att väsnas mellan granarna.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in