2025-02-10, 15:45
Medlem
Rhodezs avatar
Stundtals diskuteras det i media om vad det innebär att vara svensk, vilka kulturella drag som är kompatibla med svenska värderingar och sådant. Diskussionerna blir allt som oftast vaga och intetsägande. För att få diskussionen lite mera konkret lanserar jag här ett förslag till test på kompatibilitet med svenska samhället särskilt designat för att filtrera bort muslimer baserat på deras typiska inkompatibiliteter. Testet är inte avsett att användas på riktigt, utan är ett sätt att konkretisera vissa grundläggande krav vi bör ställa på folk som invandrar till Sverige.

Testpersonen sammanförs i en naturlig situation med ”Bimbo-Lisa”, en 18-årig blond tjej med stora behag, djupt urringat linne och kort kjol. Hon ska vid testtillfället leda en verksamhet och testpersonen ska följa hennes instruktioner. Hon ska vara hans chef om man så vill. Det kan till exempel vara så att hon leder en verksamhet på Migrationsverket som testpersonen måste delta i och fullfölja. Hon är dock inte dryg eller maktfullkomlig i sitt beteende utan professionell i alla avseenden. För att anses ha passerat testet ska man 1. behandla henne trevligt och respektabelt, och 2. acceptera att det i denna situation är hon som bestämmer (kan 40-åriga Mohammad greja det?).

Jag menar att en person som inte klarar av detta test inte har förutsättningar att fungera i Sverige.
Håller ni med eller inte?
Skulle ni ha klarat testet?
Jag påstår att många MENA-iter absolut inte skulle klara detta.
Senast redigerad av Rhodez 2025-02-10 kl. 16:06.
Citera
2025-02-10, 15:47
Medlem
StorTjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhodez
Stundtals diskuteras det i media om vad det innebär att vara svensk, vilka kulturella drag som är kompatibla med svenska värderingar och sådant. Diskussionerna blir allt som oftast vaga och intetsägande. För att få diskussionen lite mera konkret lanserar jag här ett förslag till test på kompatibilitet med svenska samhället särskilt designat för att filtrera bort muslimer baserat på deras typiska inkompatibiliteter. Testet är inte avsett att användas på riktigt, utan är ett sätt att konkretisera vissa grundläggande krav vi bör ställa på folk som invandrar till Sverige.

Testpersonen sammanförs i en naturlig situation med ”Bimbo-Lisa”, en 18 årig blond tjej med stora behag, djupt urringat linne och kort kjol. Hon ska vid testtillfället leda en verksamhet och testpersonen ska följa hennes instruktioner. Hon ska vara hans chef om man så vill. Det kan till exempel vara så att hon leder en verksamhet på Migrationsverket som testpersonen måste delta i och fullfölja. Hon är dock inte dryg eller maktfullkomlig i sitt beteende utan professionell. För att anses ha passerat testet ska man 1. behandla henne trevligt och respektabelt, och 2. acceptera att det i denna situation är hon som bestämmer.

Jag menar att en person som inte klarar av detta test inte har förutsättningar att fungera i Sverige.

Jag känner till rätt många ursvenskar som inte skulle klara av att hålla stilen...
Citera
2025-02-10, 15:49
Medlem
Rhodezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTjuven
Jag känner till rätt många ursvenskar som inte skulle klara av att hålla stilen...
De finns säkert.
Citera
2025-02-10, 15:57
Medlem
apelsinmissbruks avatar
Vi behöver inte testa någon, allt funkar redan bra.

Lägg resurser på annat istället. Eller menar du att det här tydligen är en bra idé?
Citera
2025-02-10, 16:02
Medlem
jori9900s avatar
Citat:

Testpersonen sammanförs i en naturlig situation med ”Bimbo-Lisa”, en 18 årig blond tjej med stora behag, djupt urringat linne och kort kjol. Hon ska vid testtillfället leda en verksamhet och testpersonen ska följa hennes instruktioner. Hon ska vara hans chef om man så vill. Det kan till exempel vara så att hon leder en verksamhet på Migrationsverket som testpersonen måste delta i och fullfölja. Hon är dock inte dryg eller maktfullkomlig i sitt beteende utan professionell. För att anses ha passerat testet ska man 1. behandla henne trevligt och respektabelt, och 2. acceptera att det i denna situation är hon som bestämmer (kan 40-åriga Mohammad greja det?).

Dom kan ju börja med att bara skaka hand med henne..
Citera
2025-02-10, 16:04
Medlem
Rhodezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Vi behöver inte testa någon, allt funkar redan bra.

Lägg resurser på annat istället. Eller menar du att det här tydligen är en bra idé?
Du skulle inte kunna anstränga dig så pass mycket att du läser trådstarten innan du svarar?
Citera
2025-02-10, 16:34
Medlem
kajus333s avatar
Citat:

Testpersonen sammanförs i en naturlig situation med ”Bimbo-Lisa”, en 18-årig blond tjej med stora behag, djupt urringat linne och kort kjol. Hon ska vid testtillfället leda en verksamhet och testpersonen ska följa hennes instruktioner. Hon ska vara hans chef om man så vill. Det kan till exempel vara så att hon leder en verksamhet på Migrationsverket som testpersonen måste delta i och fullfölja. Hon är dock inte dryg eller maktfullkomlig i sitt beteende utan professionell i alla avseenden. För att anses ha passerat testet ska man 1. behandla henne trevligt och respektabelt, och 2. acceptera att det i denna situation är hon som bestämmer (kan 40-åriga Mohammad greja det?).

Är alla testpersoner män?
Citera
2025-02-10, 17:09
Medlem
Sladdarens avatar
Förstår inte testet

Förstår de ens förutsättningarna till testet är frågan och hur länge ska testet fortgå om det ger dom en biljett till UT ? Eller inte ?

Jag tror de kommer vara väldigt smöriga och lydiga som en valp till bimbobruden och sen skita i allt efteråt när testet är avklarat som godkänt. Att ha taskig kvinnosyn har flera nivåer av lager
Sharialagar är liksom inte förenliga med dessa nivåer

Nä behövs inget test utan det behövs nya lagar och regler för invandrare att de åker ut och hem vid minsta försök till sexuellt ofredande av inhemska landskvinnor. Så skruvar man upp förhållningsreglerna
Citera
2025-02-10, 17:53
Medlem
Fill-rocks-heres avatar
Detta måste vara skapt endast för att testa män antar jag?
Citera
2025-02-11, 12:58
Medlem
Konstnarren5s avatar
Nonsens. Är folk så desperata att de greppar efter halmstrån. Lite sent att börja tänka nu. Katten är ute ur lådan.
Citera
Igår, 15:19
Medlem
Rhodezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Är alla testpersoner män?
Ja för kvinnor får man nog designa ett annat test.
Citera
Igår, 15:28
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ja för kvinnor får man nog designa ett annat test.

Spännande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in