2025-02-11, 04:13
Medlem
ClayCreations21s avatar
Har någon använt ipsos iSay 5 EUR Virtual Prepaid Mastercard?

Citat:
Var vänlig och se till att du tillhandahåller korrekt information om dig själv. För att följa EU-kommissionens förordningar kan det vara nödvändigt att bekräfta din identitet. Detta kommer att göras genom pass / identitetskort och bevis på bostad via utvalda dokument.
Så om man vill använda deras Mastercard så måste man visa sin legitimation? Så ska man ta kort på det och skicka in? Ska man skriva vart man bor?

https://www.ipsosisay.com/sv-se/rewards/450
Citera
2025-02-11, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClayCreations21
Har någon använt ipsos iSay 5 EUR Virtual Prepaid Mastercard?

Så om man vill använda deras Mastercard så måste man visa sin legitimation? Så ska man ta kort på det och skicka in? Ska man skriva vart man bor?

https://www.ipsosisay.com/sv-se/rewards/450

Kan inte säga om just detta men det är ganska vanligt att man har en verifierings process där man får ta en selfie och en bild på sitt pass. Så fungerar det tex hos Curve.
Citera
2025-02-11, 20:17
Medlem
ClayCreations21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Kan inte säga om just detta men det är ganska vanligt att man har en verifierings process där man får ta en selfie och en bild på sitt pass. Så fungerar det tex hos Curve.
Det är samma hos Revolut också. Det är så med internet bankkort

https://help.revolut.com/sv-SE/help/...y-my-identity/
Citera
2025-02-11, 20:25
Medlem
ClayCreations21s avatar
Hos revolut:

Citat:
Verifiera min identitet
Om vi behöver att du verifierar din identitet skickar vi ett mejl och en notis och du ser en panel på hemskärmen i appen.

Var skickar jag in min identitetshandling?

Följ anvisningarna i alla notiser vi skickar till dig om verifieringen, eller följ dessa steg i Revolut-appen:

Tryck på din profilikon i det övre vänstra hörnet
Tryck på "Konto"
Välj Uppgifter
Tryck på Verifiera i övre högra hörnet
Kontrollera din mejl om du inte ser några instruktioner för dessa uppgifter i appen. Vi har kanske redan allt vi behöver.

Om du har problem under identitetsverifieringen kan du läsa dessa vanliga frågor och svar i vårt hjälpcenter.

Hur lång tid har jag på mig att skicka in min identitetshandling?

Om vi kontaktar dig ger vi dig ett sista datum för att skicka in ett nytt dokument. Du kan använda ditt som vanligt konto fram till dess.

Efter deadline kan ditt konto tillfälligt begränsas tills du kan uppge ett dokument som uppfyller alla nödvändiga kriterier.

Riktlinjer

Stödda dokument visas på inlämningsskärmen i appen
Vi godkänner endast giltiga dokument
Namnet på dokumentet måste vara detsamma som på ditt Revolut-konto
Om din nationalitet skiljer sig från din nuvarande adress kan du komma att ombes lämna ett adressbevis eller andra kompletterande dokument.
Tips för uppladdning av dokument

Uppdatera Revolut-appen till senaste versionen
Se till att dokumentet är tydligt och läsbart. suddiga dokument godkänns inte.
Fotografera hela dokumentet. Vik inte, beskär inte och uteslut inga delar av dokumentet.
Ladda upp en bild på det fysiska dokumentet
Vi kan inte godkänna bilder tagna på kopior, skanningar eller enhetsskärmar

Citat:
Nedan information krävs

Följande krävs för att öppna och använda ett Revolut-konto:

Ett giltigt mobilnummer
En giltig e-postadress
Personuppgifter, inklusive men inte begränsat till: nuvarande adress, födelsedatum, fullständigt namn och medborgarskap (alla medborgarskap om mer än ett)
Ett giltigt myndighetsutfärdat dokument för identitetsverifiering
Ett selfie för kontosäkerhet
Du kan också få svara på några frågor om dig själv och syftet med ditt konto. Svaren påverkar inte din behörighet. Om du behöver mer hjälp med att ladda upp ett dokument kan du kolla dessa Vanliga frågor och svar i vårt hjälpcenter.

https://help.revolut.com/sv-SE/help/...-with-revolut/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in