2025-02-13, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrkakksnakk
Sgs inte Tove Ericsson som en vldigt stor talang eller minns jag fel? Har hon bara stagnerat?

Japp. Vet inte hur relevant det r men hon r vldigt liten och hade vxt klart tidigt. S det kan vara s att hon ndde sitt max i unga r, fick relativ framgng mot andra outvecklade konkurrenter och nu klarar inte kroppen att vxla upp vid hgre belastning. Finns det nn rimlighet i ett snt resonemang?
Citera
2025-02-13, 11:31
Medlem
Mrkakksnakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen
Japp. Vet inte hur relevant det r men hon r vldigt liten och hade vxt klart tidigt. S det kan vara s att hon ndde sitt max i unga r, fick relativ framgng mot andra outvecklade konkurrenter och nu klarar inte kroppen att vxla upp vid hgre belastning. Finns det nn rimlighet i ett snt resonemang?

Fr mig som tv tittande supporter och lekman lter det rimligt.

Synd, men som ngon nmnde. Det r inte mnga unga talanger som nr hela vgen. Johaug, Frida och Ebba r ju rena undantagsfall som hvdade sig mot yttersta eliten redan som juniorer/frstarssenior.

Tar man jmfrelsen Alvar har han inte varit i nrheten av detta i traditionell skidkning.
Citera
2025-02-13, 11:41
Medlem
Shut up donnies avatar
Citat:

Synd, men som ngon nmnde. Det r inte mnga unga talanger som nr hela vgen. Johaug, Frida och Ebba r ju rena undantagsfall som hvdade sig mot yttersta eliten redan som juniorer/frstarssenior.

Tar man jmfrelsen Alvar har han inte varit i nrheten av detta i traditionell skidkning.

Alvar har knappt tvlat i traditionell skidkning. Men sjlvklart r han en talang i samma kategori som dessa andra.
Citera
2025-02-13, 11:58
Medlem
Mrkakksnakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shut up donnie
Alvar har knappt tvlat i traditionell skidkning. Men sjlvklart r han en talang i samma kategori som dessa andra.

Var en talang i samma kategori som dessa andra, enligt mig. Men hoppas jag har fel.

Han krde ju flera trad lopp i brjan av frra och denna ssongen, men platsade ju inte pga fr dliga resultat.
Citera
2025-02-13, 13:07
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:

Men hrdrar du inte det vldigt mycket om det enda mttet p "unga talanger som nr hela vgen" r att "hvda sig mot yttersta eliten redan som juniorer/frstrsjuniorer". Ur ett analysperspektiv har s snva definitioner ganska litet vrde. Om man har en bredare definition s stmmer det inte att det r f unga talanger som nr hela vgen.
Citera
2025-02-13, 14:26
Medlem
Mrkakksnakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Men hrdrar du inte det vldigt mycket om det enda mttet p "unga talanger som nr hela vgen" r att "hvda sig mot yttersta eliten redan som juniorer/frstrsjuniorer". Ur ett analysperspektiv har s snva definitioner ganska litet vrde. Om man har en bredare definition s stmmer det inte att det r f unga talanger som nr hela vgen.

Jo, det kanske jag gjorde. Fast nmnde undantag. De flesta (som nr yppersta eliten) gr det betydligt senare. Och det kan likvl vara ngon som inte tillhrde de frmsta i ungdomsren. Men det gller ju ven talanger. Victoria Carl r vl ett bra exempel p en som slog igenom sent p seniorniv.
Citera
Igår, 07:11
Medlem
Alkibiadess avatar
Mste ha varit en enorm vallabom fr svenskorna kvalade jttedligt. Johanna Holmberg nstan 20 sekunder efter i ml och utslagen. Matilda Grahn 12:a (+7.02) och Malva Nisn 17:e (+7.92).

Dubbla franska medaljren Breniaux ocks utslagen.
Senast redigerad av Alkibiades Igår kl. 07:21.
Citera
Igår, 07:46
Medlem
r det Stanislav Rezacs son som ligger femma i pojkarnas kval?

Knns som Tjeckien hller p f fram flera duktiga kare
Citera
Igår, 07:49
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
r det Stanislav Rezacs son som ligger femma i pojkarnas kval?

Knns som Tjeckien hller p f fram flera duktiga kare

Ja, det skall vara hans son om jag frsttt det rtt.
Citera
Igår, 08:04
Medlem
Alkibiadess avatar
Gransson 14:e, Blomberg 20:e och Danielsson 22:a i killarnas kval.

Finalheaten brjar kl 09.00.
Citera
Igår, 09:10
Medlem
Alkibiadess avatar
Utifrn Malvas kvartsfinal s skulle jag sga att svenskorna fortfarande har dliga skidor och det var endast p kapacitet och vinnarskalle som Malva kte upp sig frn 4:e till 2:a plats p upploppet.
Citera
Igår, 09:53
Medlem
Alkibiadess avatar
Malva hade inte en chans i semifinalen. Helt vrdelsa skidor. Svensk skitdag helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in