Igår, 19:20
Medlem
Waldorfnisses avatar
https://www.mitti.se/nyheter/kvinna-...0och%20lidande.

Galen kvinna döms för Djurplågeri efter att ha slitit huvudet av duva på Gullmars? Vad vet vi om detta? Påtänd eller bara jävligt less efter att ha kollat Djurgården? Jag gissar på det senare, och I så fall är det fullt förståeligt.
Citera
Igår, 19:34
Medlem
Klopls avatar
Det finns onda människor

Citat:
Ursprungligen postat av Waldorfnisse
https://www.mitti.se/nyheter/kvinna-...0och%20lidande.

Galen kvinna döms för Djurplågeri efter att ha slitit huvudet av duva på Gullmars? Vad vet vi om detta? Påtänd eller bara jävligt less efter att ha kollat Djurgården? Jag gissar på det senare, och I så fall är det fullt förståeligt.
Vid ett tidigare tillfälle har kvinnans hund blivit omhändertagen efter ett beslut från länsstyrelsen och polisen. Något som också ligger till grund för beslutet om djurförbud.
Hon verkar tycka om att ge sig på djur, dem svagare än hon själv. En ond människa som helt enkelt gillar att plåga andra, men som försöker få andra att tro att hon bara är god:
Kvinnan själv uppger att hon ska ha agerat med omsorg efter att hon hade bedömt att fågeln var sjuk och lidande.
Citera
Igår, 19:39
Medlem
Waldorfnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopl
Vid ett tidigare tillfälle har kvinnans hund blivit omhändertagen efter ett beslut från länsstyrelsen och polisen. Något som också ligger till grund för beslutet om djurförbud.
Hon verkar tycka om att ge sig på djur, dem svagare än hon själv. En ond människa som helt enkelt gillar att plåga andra, men som försöker få andra att tro att hon bara är god:
Kvinnan själv uppger att hon ska ha agerat med omsorg efter att hon hade bedömt att fågeln var sjuk och lidande.

Kärringen verkar fullkomligt tokig. Man ska vara snäll mot djur, även stadsduvor. Hur man kan resonera sig fram till att det är ett bättre alternativ än att kalla på en OV som kan ringa nån myndighet (om den nu var skadad) fattar jag fan inte.
Citera
Igår, 20:20
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldorfnisse
Kärringen verkar fullkomligt tokig. Man ska vara snäll mot djur, även stadsduvor. Hur man kan resonera sig fram till att det är ett bättre alternativ än att kalla på en OV som kan ringa nån myndighet (om den nu var skadad) fattar jag fan inte.

Det låter rätt krångligt att behöva leta upp en ordningsvakt som ska ringa en myndighet som i sin tur ska kontakta en skyddsjägare för att avliva duvan. Okej om det hade varit ett rådjur men en liten fågel kan man ju ta hand om själv.
Naturligtvis inte genom att rycka av huvudet inför publik som den här galningen gjorde, man får väl gå undan lite diskret och avliva snabbt.
Citera
Igår, 20:48
Medlem
Citat:
I samband med rättegången våren 2023 hölls ett förhör med en sakkunnig veterinär som bedömde att det innebar ett stort lidande för en fågel att bli infångad, fasthållen och få huvudet avslitet utan bedövning.
Våren 2023 hölls rättegången? Och det blev en artikel först nu?

OK, nyheten är att:
Citat:
Nu beslutar länsstyrelsen att hon får djurförbud.
Citera
Igår, 22:12
Medlem
Det är ju ingen som annan än en galen tant som tar sig för att hjälpa en stackars duva. Jag har frågat en personal en gång på gullmars då jag såg en duva som såg dålig ut men han visste inget om vem som kunde hjälpa den.
Han blev förvånad över att någon brydde sig.
Citera
Idag, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Det är ju ingen som annan än en galen tant som tar sig för att hjälpa en stackars duva. Jag har frågat en personal en gång på gullmars då jag såg en duva som såg dålig ut men han visste inget om vem som kunde hjälpa den.
Han blev förvånad över att någon brydde sig.

Ja vad hade du förväntat dig? Att han skulle frångå sina arbetsuppgifter för att kolla upp om en flygande råtta mår bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in