• 9
  • 10
Idag, 02:47
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Okej, herr Konstruktiv: vilken lagstiftning hade du velat se som hade kunnat förhindra dådet i Örebro, då?
Fram tills i år har lagstiftningen varit tillräcklig.

Jag ser inte att en framtida lag skulle förhindra utåtagerande främlingsfientlighetspräglade självmord.
Citera
Idag, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Okej, herr Konstruktiv: vilken lagstiftning hade du velat se som hade kunnat förhindra dådet i Örebro, då?
Det finns ju ingen lagstiftning i världen som hade kunnat förhindra det dådet.
Killen var ju inte ens på NÅGONS radar.

-Extrema saker sker. Lag stiftning är till för att förhindra majoitet!

Den enda entiten kapabel till att förhindra en liknande sak som existerar i Sverige är MP (Militär polis)... Vill du ha det så finns det ett land som passar - *host*Kim Jong Un*host*
Senast redigerad av Chilledippen Idag kl. 03:03.
Citera
Idag, 03:44
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Hur skulle det vara "gräsrotskontakt"?

För det första handlar det om ett vapen som inte blev lagligt förrän augusti 2023. En liten blipp på 1,5 år och sen är allt återställt till det gamla vanliga. Och ni kvider som om det vore hela era liv som rycks bort.

Det är en anpassning till EU-direktiv, och ytterligare begränsningar kommer att komma. Det fattar alla. Detta är bara en första steg mot att förbjuda halvautomatiska gevär helt. Du kan gå tillbaka till SOU:er från minst 1980-talet, så kommer du se vilket ideologiskt läger idéerna om restriktioner kommer ifrån. Och vad slutmålet (eller snarare, första etappmålet) för detta ideologiska läger är.
Och jag vet inte riktigt hur du vill att politik ska bedrivas, men själv vill jag ha förslag som är bra. Inte förslag som bara är lite dåliga*. Att göra Sverige lite sämre är inte rätt riktning. Klart som fan engagerade SD-väljare ger sina politiker en spark i baken då. Med rätta. Hoppas det får effekt. Att som väljare sitta ned i båten och låta politikerna bedriva ohämmad inkrementalism har ju funkat sådär hittills. Ska man inte reagera på små försämringar? Hint: Du kommer aldrig utsättas för några stora försämringar. Försämringarna kommer i små, men otaliga, paket.

Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
För det andra, om SD:s "gräsrötter" har hunnits bytas ut till vapenkåta troglodyter medan jag varit i koma eller nåt så är SD inte ett parti för mig längre. Det låter alldeles för mycket sydstatsflagga, kusingifte och en brun tand kvar. Då byter jag genast tillbaka till M som jag haft i frysboxen sen Reinfeldts SD-psykos 2010.

Bra. Hej då, herr Gellerbrant. Föredrar du att förlora långsamt framför att vinna, så är Moderata Samlingspartiet rätt plats för dig.

*Och Sverigedemokraterna har hittills ställt sig bakom, eller åtminstone haft överseende med, allt för många dåliga politiska beslut under Tidö.
Senast redigerad av fluff995 Idag kl. 03:51.
Citera
Idag, 03:57
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimner
Tror riktigt många av hans röstare börjar kika runt lite extra nu när han sa:
"Åkesson: Jag tror få tycker Rambo-vapen är rimligt i jakt" - https://www.sverigesradio.se/artikel...vhopp-besviken

Snacka om noll gräsrotskontakt.
Hur har det förresten gått med paradigmskiftet vad gäller invandringen? Sossarna i Danmark drog ner det till under 900.

Vad i hela friden ska man rösta på nu? Är det sista "oppositions"partiet dött? Landsflykt enda alternativet eller kommer någon med en uppstickare?

Jimmie Åkesson har blivit så bekväm att han knappt verkar bry sig längre. Han kompromissar bort allt som en gång gjorde SD till ett alternativ och partiet har gått från att vara en skarp opposition till att bli ännu en del av den grå politiska sörjan. De skulle driva ett paradigmskifte, men invandringen ligger fortfarande på höga nivåer och de har inte pressat regeringen för att få verklig förändring. Om de menade allvar hade de hotat att lämna Tidöavtalet, men istället sitter de där, nöjda med små eftergifter.

Och så miljardsatsningen på jämställdhetsintegrering. SD, partiet som en gång motsatte sig vänsterliberal identitetspolitik, är nu med och finansierar den. Det är absurt. De går längre än gamla M i sin vilja att bli rumsrena och har fullständigt tappat sin skärpa. Koranbränningarna var ett tillfälle att markera för yttrandefriheten, men istället fegade de ur och kastade ut Momika ur partiet. Man kan tycka vad man vill om hans metoder, men det här handlar om principer. SD kunde ha försvarat yttrandefriheten, men valde att tassa runt av rädsla för internationella konflikter. Hade det varit samma parti för tio år sedan hade de stått på barrikaderna.

Åkessons frånvaro i riksdagen är skrattretande. 92 procent borta, högst av alla partiledare. Han är inte där för att rösta, inte där för att träffa väljare, han gör i princip ingenting. SD försöker mörka det med att de “jobbar som ett lag”, men i praktiken betyder det att andra får göra jobbet medan Åkesson sitter hemma i Sölvesborg och slipper höra något tråkigt.

Jag ser helt ärligt ingen anledning att rösta på SD längre. De är inte opposition, bara ett lydparti i den borgerliga regeringen, mer måna om att hålla sig kvar vid makten än att förändra något. Alternativ för Sverige börjar kännas som ett bättre val, för vad har man ens att förlora? SD har blivit fegt och urvattnat.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/j...ro-i-riksdagen
https://www.friatider.se/satsar-milj...t-och-mangfald
https://via.tt.se/pressmeddelande/33...236128&lang=sv
Citera
Idag, 04:12
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Markkontakt? Golvet är väl inte högerns grej?
Citera
Idag, 04:15
Medlem
AfS är enda partiet kvar, det eller NMR.

Negrerna skall hem.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in