Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Hur skulle det vara "gräsrotskontakt"?
För det första handlar det om ett vapen som inte blev lagligt förrän augusti 2023. En liten blipp på 1,5 år och sen är allt återställt till det gamla vanliga. Och ni kvider som om det vore hela era liv som rycks bort.
Det är en anpassning till EU-direktiv, och ytterligare begränsningar kommer att komma. Det fattar alla. Detta är bara en första steg mot att förbjuda halvautomatiska gevär helt. Du kan gå tillbaka till SOU:er från minst 1980-talet, så kommer du se vilket ideologiskt läger idéerna om restriktioner kommer ifrån. Och vad slutmålet (eller snarare, första etappmålet) för detta ideologiska läger är.
Och jag vet inte riktigt hur du vill att politik ska bedrivas, men själv vill jag ha förslag som är
bra. Inte förslag som bara är lite dåliga*. Att göra Sverige lite sämre är inte rätt riktning. Klart som fan engagerade SD-väljare ger sina politiker en spark i baken då. Med rätta. Hoppas det får effekt. Att som väljare sitta ned i båten och låta politikerna bedriva ohämmad inkrementalism har ju funkat sådär hittills. Ska man inte reagera på små försämringar? Hint: Du kommer aldrig utsättas för några
stora försämringar. Försämringarna kommer i små, men otaliga, paket.
Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
För det andra, om SD:s "gräsrötter" har hunnits bytas ut till vapenkåta troglodyter medan jag varit i koma eller nåt så är SD inte ett parti för mig längre. Det låter alldeles för mycket sydstatsflagga, kusingifte och en brun tand kvar. Då byter jag genast tillbaka till M som jag haft i frysboxen sen Reinfeldts SD-psykos 2010.
Bra. Hej då, herr Gellerbrant. Föredrar du att förlora långsamt framför att vinna, så är Moderata Samlingspartiet rätt plats för dig.
*Och Sverigedemokraterna har hittills ställt sig bakom, eller åtminstone haft överseende med, allt för många dåliga politiska beslut under Tidö.