2025-02-12, 22:56
Medlem
fittanstickerframs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
https://www.sveakbt.se/sjalvtest/psykopat-test
Välkommen att göra vårt ”psykopat test”, som är screeningtest för psykopatiska drag. Detta test är baserat på “Hare Psychopathy Checklist Revised” (PCL-R) och består av 12 frågor, som man individuellt får skatta för att bedöma graden av psykopatiska personlighetsdrag.

https://testharo.com/psychopath/svPsykopat-test

Psykopat-test
Totalt antal frågor: 25, uppskattad tid för test: 5-10 minuter

(FB) Psykopattest!

http://www.4degreez.com/misc/persona...sorder_test.mv
Personality Disorder Test

Dina länkar är sådär… Den första ger höga poäng om man svarar ja på allt och resten funkar inte.
Citera
2025-02-12, 23:12
Medlem
zombie-nations avatar
Psykopati och sociopati är ju ett spektrum. Så självklart kan du ha sociopatiska drag. Det låter som det. De sociopater jag träffat IRL har varit väldigt olika varandra. Men det hänger ju på ditt känsloliv, ofta har sociopater en slags grundångest, ett obehag, en slags social klåda, som stillas av att man gör saker man vet andra säger är fel, så att man får ett livsrum att andas i.

Man kan jämföra med andras känslor och inser att ens egna känslor är mildare, både empati och annat. Narcissister lever istället med för mycket känslor och kan ha perioder som liknar mani och depression.

Om man ser psykopati som en värre form av sociopati, så finns det ännu mer känslolöshet här. Man saknar grundångest. Man kan uppleva uttråkning. Dessa psykopater vet att något är fel med dem men de vet inte vad, de saknar självinsikt, något sociopater kan ha. Terminologin är förvirrad och olika personer använder den olika, t ex används sociopat ofta för någon som är genetiskt och socialt utsatt.
Citera
2025-02-12, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparsulfatet
När jag var yngre fick jag ganska fort diagnosen trotssyndrom och jävlades med klasskamrater som var psykiskt underlägsna, hamnade ofta i slagsmål och kunde med enkelhet ljuga för vuxna på ett närmast hypnotiskt sätt för att slippa problem, jag utlöste brandlarm i skolan och skyllde på en annan elev som jag påstod mig ha sett starta larmet, vid ett tillfälle stampade jag ihjäl en fågel och gick därifrån helt opåverkad. Kommer inte säga att jag var nöjd över det när jag inte var det men jag kände heller ingen skam och när en kvinna i ett hyreshusfönster såg händelsen så gick jag vidare helt lugnt, brydde mig inte ett skit.
Hamnade på ungdomshem som barn pga mitt antisociala beteende.

Nu i vuxna år så har jag haft problem med rättvisan, har dock lyckats behålla mitt jobb genom att komma med diverse förklaringar, ljuger frekvent och jag gör det bra. Jag analyserar människor och deras ansiktsuttryck och personlighetstyp och om där finns någon svaghet som jag sedan kan använda för att demolera dem inför andra så lägger jag det på minnet. Jag kan se människor lida utan att det rör mig i ryggen.

Jag har alltid haft en väldigt tom blick och tenderar att stirra ner andra och analyserar deras blickar, jag kan urskilja sinnesstämningar bara genom att analysera blicken, dem behöver inte göra några andra ansiktsgester, jag vet direkt. Människor har ofta poängterat mitt uttryckslösa stirrande och hur jag verkar iaktta men färre har sagt rakt ut att jag beter mig som en psykopat men folk har höjt ordentligt på ögonbrynen när jag var yngre och jag inte var lika bra på att dölja mina personlighetsdrag, med tiden har jag lärt mig att korrigera mig och ingen har ännu märkt av att jag manipulerat dem.

Jag själv tror inte jag är psykopat men vissa av symtomen som beskrivs efter en enkel googlesökning stämmer överens med min egen personlighet så jag kan se att jag har drag av psykopati men kan inte se att jag lider av fullskalig psykopati för det.

Vad har flashback att säga? Ge vilket svar ni vill, jag är inte den som tar anstöt.
Det är inte trotssyndrom. Det är antisocialt personlighetssyndrom. Trotssyndrom triggas av auktoriteter medan du gillar att plåga. Hjälp finns att få dock. Kontakta din vårdcentral!
Citera
2025-02-12, 23:38
Medlem
321js avatar
Med fungerande länkar:

https://testharo.com/psychopath/sv

Psykopat-test

http://www.4degreez.com/misc/persona...sorder_test.mv

Personality Disorder Test
Citera
2025-02-13, 01:10
Medlem
Wooow, tack för att du delade det här.

Själv tycker jag att du inte är psykopat. Du hade då kanske inte ens tänkt den tanken och kommit hit och dela den.

Jag tycker det är fascinerande hur vi alla människor hanterar livet och barndomet.
Jag tycker det är fascinerande hur du lärde dig medveten eller omedveten att stänga av känslor för att inte känna smärtan av skuld, ångest, empati, bland andra. Ibland händer det under mycket trauma i barndomet, som att det blir en adaptation till det, jag vet inte om du haft eller inte ett tufft 'bebisdom' och barndom.

Det är också vackert att du lärde dig läsa kroppspråk (vilket är 55% av vår kommunikation) för att bättre hantera folk, istället för att lida med okunskap av det, som vi flesta.

Så klart, jag tycker det är fel att skada eller orsaka smärta till andra människor eller djur för egens vinst, och jag tycker det är synd om du inte heller får uppleva kärlek eller andra positiva känslor starkt, men hur som helst så tycker det är imponerande vilka förmågor du har.
Citera
2025-02-13, 01:20
Medlem
ironmanfists avatar
Jag tyckte om att elda upp myror som barn. Med förstoringsglas och en axe-burk + tändare.

Visst gjorde ni också det?

Tro inte jag är psykopat för det.
Citera
2025-02-13, 02:26
Medlem
brukstjacks avatar
.
Citera
2025-02-13, 07:26
Medlem
Blaskas avatar
Bara att du ställer dig frågan betyder att du inte är psykopat!
Citera
2025-02-13, 07:39
Medlem
Citat:
När jag var yngre fick jag ganska fort diagnosen trotssyndrom och jävlades med klasskamrater som var psykiskt underlägsna, hamnade ofta i slagsmål och kunde med enkelhet ljuga för vuxna på ett närmast hypnotiskt sätt för att slippa problem, jag utlöste brandlarm i skolan och skyllde på en annan elev som jag påstod mig ha sett starta larmet, vid ett tillfälle stampade jag ihjäl en fågel och gick därifrån helt opåverkad. Kommer inte säga att jag var nöjd över det när jag inte var det men jag kände heller ingen skam och när en kvinna i ett hyreshusfönster såg händelsen så gick jag vidare helt lugnt, brydde mig inte ett skit.

Nu i vuxna år så har jag haft problem med rättvisan, har dock lyckats behålla mitt jobb genom att komma med diverse förklaringar, ljuger frekvent och jag gör det bra. Jag analyserar människor och deras ansiktsuttryck och personlighetstyp och om där finns någon svaghet som jag sedan kan använda för att demolera dem inför andra så lägger jag det på minnet. Jag kan se människor lida utan att det rör mig i ryggen.

Jag har alltid haft en väldigt tom blick och tenderar att stirra ner andra och analyserar deras blickar, jag kan urskilja sinnesstämningar bara genom att analysera blicken, dem behöver inte göra några andra ansiktsgester, jag vet direkt. Människor har ofta poängterat mitt uttryckslösa stirrande och hur jag verkar iaktta men färre har sagt rakt ut att jag beter mig som en psykopat men folk har höjt ordentligt på ögonbrynen när jag var yngre och jag inte var lika bra på att dölja mina personlighetsdrag, med tiden har jag lärt mig att korrigera mig och ingen har ännu märkt av att jag manipulerat dem.

Jag själv tror inte jag är psykopat men vissa av symtomen som beskrivs efter en enkel googlesökning stämmer överens med min egen personlighet så jag kan se att jag har drag av psykopati men kan inte se att jag lider av fullskalig psykopati för det.

Vad har flashback att säga? Ge vilket svar ni vill, jag är inte den som tar anstöt.

Tja, allt är väl inte svart och vitt alla kan vara olika.. din empatisk förmåga och känsla för samvete enligt din upplevelse och uppfattning är en vägvisare som saknas.

Frågan som jag intresserar mig mest är vad vill du uppnå idag? Är de fortsätta ljugandet och den destruktivitet som medför för det inte berör dig eller finns de någon annan motivation?
Citera
2025-02-13, 08:14
Medlem
Om du hade varit en psykopat, skulle jag gissa att du är högutbildad och har ett arbete som ger dig status. Om detta inte stämmer, tror jag istället att du kan ha Aspergers syndrom, som numera ligger under paraplydiagnosen autism.

Men det låter som att du skulle vilja vara en psykopat.

Men ta mina ord med en nypa salt, jag bara gissar här.
Citera
2025-02-13, 08:17
Medlem
Ja
Citera
2025-02-13, 08:56
Medlem
Citat:

Läste att du postat ett inlägg där du beklagade dig över en blattefanilj son flyttat in i ditt hus och stör. Läste att du passivt inte gjort nått åt det. Svagt och motsatsen till psykopat

En psykopat hade aldrig postat ett argt brev på flashback utan "åtgärdat" problemet själv. Så nej, du är ingen psykopat.

Skulle mer gissa på att du har någon form av lindring damp kombinerat med någon mild variant av autism + mindervärdeskomplex.
Kan det stämma?
Eller bara mild autism med mindervärdeskomplex?
Lindrig utvecklingsstörning kombinerat med mild damp/autism?
Trotssyndrom som du inte mognat ifrån?
Senast redigerad av Malapagos 2025-02-13 kl. 09:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in