• 1
  • 2
2025-02-14, 07:37
Medlem
Muppetys avatar
Jag "röt till" igår o trodde jag skulle få inkorgen full med hat i morse, men ingen har svarat på min kommentar som var...

Citat:
Skaffa er ett liv för i h-vete! Hur svårt kan det vara att bara scrolla vidare om man inte är intresserad? Sticker det så mycket i ögonen på er ändå, så anmäl inlägget till gruppens administratörer! Nej, istället sitter en del o slänger ur sig den ena dumma kommentaren, dummare än den andra.

Att jag som är relativt ny i gruppen begick ett ganska oskyldigt misstag, betyder det att man ska få ett gäng hånfulla kommentarer av självutnämnda "experter"? Ni är inte särskilt trevliga i gruppen mot nya, det har jag sett hur ni besvarar oskyldiga frågor också, från folk som inte är insatta, folk kallade en kille efterbliven o sånt för han undrade om ett par frimärken var värt nått, men det råkade vara massproducerade.

Det är som sagt bara att scrolla vidare om man inte har intresse av det!

Men tack till er som varit seriösa mot mig!

Citat:
Ursprungligen postat av reisq
Tycker det låter nästan exakt som här på flashback? Byt bara ut frimärken mot inlägg.
Absolut skulle man kunna jämföra det med Flashback, men här vet man att stämningen alltid har varit så, så det är ingen överraskning. Sen är man anonym på Flashback (då vågar nog de flesta vara mycket tuffare), de flesta på Facebook använder sina riktiga namn, o skyltar med sin dumhet...
Citera
2025-02-14, 11:34
Medlem
Det har mycket att göra med att det är på internet. Få av dem skulle bete sig på det viset i verkliga livet. Så döm inte samlargubbar efter erfarenheter online.

Gå till din lokala frimärks- eller myntklubb eller besök en mässa så får du en annan bild.
Citera
2025-02-14, 19:48
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety

Varför kan de inte åtminstone bara ignorera det innehåll de inte tycker passar, utan måste tvunget vräka ur sig dumheter? Är detta specifikt för griniga gamla gubbar som samlar på sånt? Såklart finns det snälla också, t.ex. Herr Dittling här på forumet är väldigt vänlig om man har frimärksfrågor. Men varför ska många andra tvunget hålla på så? Trodde faktiskt inte det om nått så stillsamt som mynt- o frimärkssamlare!
HeHe, man tackar.

Min erfarenhet är att det finns otrevliga och nedlåtande personer i de flesta miljöer.
Få är experter på alla områden, förr eller senare är man den ovetande som ställer frågor som verkar dumma för den invigde, och då vill man ha vettiga svar och inte bli förnedrad, men alla tänker inte så.
Citera
2025-03-02, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
HeHe, man tackar.

Min erfarenhet är att det finns otrevliga och nedlåtande personer i de flesta miljöer.
Få är experter på alla områden, förr eller senare är man den ovetande som ställer frågor som verkar dumma för den invigde, och då vill man ha vettiga svar och inte bli förnedrad, men alla tänker inte så.

Frågan om bemötande har nog både att göra med ålder och entusiasm. När jag gick började intressera sig tyckte de flesta att det var kul med någon som var intresserad (inte alla givetvis). Det var alltid ett gäng som bara ville prata med de andra gubbarna och såg ned på en som nyligen börjat. Nu försöker jag själv visa intresse när yngre pratar med en på mässor. Är någon bara entusiastisk och vill lära sig. Har dock själv kortare tålamod på nätet. Det går bara inte att lägga tid att på att svara på allt.
Citera
2025-03-02, 20:08
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
En annan gång kom det in en kille som hade två frimärken (helt vanliga massproducerade med kungen på) o undrade om de var värda nått. Folk skriver att han är efterbliven o hånskrattar åt honom.

Twist: Dessa två frimärken var i själva verket de enda två som hade råkat tryckas i fel färg och är värda arton miljoner styck.
Citera
2025-03-03, 05:39
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simborgarmannen
Twist: Dessa två frimärken var i själva verket de enda två som hade råkat tryckas i fel färg och är värda arton miljoner styck.
Jo, hade kunnat vara. Men då hade säkert folket kommit med skambud o försökt lura av honom dom...?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in