• 7
  • 8
Idag, 19:13
Medlem
Jag kan bara svara för mig själv. Jag känner ingen annan svensk som bor i England. Jag trivs bra och kommer aldrig att flytta tillbaka till Sverige.
Det finns nackdelar och fördelar var man än bor.
Den största anledningen till att jag trivs är på grund av livsstilen. Medan mina gamla kompisar i Sverige lever som pensionärer och sitter hemma och ugglar, är jag på pubben med en öl. Jag har gångavstånd till ett antal olika pubar, där jag träffar vänner och bekanta, tittar på fotboll eller snackar skit med folk från 18 till 80 år.
Jag är 50+ och jag blir hellre gammal här än i Sverige.
Jag älskar den engelska maten, som oftast är god och vällagad.
Det är klart att jag saknar svensk mat ibland. Jag blir så jävla besviken när jag en gång om året åker till Sverige och läser en meny. Var är den svenska maten? Var är pyttipannan? Hamburgare kan jag ju äta överallt.
Något som jag märkt är att en slags svensk fish and chips har blivit populärt i svenska restauranger.
Konstigt, med tanke på att "ingen" gillar det.
Jag gillar inte London. London är inte England. Jag håller med om att invandringen är för hög. Det gäller Sverige med.
Som sagt var... Det finns fördelar och nackdelar överallt och någonstans måste man bo. Och jag föredrar att bo här.
Citera
Idag, 19:42
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
det har blivit värre.. De tar emot tack vare USAID och andra NGO fler Invandrare per år än under EU dagarna... nu vet du inte vilka det är... men de har märkes kläder å senaste mobilen.. (låter det bekant????)

jag bodde där, 2010-13. London är helt brutalt. halva staden ekar tom PGA arabiska å kineser som köpt upp fastigheter. Det blev dyrare å dyrare när jag bodde där, pubar lades ner i rasande takt... Nu skulle jag aldrig vilja bo i London.. Utanför London, utanför storstäderna fanns det oaser av vitt dock.

Ja det verkar ha blivit värre . enligt vad jag hörde tog dom emot 45,000 år 2021 och uppskattade att runt 65,000 l kom 2022 och det var mest män från utanför Europa , detta trots en av orsaken dom gick ut EU var att minska invandringen.

Skall man som Svensk flytta till Storbritannien skall man välja andra städer än Storstäder som London
Det är väldigt dyrt leva och bo där med
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in